ezels scheren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

ezels scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:03

Ik heb een probleem. Mijn ezels zitten nog steeds in een dikke dikke wintervacht. Ik heb al geprobeerd om te borstelen, dan blijft er haar komen maar je ziet nooit verschil. Aangezien ze fysiek heel goed gehard zijn tegen slecht weer, denk ik eraan om ze te laten scheren.
Wat denken jullie hiervan? Ik weet dat de scheerperiode al lang voorbij is, maar vooral de kleinste ezel heeft er enorme last van, hij rolt constant om van de haren af te geraken, maar ze komen er niet af...

Duppie_

Re: ezels scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:04

zolang ze goed tegen het weer kunnen en nu het toch nog warm is is het denk ik geen probleem om ze te scheren ±'

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:08

Ja, in die 7 jaar dat ik ze nu heb (en dat ze ook zijn) zijn ze nog nooit ziek of zo geweest, hebben ook nogaltijd een stal en veel bomen om onder te schuilen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:11

Ik weet niet of het goed is, aangezien je vast wel weet dat ezels slecht tegen regen kunnen. Het beetje bescherming wat ze hebben haal je dan ook weg.

Heb je het al geprobeerd met zo'n poetsblokje tegen horzeleitjes, dat werkt ook geweldig met verharende paarden/ezels.

Edit: Je hebt wel hele mooie ezels!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:17

Bedankt! Haha!

Ik denk dat het eigenlijk wel zou gaan, aangezien ze de vorige jaren hier nooit last van hadden... Volgens mij is het door het rare weer van de afgelopen maanden dat ze er nu nog zo dik inzitten...
Bij de minste regen of wind gaan ze al in hun stalletje, dus bescherming hebben ze wel. Het zijn echte watjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:19

Oke, jij hebt er 2 dus dat scheelt. Wij hebben 1 ezel en voor de rest paarden dus dan blijft de ezel buiten staan ookal regent het, ze blijft bij de kudde.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:24

wij hebben dus 2 ezels (de heersers van de groep) en dan het paard, het jongste en nieuwste dier, onderaan in de rangorde. Als er een vlaaje wind is kruipen de ezels vliegensvlug de stal in, desnoods moet mijnheer paard maar buiten blijven staan, maar meestal staan ze dan een paar uur in de stal.

Ik ben geen voorstander van scheren, maar met die hitte van de laatste tijd... Ik ben bang dat als ik ze zelf nog laat verharen, ze pas rond september/oktober kaler gaan zijn en dan is het weer bijna winter...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:33

Als het wordt gedaan trouwens... Zouden er mensen zijn die ezels scheren? Beroep: ezelscheerder Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:39

Misschien gewoon een paardenscheerder vragen?
Het lijkt toch wel op elkaar.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:41

Ja... Ik heb op kapaza gereageerd op een scheer-mens om te vragen of die eventueel ezels doet.
Pff, ik hoop dat ik de juiste beslissing neem Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:04

Er is ook een ezel forum, de ezelvriend ofzo. Misschien kan je je vraag daar stellen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 17:04

bedankt voor de tip, ik ga het dadelijk zoeken...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 17:10

Ok, ik denk dat ik eruit ben. Op dat forum (dankjewel nielsd) waren er nog mensen die het deze maand gedaan hebben, dus ik ga iemand zoeken die het wil doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:13

Onze ezel valt wel uit, behalve op haar buik. Dat is ook een raar gezicht, een ezel in zomervacht en dan op de buk een hele dikke vacht Clown
je ziet het van verre.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:39

Jasper hier op bokt weet veel van ezels. (gewoon ff tip)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:49

Zover ik weet kunnen ezels juist erg slecht tegen regen en weet ik veel wat. Hoewel onze kleine Ezelhengst op stal de winter ook doorgebracht heeft in de buitenlucht en een behoorlijke vacht kreeg, wat niet zegt dattie net zo goed beschermd als de wintervacht van een paard..

In ieder geval: Onze ezel heeft ook nog steeds een wat pluizige vacht, maar hij verhaart nu geleidelijk en lijkt er niet echt onder te lijden, hij zweet verder niet.

En tja, verder heb ik op het gebied van ezels scheren weinig verstand Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 22:15

Miirthe schreef:
Zover ik weet kunnen ezels juist erg slecht tegen regen en weet ik veel wat. Hoewel onze kleine Ezelhengst op stal de winter ook doorgebracht heeft in de buitenlucht en een behoorlijke vacht kreeg, wat niet zegt dattie net zo goed beschermd als de wintervacht van een paard..

In ieder geval: Onze ezel heeft ook nog steeds een wat pluizige vacht, maar hij verhaart nu geleidelijk en lijkt er niet echt onder te lijden, hij zweet verder niet.

En tja, verder heb ik op het gebied van ezels scheren weinig verstand Haha!

Wordt er ergens beweert dat ezels wel tegen regen kunnen?