Manen knagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Manen knagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 11:37

Ik weet niet of het hier of bij Medisch, of weer ergens anders hoort, maar ik plaats het hier aangezien mijn probleem alleen in de zomer en voorjaar voorkomt...

Ik heb een welsh pony merrie en een shetlandpony merrie. Mijn welsh heeft/had hele mooie lange manen. Als het buiten warmer wordt, knaagt de shetlander op mijn welshjes manen. Ze zijn nu heel kort en aangevroten, en hangen lelijk naar 2 kanten. Ik baal hier heel erg van, aangezien haar manen langzaam groeien en ik met de welsh naar een keuring wilde.

Om haar nou onder te spuiten met PBH-spray vind ik niet zo fijn, omdat ze dan enorm stinkt en het geeft vieze vlekken. Zo chemisch als de pest dus.

Wat kan ik hieraan doen ?

Bluem

Re: Manen knagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:42

Aha, onze oude merrie doet het ook bij mijn fjord en deed het bij mijn haflinger maar die hebben we ondertussen apart gezet. Het is inderdaad echt géén zicht, zo mist hij ook een halve staart ondertussen. Ik heb nu wel een verschrikkelijk stinkende spray gekocht (weet de naam helaas niet vanbuiten) die ik er dagelijks moet opspuiten en deze helpt wel zo te zien, maar de bus gaat enorm snel en het was best wel prijzig.