paardenmelk en zomerrui

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bayaatje

paardenmelk en zomerrui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 17:16

hoi,
ik heb een friese hengst met zommerrui. nu heb ik een tijdje geleden hem eens een keer gewassen met een shampoo op basis van paardenmelk. nu moet ik zeggen dat ik aangenaam verrast was van het resultaat . normaal rolt hij constant, maar na dat ik hem gewassen heb heeft hij een dag of 4 niet meer gerolt, ook zijn manenkam was niet zo hard en gezwollen . na een dag of 4 begon hij wel weer. ik heb hem nu een paar keer gewassen en ook nog wel ingesmeert en hij heeft niets meer kapot geschuurt. ik heb dit in de periode geprobeert toen het zo een 30 graden was. nu geven ze terug zo een hitte en vrijdag ga ik hem terug wassen, bij mij helpt het in ieder geval goed.

ellepel

Re: paardenmelk en zomerrui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:16

die dikke en gezwollen manekam hangt bij de mijne samen met de hoeveelheid gras die hij eet.
eet hij minder gras, dan is de manenkam ook minder dik, daardoor ook weer minder jeuk.
het wassen van die shampoo kan best helpen, zeker als de huid dan wat vet word werkt dat natuurlijk heel goed tegen de jeuk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:50

Nouja, ok. In ieder geval bedankt voor de tip. Waar heb je deze shampoo vandaan gehaald?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:58

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:17

ik heb zelf een ruitersportzaak en ik koop deze in bij lamont products.ze hebben sinds kort ook grote verpakkingen die voordelig uitkomen speciaal voor paarden