Diana_Mabel schreef:Hebben jullie ervaring met paarden die gevoelig reageren op het jonge gras van nu?
Het is voor mij helemaal nieuw misschien hebben jullie tips.
Ja mijn pony reageerd heel gevoelig op het jonge gras. 2 weken geleden zag ik één van mijn pony's vol staan met eiwitbulten en rode ogen. Thuis aangekomen heb ik de dierenarts gebeld. Die adviseerde me op haar op stal te zetten die nacht. Dat heb ik gedaaan. Daarna mocht ze een kaal stukje weide op. Ze is erg gevoelig voor het jonge gras. Van de dierenarts mag ze ook niet meer het gras op dat zoveel eiwitten bevat. (goed opgebouwd was het wel, maar wat de dierenarts ook zegt; ze is er erg gevoelig voor). De eerste paar dagen, misschien de eerste week, was ze niet helemaal de oude, ze was wat suffig.
Ze staat nu nog steeds op een kaal stukje land met gras dat geen of bijna geen eiwitten bevat. hier staat ze wel gewoon dag en nacht op.
De bulten trekken wel weg, ze heeft ze al veel miner, alleen haar buik zit nog vol.
Ik moet het nog steeds goed in de gaten houden en als ik het niet vertrouw de dierenarts weer terugbellen..