neus kap tegen zonne brand. waar te koop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

herbey

neus kap tegen zonne brand. waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 08:16

Wie weet waar je een neuskap tegen bescherming van zonne brand kan halen?

Ik heb er een nodig voor mijn 25 jarige pony die verbrand elke zomer haar neus omdat haar pigment minder wordt.
Ik heb wel eens zo,n kap gezien maar weet niet waar ik hem kan halen.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:18

Je kan er toch ook gewoon zonnebrand creme op smeren? Misschien wat meer werk, maar denk ik wel prettiger dan zo'n warm ding om je snoet.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:20

Bij de paardendrogist, ik heb hem zelf voor de 2e zomer in gebruik en het werkt perfekt!! Ik heb een Haflinger met een brede neus en mt. pony was goed! Echt een aanrader!

herbey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 08:25

Dank je wel ik ga gelijk kijken!

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:34

Een vrouw met wie ik vandaag een rit gemaakt heb, had omde neusriem een stukje vitrage/vliegengaas geslagen, net onder de bovenlip een knoop er in gelegd zodat hij niet los kon gaan (en er meteen een ronding van de neus in zit). Dit paard had dan snel last van een snotneus in het voorjaar, en het was een probeersel van haar om te kijken of ze zo de ingeademde pollen kon verminderen en daardoor evt allergische reacties. kan me voorstellen dat als je er een stukje gaas voor gebruikt met zo'n reflecterende kant (zoals in vliegenhorrengaas dat ook zonwerend werkt) dat je dat ook kunt proberen....

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:55

Qimm schreef:
Je kan er toch ook gewoon zonnebrand creme op smeren? Misschien wat meer werk, maar denk ik wel prettiger dan zo'n warm ding om je snoet.

Als je paard staat te grazen in een weiland met nat gras is de zonnebrand er ook zo vanaf....een kap is beter.

Mettetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:49

Hai,

www.paardendrogist.nl

Kijk bij de aanbiedingen, ze zijn nu goedkoper dan normaal.

Inderdaad een super ding!

Denk er wel aan dat je iedere dag het kapje even afspoelt. Er gaat wel veel viezigheid bij de neusgaten zitten!

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:25

paardendrogist denk ik

Nikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:27

Ook op marktplaats verkopen ze , vliegen en neusmasker ineen.

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:03

bij mij op stal maken ze ze altijd zelf.
Gewoon een lapje stof om je halster heen naaien. Ze doen dit altijd met een stukje ouwe spijkerbroek.

Laverne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:42

Mijn paardje heb ik zodra het weer omsloeg iedere ochtend factor 30 op haar giechel gesmeerd. Vorig jaar hielp dit super, maar dit jaar...gisteren haalde ik haar uit de wei en het was al erg...maar de haren waren er vanaf. Heb het ontsmet met water en biotex....neusje volledig roze natuurlijk. Calendulazalf erop, kom ik vancohtend...bloed staat erop!
Dus ik ben blij dat de zon vandaag niet schijnt. Omdat het bij mijn paardje nu übergevoelig is maak ik zelf iets....tenministe mijn moeder.

Probleem bij mijn paardje is dus dat ze kale plekken krijgt van het halster. Dat vliegenmasker met neuskap heeft oren en dat krijg ik niet voor elkaar...panisch wordt ze dan. Dus mamsie maakt fleece om mijn halster en naait er een lap voor haar neus aan vast. Soort vitrage-spul dat zacht is en geen licht doorlaat. Hopen dat het werkt.
Ik ga denk ik wel die kap kopen, maar dat gaas lijkt me nu te grof voor haar neusje..tis zo gevoelig nu.

Ik zou wel iets nemen dat geen licht doorlaat anders heb je nog een probleem. Die netjes lijken me wel goed van de paardendrogist. Prijs valt ook mee vind ik.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:31

Ik heb ook die van de Paardendrogist, al voor het tweede jaar.
Hij werkt super!