Flyban is dat nog ergens te koop

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gietepiet

Flyban is dat nog ergens te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 14:41

Hallo, ooit een hele tijd terug gebruikte wij altijd flyban tegen de dazen en dit werkte altijd erg goed, nu gebruiken we ander spul maar ik moet zeggen dat dit niet zo goed werkt als die flyban van vroeger, dus ik vroeg me af of dit nog ergens te koop is.

Neverhere

Re: Flyban is dat nog ergens te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:33

Mss ff Googlen?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:45

in de Belgische boerenbond kom ik dat spul nog altijd tegen www.aveve.be ofzoiets. Misschien is bij de nederlandse boerenbond checken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:49

Flyban mag niet meer verkocht worden.Ook niet in belgie.Het is toxisch en word door de huid van het paard in het bloed opgenomen.Ik was er altijd zeer tevreden over maar sinds ik dit weet gebruik ik het niet meer.Nu gebruik ik Atexdaas spray vind ik zelf zeer goed.
Als je toevalig in de buurt van antwerpen komt ,mag je wel mijn halve busflyban opkomen halen.Ik gebruik hem toch niet meer.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:39

niet? Hier ligt het nog steeds in de schappen Haha! Zullen wel oude bussen zijn dan ofzo, maar hoe bedoel je toxisch? wat doet het precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:24

Het is giftig,ik geloof als je de bus na leest dat het er allemaal op staat.Het is dacht ik sinds twee jaar al verboden.Ik kocht toevallig de laatste bus bij ons in de Aveve toen de man het mij vertelde,dat dat zijn laatste bus was en het niet meer verkocht mocht worden.Dus gebruikte ik het alleen nog in noodgevallen als er echt heel veel dazen zijn.

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:35

Nee, Flyban wordt niet meer verkocht. Voordat het uit de handel ging heb ik nog 4 flessen gekocht, maar dat is sinds 3 jaar op. Helaas.
Maar Permethrin is de werkzame stof en wanneer je een beetje rondkijkt zie je dat dat wel verkrijgbaar is. Bijv. in Defendog, maar dat is niet geregistreerd voor paarden. Ik gebruik het zelf voor op de benen van mijn paard naast de vliegendeken en het werkt net zo goed. Het is alleen wel duur.