hoi, mijn paard heeft heel erg last van vliegen rondom zijn ogen, echt zielig, als je ze dan weghaald en weer kijkt zijn ze er weer. ook heeft hij een roze neus en er begint net(vandaag gezien) een klein plekje gevoelig te worden, beetje verbrand.
welk masker kan ik het beste gebruiken, liefst eentje die niet zo duur is.
ja gewoon in de ruiterwinkel kijken naar een masker die niet zo duur is, fijn voor je paard 1 met oren dan heeft die ook geen vliegen meer in zijn oren. en de neus tja zonnebrand op doen en goed vet houden met uierzalf
jah, maar als ik weet dat het gaat regenen, dan doe ik hem wel af s'middags. hij heeft hem ook alleen om als het zo warm is en er veel vliegen zijn. dan kan hij hem toch wel om s'nachts
Ik een hele simpele oplossing gevonden. Het ziet er niet echt charmant uit, maar het helpt wel, tegen zowel verbranden als tegen vliegen: Standaard vliegenfrontje en het neusmasker van de paardendrogist.
ik heb voor joep een masker, zie profiel, van de paardendrogist. Die wist alleen op een gegeven moment uit te trekken, dus toen heb ik net zo'n kapje als Mac gekocht en als ie nou erg last krijgt van de vliegen ook nog maar een frontriem eraan, het is niet anders, dan maar wat zweten, beter dan een verfikte neus en ontstoken ogen...