Rijden in de hitte....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Rijden in de hitte....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:52

Hoi,

Ja mijn vzpaardje moet toch echt beweging hebben..
Nu heb ik de mogelijkheid om..
's ochtends om 9 uur te gaan rijden..
en dan de hele dag door.. Schijnheilig *arm paardje Ach gut en nee ik ga niet tussen 11 en 4 uur rijden!*
Of 's avonds om half 8..

Het is nog wel op warme tijden van de dag..
Het liefste rijd ik of heel vroeg in de ochtend (ong. 7 uur ofzo Vork) of 's avonds pas rond half 10.. maarja ik moet wel een kwartier heen/terug fietsen en langs een stukje waar weinig mensne langs fietsen en waar verder ook niemand woont met erg veel bosjes Vork **en heb van me nicht gehoord dat er daar heel vele verkrachtingen zijn plaatsgevonden* dus fiets niet graag daar 's ochtends erg vroeg of 's avonds laat.. Vork *om 9 uur/half 10 terug fietsen wil nog wel, dan zie je nog voldoende mensen maar om half 11 terug te fietsen nee liever niet*

Wanneer kan ik nou het beste gaan rijden??
En wanneer rijden jullie?

Natuurlijk pas ik het rijden wel aan aan de hitte.. Knipoog

Groetjes

SunnyBoy

Re: Rijden in de hitte....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:57

Met deze hitte die er nu is rijd ik helemaal niet. 's morgens kan ik niet i.v.m. werk en 's avonds vind ik het veel te benauwd nog. Dan maar een paar dagen rust...

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:31

Bij rijtechnisch staat ook al een soort gelijk topic Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:04

Natúurlijk word er met dit weer minder gereden als dat het gewone temperaturen zijn of het regent maar af en toe mogen ze best even beweging hebben, vaak vinden ze het zelf ook wel leuk want daarna worden ze ook wel weer afgesproeid dus.

Maar ik ga persoonlijk het liefste 's avonds.. ook omdat het dan wat 'gezelliger' is op stal, en ook omdat de paarden 's ochtends vroeg dan nog even lekker in de wei kunnen staan ('s avonds staan ze niet in de wei dus). En vaak duurt het ook nog wel even voordat ik weg ben en als ik dan 's ochtends ga is het vaak alweer erg laat, en dan is het alsnog warm.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:08

maakt me niet zo heel veel uit of sochtends om een uur of zes of savonds om een uur of 10
paardje moet toch zn beweging hebben

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:16

Ik ga 's morgens vroeg. 's avonds blijft de hitte van de dag nog een beetje hangen en 's morgens is het op z'n koelst.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:24

met deze warmte rij ik de paardjes voor 09:00 of na 21:00

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:28

's morgens gaan, om 7 uur liggen er echt geen rare mannetjes meer op het fietspad te wachten.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:02

Sjonniej schreef:
's morgens gaan, om 7 uur liggen er echt geen rare mannetjes meer op het fietspad te wachten.

Vork

Maar even serieus Clown

Ik rijd in de avond. Het is dan al wel afgekoeld (als je net in de schemering / avondzon ) rijd.
De paarden vinden het geloof ik niet erg, want ze hebben energie te over Knipoog

Succes met de rare mannetjes (neem je zweep mee naar huis, en flink slaan Clown )

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:21

ik rijd ook voor 9 en na 21.00

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:09

Ik heb gisterennamiddag gereden en mijn paard had ook energie te veel. Vandaag ga ik straks rijden rond een uur of 20u30 -21u

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:18

kun je niet tijdelijk gehaald en gebracht worden dan?
ik rijd ook even niet nu, mijn paard heeft wat longproblemen en heeft het snel benauwd nu. dan maar wat meer rust. (hij mag wel een paar uur in de wei, waar ook schaduw is).
dit is toch maar eventjes, zometeen als het koeler is ga ik wel weer fanatieker rijden.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:19

dierfysio schreef:
kun je niet tijdelijk gehaald en gebracht worden dan?

idd.. of een vriendin meenemen ofzo? Vork

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:20

Ikheb het al 2 dagen over geslagen. Mijn paard staat overdag buiten en al iets ouder dus die twee dagen niet rijden vind ze niet zo erg.
Ik wil morgen avond rond 8 wel weer gaan rijden. Als het dan iets minder warm is.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 21:26

Vriendin o.i.d. is tot nu toe nog geen mogelijkheid Nagelbijten / Gniffelen

Maar hij heeft vorige week stilgestaan dankzij rot ouders.. en moet dus eigenlijk wel gereden worden.. Nagelbijten / Gniffelen hij is nog maar net onder het zadel en moet dus regelmatig rijden, zo lukt dat dus niet Scheve mond

Ik ga morgen rond 8 uur erheen,, overleg met de eigenaresse als ik rond half 8 mag komen.. Schijnheilig Ik schrik me altijd wel de plures als er een of andere gek daar weer is een weekje rond hangt.. Nagelbijten / Gniffelen dan fiets ik daar rond 7 uur langs.. fiets ik terug rond 9 uur is tie er nog (nu heb ik het over 's avonds) en dat is dan zo'n paar dagen lang zo.. Nagelbijten / Gniffelen nu minder i.v.m. de hitte en er vele mensen langs komen maarja..
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 04-07-06 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:42

Maar kun je ook niet 's ochtends vroeg gaan? Het lijkt me niet dat er dan enge wezens rondlopen Clown
Tot een uur of half 11 's ochtends is het vaak nog wel redelijk.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 10:30

Ik ga nu ook wel 's ochtends heb vandaag tussen 9 en 10 ook gereden en nog is het hartstikke warm Bloos morgen les van half 10 tot half 11 pff.. lekker heet.. Nagelbijten / Gniffelen *in de wei omdat de bak zo stoffig is en mijn "instructrice dan lekker in het stof staat Nagelbijten / Gniffelen* eerste keer in de wei wordt dat dan Tong uitsteken

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:35

Ik heb vanochtend om half 10 gereden... Was nog wel te doen.
Wel warm maarja later lekker paard afspoelen en weer in het land gooien.
Het viel me nog mee, ze was nog best voorwaarts Ja.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:58

Ik rijd 's avonds. Na 8 uur is de zon uit de rijbak en kan ik in ieder geval in de schaduw rijden. Dat scheelt al iets...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:08

Ik rij meestal pas rond zo'n half 10/10 uur 's avonds.
Heerlijk met die avondzon! Er wordt dan trouwens niet serieus gedressuurd hoor..

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:26

Het fijnst vind ik om 's ochtends te rijden, maar aangezien ik vaak niet mijn bed uit komt om 7 uur in de vakantie, wordt het vaak na 8 uur savonds dat ik er heen ga. (hele zin Nagelbijten / Gniffelen ) Dan is het ook goed te doen hoor Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:06

Ik heb toevallig vanochtend ook tussen 9 en 10 gereden, maar later dan een uur of 10/half 11 is eigenlijk haast niet meer 'te doen', dan word het al behoorlijk warm (vooral in de bak).
Kun je niet 's ochtends om 7/8 uur al beginnen te rijden? Dan is het ook nog wat aangenamer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:23

VSW --> SV.