teken op neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tuttifrutti

teken op neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 18:14

hoi,
mijn paard had laatst een hele kleine teek op de neus, eraf gehaald.
vandaag 2 hele kleintjes op de neus!
ook er wel helemaal af gehaald, alle pootjes enzo zaten er nog aan.
ik ga wel een tekentang kopen en in mn poetskist bewaren.

wat kan ik er tegen doen, ik vind het echt heel zielig voor hem.

rondom de weide, zijn wel allemaal bomen.

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:16

ik denk niet echt wat..ja ze er uit halen. heb dit eigenlijk nog nooit echt eerder gehoord.
ik zou toch blij wezen dat het op zijn neus zat en niet in zijn vacht want op zijn neus zie je hem sneller.

Valentinow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:46

Ja ik denk ook dat er niets anders op zit da ze er telkens uit tehalen!

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:49

mijn hond heeft dat ook vaak wij wonen heel dicht bij het bos namelijk;) gewoon een tekenspree kopen , nuzitten ze nog op zijn neus maar wat dacht je van op zijn vacht.. als je zijn zadel er op licht en gaat rijden of borstelen denk niet dat dat fijn voor hem is

Charlie_P

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:19

Bij ons zitten er ook heel veel en ik weet ook nog steeds niet wat je nou het beste kunt doen....maar je kunt niet alle sprays voor honden ook voor je paard gebruiken, vraag dat eerst even aan je da!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:24

Nee dat is waar.. Ons tekenspul voor de hond moet je over haar rug smeren en dan verspreidt het zich vanzelf over haar hele lijf... Maar het lijf van een paard is wel wat groter dan dat van een hond! Ik heb wel gehoord dat biergisttabletten helpen tegen teken, honden mogen die wel hebben, ik weet alleen niet of paarden die wel mogen hebben. Anders kun je die gewoon door het voer gooien, misschien dat dat helpt?!

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:36

nee ik bedoel ook niet dat je honden spray moet gebruiken.. haha dan heb je wel veel sprays nodig denk ik:O.. maar ze hebben tog vast wel zoiets voor paarden ofzo?