rijden met dit weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

rijden met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 14:09

de vorige keer dat het zo warm was ben ik met mijn pony naar het bos geweest en heb gewoon rustig aan gedaan. ik had toen appels mee voor haar. ik wil vanavond als het wat minder warm is ook naar het bos maar heb nu geen appels in huis. kan ze 2 a 3 uur lopen zonder water? in het bos is wel water maar weet niet of ze daarbij kan en durft. ze is trouwens kwpn, kwart arabier.

SandraR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:10

Ja die kan best wel zonder water zolang
Wat denk je van al die paarden die op concour staan te bakken in die trailer? lang niet iedereen heeft water bij hoor.

En als je rustig aan doet kan er toch nieks kwaad;) en jij kan zelf toch ook 3 uur zonder drinken?

Whizzard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:13

Ja het kan wel, aangezien je rustig aan doet.
Heb gisteren ook een buitenrit gemaakt van bijna 4 uur ook rustig aan. Ze heeft onderweg een klein beetje gedronken.

Zolang je veel in de schaduw bent en rustig aan doet kan het dus makkelijk.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 14:23

ik verwachtte ook wel dat ze t aankon aangezien een paard niet van suiker is maar t is niet zo fijn als ze ineens beroerd wordt he. weet oook niet hoe dat zit bij paarden. maar ik ga pas om een uur of 5, dan is t al iets minder heet.

Myrte_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:18

om half negen is het heerlijk!
vanavond ga ik alleen iets vroeger, omdat ik 2 paarden moet doen
gister en eergister was ik er pas om half negen en toen kon ik alles doen!

miepmans

Re: rijden met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:28

Volgens mij moet dat wel kunnen. Wel knap dat je het in dit weer 3 uur volhoudt

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 18:11

de stal gaat om 8 uur dicht en wilde naar t bos. om 6 uur (eigenlijk al te laat) was ik helemaal klaar maar ik durfde niet . t was gewoon nog steeds zo bloedheet. in t bos is t wel lekker maar moet er ook een half uur naartoe door die vieze hitte. dus miss_gant: ik ben niet knap .

komende dagen kan ik niet maar heb maar bedacht dat ik woensdag van 10 tot 12 of 1 naar het bos ga. of is t om die tijd ook al zo heet?

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:22

Ik rij met dit weer óf voor 900 of na 2100. Tussen die tijden is het echt te heet om te rijden.

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:28

hoi,

Ik had eigenlijk vandaag helemaal geen zin om te rijden.
maar ben toch vanochtend maar om half 10 de les in gegaan (eigenlijk rij ik altijd om half 12).
Maar aangezien mijn paard zwart is en het al super snel warm heeft....
maar heb met de les wel heel rustig aan gedaan

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:12

Ik heb afgelopen dinsdag nog wel gereden, maar niet echt intensief.
Ik zat er rond 11 uur op en had zelf eigenlijk helemaal geen zin.
Eerst even een kwartiertje in de bak gestapt en wat oefeningen met stelling en buiging gedaan en daarna buiten nog even een rondje gestapt.
Al met al heb ik er toch nog zeker een uur opgezeten.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:43

ik ben dinsdag nog van 11 tot 1 naar het bos geweest. t bos was lekker koel, heen en terug was wel warm maar was wel te doen. doe mij dat weer maar weer nu

Jenny_Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:44

turlek

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:45

Ik heb een week niet gereden (door andere reden [evt. over pb])
Maar ik ga denk ik vanavond weer rijden, waarom niet in de winter was het nog erger.

Ninus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:01

Als het echt heel warm is dan rijd ik echt niet op het heetst van de dag Ik vind het zelf niet prettig en mijn paard ook niet. Zoals meerdere mensen hier zeggen rijd ik later op de avond, dan koelt het lekker af

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:02

Ja, of smorgens rond een uur of half 8.. of pas savonds na 8, 9 uur.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 14:15

hebben jullie geen openingstijden vand e stal dan? de stalw aar mijn pony staat is doordeweeks open van 9 tot 10 en in het weekend van 9 tot 8. is best lang maar als t echt bloedheet is rij je altijd in de hitte.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:56

Zazoo schreef:
hebben jullie geen openingstijden vand e stal dan? de stalw aar mijn pony staat is doordeweeks open van 9 tot 10 en in het weekend van 9 tot 8. is best lang maar als t echt bloedheet is rij je altijd in de hitte.

nee Wij mogen ook 's nachts rijden als we daar zin in hebben

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:13

Ik ga wandelen of gewoon een douche geven en tutten.
En als ik persé wil rijden ga ik 'sochtends of 'savonds.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:38

Je paard kan best een uurtje of twee drie zonder water hoor, mits je hem niet zo hard laat werken dat het zweet in stralen van hem afloopt.
Wij maken in de zomer altijd dagritten met onze manegepony's, 's mrogens om half 10 weg, kleine twee uur rijden, pony's vastzetten waar ze kunnen grazen, wij zwemmen en bbq en dan ergens half 3-3 uur weer terug. Als het heel heet is, nemen we water mee voor de pony's en de helft drinkt dan amper. Als het niet extreem heet is, nemen we eigenlijk ook nooit water mee voor de dieren. Dan drinken ze weer als we thuis zijn. Zoals ik al zei, zelfs met erg warm weer drinken er een aantal nog niet onderweg. En we hebben nog nooit pony's met uitdrogingsverschijnselen gehad. Wel passen we uiteraard het karakter van de rit aan, we stappen met warm weer wat meer en draven en galoperen wat minder.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:31

ik ga meestal (als ik op buitenrit ga) altijd 's ochtends of 's avonds, maar je paard kan best even zonder water! laatst ging ik met een vriendin naar het strand toe voor 2 uurtjes alleen toe kon het niet anders als overdag, en het was bij warm toen hebben we een handige tas meegenomen en allemaal waterflessen in gedaan, en tussen door handjes aan de paarden gegeven. We hebben ze niet te veel gegeven want dat loopt natuurlijk niet zo fijn met je buik vol met water. maar ze kunnen het best wel even zonder water vol houden. toen we thuis waren hebben we ze ook eerst even laten drinken, alleen zelfs toen hadden ze nog niet zo veel dorst!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:35

Ik rijd gewoon hoor. Ja Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:45

Ik denk dat het gewoon kan, maar als je paard ergens water kan drinken kan je wel even kijken of hij of zij dorst heeft.
Mijn pony word trouwens alleen maar drukker onder het rijden van dit weer

_PaaRdJeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:03

iik ben altijd voor 12 uur trug of ga na drieen weg.. tussen 12 en 3 is he altijd het heetste en staan ze allemaal lekker in de wei bij ons..