Paard met allemaal kleine bultjes op zijn benen, wat te doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Paard met allemaal kleine bultjes op zijn benen, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 18:32

Mijn paard heeft heel veel kleine bultjes, die je er wel zo af kan krabben, maar wel iets bloeden, dan.........
Het lijken wel korstjes o.i.d, heel zijn benen onder, bij mijn andere pony's is niets te zien, staan in dezelfde wei.
Ook zag ik een paar hele mini teken, zag ze bijna niet, zo klein, zou het van het bijten zijn, ik heb nog niet 1 grote teek gezien op zijn lijf.
Is er spul voorom te smeren, ik geloof niet dat hij er last van heeft, gelukkig!

Iris_B

Re: Paard met allemaal kleine bultjes op zijn benen, wat te

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:56

ik denk dat het door de teken komt,

bij ons op de manege stond laatst ook een paard, die had ook allemaal bultjes, mijn instructrice zei dat het teken waren (het is ook haar paard) maar zij heeft wel iets met speciaal spul gedaan, alleen ik weet niet precies wat, trouwens als een teek zich heeft volgezogen laat hij weer los, (bij mensen moet je wel direct naar de huisarts of het ziekenhuis,want je kan de ziekte van Lyme krijgen, en je hele leven gehandicapt raken!!!!...) maar ik hoop dat het snel weg is voor jou, en je paard... succes

mammaslamma

Re: Paard met allemaal kleine bultjes op zijn benen, wat te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 19:13

Ik denk ook in die richting, alleen zijn er heel veel bultjes en maar een paar teken, zo groot als speldenknopjes, als ik die vergelijk met die van me poes, dat zijn joekels........
Ook zitten er veel kleine vliegjes op zijn benen, en gek genoeg bij de andere niks te zien, vreemd!
Denk dat ik hem maar was met betadine morgen en dan een zink/zwaveloplossing erop smeerm beetje opgezocht bij de paardendrogist.
Qua beschrijving die hun gaven, lijkt het nog het meest op talgkliertjes, met een vette, grijzige substantie.