Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
EsSther schreef:als ik jou was, deed ik een beetje voorzichtig met je paard dag en nacht in de wei gooien!
in deze tijd van het jaar zit er veel eiwit in het gras, en een paard wat er niet aangewend is, kan daar goed raar van worden.
maar dat was off topic!
ik zou hem 1x een kilotje geven. ligt er ook aan of je op hem rijdt etc.
Emaartje schreef:had een vraag mijn paard staat nou dag en nacht buiten met voldoende gras...fgaf mijn paard toen die nog op stal stond er er nog niet genieg gras aan wezig was 2x daags 2 kilo brok naar hoeveel kun je nou terug gaan!!!zal zelf te denken aan 1x daags 3/4 schep brok...gr emaartje
gr emaartje 
justremie schreef:Het ligt ook aan de graad van de training, hoe vaak rij je hem/haar, hoe lang rij je hem/haar, wat krijgt ze behalve gras nog meer ect ect..
Succes ermee

Wan schreef:ik weet niet hoe vaak dat paard beweging krijgt maar als hij veel beweging krijgt heeft hij natuurlijk ook krachtvoer nodig, ik zou als ik jou was eerst naar 2 kilo brok per dag gaan, dus dat je hem 's ochtends 1 kilo geeft en 's avonds, en dan langzaam afbouwen naar 3/4 en misschien nog wel 1/2 ? Je kunt dit zelf het beste merken aan het paard, dat kunnen wij vanaf hier nl. niet zienSucces ermee
justremie schreef:Wan schreef:ik weet niet hoe vaak dat paard beweging krijgt maar als hij veel beweging krijgt heeft hij natuurlijk ook krachtvoer nodig, ik zou als ik jou was eerst naar 2 kilo brok per dag gaan, dus dat je hem 's ochtends 1 kilo geeft en 's avonds, en dan langzaam afbouwen naar 3/4 en misschien nog wel 1/2 ? Je kunt dit zelf het beste merken aan het paard, dat kunnen wij vanaf hier nl. niet zienSucces ermee
sorry maar je kunt niet opeens een paard wat geen biks krijgt 2 kilo gaan geven! Je moet het langzaam opbouwen als je het paard toch besluit om biks te geven en niet een 1 keer zoveel, daar kunnen ze hardstikke ziek van worden