Zomer...op naar een trektocht...Wel even 1 vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Zomer...op naar een trektocht...Wel even 1 vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:40

Hallo bokkers,

Ja de zomer komt er weer aan en ik wil een trektocht gaan rijden met m`n pony Silence. Alleen zit ik met het volgende....Silence heeft het niet zo op verkeer en daarom zoek ik een trektocht waarbij je weinig tot geen verkeer tegen komt (fietsers en wandelaars mag uiteraard wel). Weten jullie misschien een leuke rustige trektocht. Het hoeft niet perse een uitgezette route te zijn, het mag ook een groot natuurgebied zijn met veel ruiterroutes. Graag met overnachtingsmogelijkheden. De soort overnachtingsplaats maakt me niet zoveel uit. Een camping lijkt me het minst ideaal aangezien ik dan ook m`n tentje mee moet nemen. Of er moeten trekkerhutten of huisjes/caravans te huur zijn.
Nou, misschien kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt

Groetjes

ikke

Berichten: 37589
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Zomer...op naar een trektocht...Wel even 1 vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 00:56

???? In Maarheeze wonen en dan deze vraag stellen?? Hoe goed ken jij je eigen omgeving eigenlijk? Woon je verdorie aan een van de mooiste bebieden in ZO Brabant, ga je vragen om rijgebieden.
En ja, ik weet waar ik over praat, ik weet daar elke zandkorrel te liggen.
En nu de echte details graag, zodat ik ook nog iets zinvols kan melden, en als je het heel lief doet, heb ik misschien wel enkele privé plekjes

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Zomer...op naar een trektocht...Wel even 1 vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 08:00

Klopt inderdaad, het is hier erg mooi en ik heb toch ook niet gezegd in mijn begin bericht dat het hier niet in de buurt mag zijn.....
Ik denk alleen dat ik hier vrij veel verkeer tegen zal komen. Ik kan natuurlijk op de Weerterbergen gaan rijden, maar daar zijn geen tot weinig overnachtingsmogelijkheden zover ik weet. Ik woon hier nog maar 3 maanden dus zo bekend ben ik allemaal nog niet.

ikke

Berichten: 37589
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Zomer...op naar een trektocht...Wel even 1 vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:17

Silence schreef:
<knip>
Ik woon hier nog maar 3 maanden dus zo bekend ben ik allemaal nog niet.

Oh, solly Ja, dat kon ik natuurlijk niet ruiken.
Ik heb mijn hele leven in Heeze gewoont (bijna 40 jaar), totdat ik twee jaar geleden verhuisde.
Als je alleen of met z'n tweeën gaat (beter) is onderdak geen probleem. Op veel plaatsen kun je gewoon bij een boer in het hooi slapen, of bij een particulier die paarden aan huis heeft.
Je bent echt niet gebonden aan de "bekende" adressen. Wel moet je zelf enig initiatief aan de dag leggen om deze adressen te vinden, namelijk gewoon rondrijden en aanbellen bij een ogenschijnlijk geschikt adres.
Als je het Leenderbos als uitgangspunt neemt, kun je vanaf de belgische grens tot aan Eindhoven komen, enkel door enkele wegen te kruisen, je hoeft er niet langsop te rijden. Ook een doorsteek vanuit de Weerterbergen naar het Leenderbos is te doen, al vergt dat hier en daar enkele creatieve oplossingen.
Koop om te beginnen goede kaarten van de omgeving, 1:50.000 of nog liever 1:25.000. Deze kaarten bestaan van het volledige gebied, zeker weten, ik heb ze namelijk liggen. Bekijk de routes, onderzoek mogelijke knelpunten en kijk wat kan.
Met de "moeilijkheden" die je jezelf oplegt, is voorbereiding des te belangrijker, om niet voor verrassingen te komen staan. Deze voorbereiding is echter ook een belangrijk deel van de lol die je van de tocht hebt.
Ik heb jaren geleden een twee-daagse gedaan vanuit Manege Meulendijks (Geldrop) naar de van Horne-hoeve bij Weert. De heenweg kun je nog steeds rijden, de terugweg niet meer, daar is veel veranderd. Deze tocht was met ervaren mensen, geen bepakking, snelle, goed getrainde paarden en op een flink tempo gereden. Niet echt om meteen na te gaan doen

MysteryMum
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:35


Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Zomer...op naar een trektocht...Wel even 1 vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:42

De veluwe- trail is errug mooi!! En ook heel rustige stukken....moet je gewoon even eruit pikken.
Er bestaat een heel mapje van met allemaal verschillende dagroutes en daarin staan ook oa overnachtingsadressen.
Echt de moeite waard! Dat boekje hebben ze iig bij de meeste VVV's op de veluwe wel...mss kun je dat evt op laten sturen als ze het bij jou in de buurt niet hebben

sylvia_1975
Berichten: 114
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:08

de tip van de vvv had je al gehad?
en rij anders eens met de auto de route die je wilt rijden dan kun je mischien hier en daar eens vragen voor onderdak?
en voor adressen van veearts en hoefsmit niet vergeten.