Eczeemdeken en pony met hoge schoft... help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samouray

Eczeemdeken en pony met hoge schoft... help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 10:43

Ik heb een vraag over de pasvorm van verschillende eczeemdekens.
Ik had voor mijn New Forest een Pagony Eczema gekocht, maar deze knelde ontzettende op zijn borst (verder zat de deken OK). Door zijn hoge schoft is de omvang van de deken te krap. Hij leek er zelf geen last van te hebben, maar op zijn borst zijn duidelijk drukplekken te zien. Nu heb ik geinformeerd in de winkel of bijv. een Boett deken beter zou passen, maar zij gaven aan dat er weinig verschil in zit. Is er een eczeemdeken die wel goed ligt op een pony met een hoge schoft???
Ze gaven ook aan dat het probleem te verhelpen is door er een borstbeschermer ('paarden-BH') onder te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:24

Hoi!
Schuurt hij eigenlijk ook z'n staart of alleen z'n manen? Als hij alleen z'n manen schuurt zou je ook nog zo'n Ivanhoe halsding kunnen overwegen.

Ik denk niet dat die borstbeschermer tegen drukplekken helpt, dat is meer tegen schuren toch?
En heeft ie nou echt zo'n hoge schoft? dat kan ik me niet echt herinneren....

Samouray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 10:55

Heeeey!!!

Had je me alweer gevonden??? Hij schuurt beide, dus moet echt wel een deken op.. helaas... Gizmo schuurt inmiddels zijn manen, dus koop voor hem waarschijnlijk alleen de halsdeken. Gebruik nu D-Itch lotion (heet het zo??) en geloof dat dat wel erg goed helpt.
Tja, ik dacht dus ook dat die borstbeschermer alleen tegen schuren hielp. Het is ook maar een dun ding, dus kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat het helpt tegen drukplekken. Maar goed, dat was het advies dat ik kreeg bij Divoza...

Enne die schoft is behoorlijk hoor!! Het is misschien nog net niet 'maatje kameel', maar het komt in de buurt. Maar ja, is dus mooi ^&%*$ dat die eczeemdekens waarschijnlijk niet passen... Hij had gewoon helemaal een ei op zn borst... Gelukkig bleef hij er zelf lekker mee rondlopen, had er weinig last van.

Maar goed.... probleem dus nog niet opgelost....

Sjafrane

Re: Eczeemdeken en pony met hoge schoft... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:03

en een maatje groter dat al geprobeert. Dat heb ik bij mijn pony gedaan. Zij heeft ook een hoge Schoft. Met een maatje groter heb je meer ruimte misschien.

Samouray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 11:15

Mmm... dat zou inderdaad nog een oplossing kunnen zijn. Die deken die ik had was een 175 en die zat al aardig ruim (behalve om zn schoft natuurlijk). Als de deken te ruim zit, zal hij zn functie dan niet verliezen?

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:16

Ik kwam je post helemaal toevallig tegen hoor!
Ik zou denk ik ook voor een maatje groter gaan. En evt een extra (elastische) dekensingel om de boel op z'n plek te houden, hoewel dat voor 24/7 ook niet ideaal is....
Succes ermee!

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:21

Als je een beetje handig bent met naald en draad kun je hem ook makkelijk zelf verstellen. Een extra lapje stof voor bij de borst en/of een extra stukje (elastisch materiaal is daar wel handig voor) op de schoft.
Ik pas mijn dekens ook altijd aan, totdat ze lekker passen. Heb dan ook vooral extra ruimte bij de borst nodig.
Succes met knutselen!