hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amystella
Berichten: 34
Geregistreerd: 08-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:32

bij 26 graden of warmer rijd ik s'morgens vroeg of s'avonds na een uur of 8
maar ik heb ook eens met 37 graden gereden, in mijn bikin op de pony, naar een meertje en dan lekker 2 uurtjes gezwommen en door water heen gedraafd
maar bij 35 graden zie je mij niet in de bak rijden hoor! misschien een rondje stappen of zooiets

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:58

ligt vooral aan het paard, zijn conditie, en wa je allemaal wilt gaat doen, denk ik. Boven de 26 graden, rijd ik meestal niet (tenzij een stap buitenritje door de schaduw oid) ga dan vaak laat in de avond rijden, ben zelf ook vaak suf als het zo warm is, en niet echt geconcentreerd

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:53

Ik rijd altijd. Als het echt 35 graden ofzo is, rijden we in een rustig drafje, met lange teugel naar zee en gaan we zwemmen.

Gewoon een beetje aanpassen op het weer.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:40

ik rij gewoon tenzij het rond de 28 graden is dan word het me toch te heet.

Barneveld
Berichten: 91
Geregistreerd: 20-03-06

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:43

Als IK mezelf te duf voel om te gaan paardrijden, denk ik dat mijn paarden dat ook zijn. Ik heb Belgische Trekpaarden, dus dat zo'n natuurlijk enorm grote lompe wezens, die het (denk ik) eerder heel warm hebben.
Afbeelding

ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:46

Ik rijd alleen niet als het boven de 40 graden is. Daaronder rijd ik nog gewoon, maar dan wel rustig aan als het rond de 35 graden is. Maar ik moet wel zeggen de paarden zijn hier in australie meer gewend aan de hitte. Natuurlijk niet midden op de dag, maar zo rond 8 uur in de avond (9 uur is het donker...)

haffiebecky
Berichten: 630
Geregistreerd: 04-03-05
Woonplaats: ERMELO, gelderland, nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:58

als het boven de 25-30 graden is dan pas ik mijn rijden meestal wel aan aan de temperatuur. het scheelt ook of het waait of dat het wind stil is. ik laat dr gerust lekker op de wei staan maar af en toe rijd ik dan gewoon lekker onder de sproeier door, dat vind ze ook niet erg en dan is ze er toch even uit
en anders rijd ik voor 9uur of na 8uur

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:02

als het echt warm is(boven de 30 graden) doe ik wel rustig aan ja, maar ik ga wel rijden. En als ik tjid heb ga ik savonds rjiden.

AliB
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-05-06

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:22

Op wedstrijd ga ik sowiezo, hoe warm het ook is. Thuis rij ik bij warm weer idd 'sochtends vroeg of 'savonds na half tien.


Ik ook en af en toe om te wennen overdag op warme dagmaar niet té natuurlijk!!!

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:46

je kunt altijd wel rijden, als het superwarm is kun je best wel eens een keer overslaan vind je paard ook vast niet erg, maar doe het met het warme weer gewoon rustig aan, ga bijvoorbeeld een buitenrit (bosrit) maken, daar is het vaak wat aangenamer. En na die tijd even afspoelen met (warm) water

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:50

Als ik het zelf te warm vind dat rijden we niet, of pas 's avonds als er schaduw in de bak of wei is. Mijn paard is ook niet op haar best als het echt warm is. Meestal zit ik dan wat bij haar in de wei, of we spelen wat met water ofzo.

Zera

Berichten: 1324
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Vaals

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:52

Ik ga dan of s'morgens of s'avonds rijden..
Of ik zorg dat ik voor de middag lekker naar een beekje ben geweest ofzo en alleen maar stappen.. en dan zelf helemaal doorweekt terug komen

Colandro

Berichten: 1131
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Utrecht

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:39

Je kan met de zomer best blijven rijden,, (vind ik)

Ga je lekker vroeg s'ochtends (Tenzij je wil uitslapen)
Of je gaat s'avonds,,

Wat je ook kan doen is Lekker naar het bos of naar het strand

Kus

Chupa

Berichten: 971
Geregistreerd: 07-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:55

Niet wamer dan 25°C. Dan rijd ik liever 's avonds of 's morgens.

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:53

Ik rijd eigenlijk altijd...

Enkel als het erg warm is (boven de 33 graden ofzo?)
dan ga ik in de avond of vroeg in de ochtend rijden.

Maar meestal rijd ik gewoon overdag hoor, komt meestal wel goed uit en zoals vandaag heb ik privéles om 4 uur. Dat is nogal zwaar en vandaag word het ook wel weer erg warm. Meestal lassen we dan een flinke stappauze in.

Tot nu toe heeft ze er nooit problemen mee gehad (sloom gaan doen, als ik haar heb afgezadeld mag ze meestal even in de afgezette weide, dan rent ze vrolijk naar haar vriendje toe, volgt er een hele bok steiger speel partij en rennen ze wat rondjes, hoezo hitte )

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:59

Denim schreef:
Niet wamer dan 25°C. Dan rijd ik liever 's avonds of 's morgens.



dus jij rijd nu al een week niet meer overdag? ik vind het een beetje overdreven hoor... overdag rijden kan met deze warmte nog makkelijk.
als het echt heel warm is dat ik zelf ook geen puf meer heb om overdag wat te doen rijd ik savonds

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:09

Je moet dat echt per paard en situatie bekijken, je kunt daar niet een aantal graden aan hangen.

Bij twijfel moet je bij je paard tijdens het werk een paar keer de temperatuur opnemen, als die te hard oploopt, dan weet je dat het niet goed zit.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:11

Ik rijd alleen niet als ik het zelf te warm heb of het paard duidelijk aantoont dat deze het te warm heeft. Maar over het algemeen rijd ik altijd wel.

Vaak de dagen dat het ineens warmer is rijd ik of een keertje niet of ik ga s avonds of s ochtends rijden. Verder hangt het ook af of het waait of niet. En bij heel warm weer zoek ik vaak het bos op ipv de bak (hooguit s avonds/s ochtends)...en dan lekker relaxt door het bos...

En verder na het rijden lekker onder de douche het paard afspuiten..

develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:13

Loje schreef:
Ik denk dat dat helemaal van de situatie afhangt. De conditie van je paard en van jezelf. Of jij en je paard er nog zin in hebben en natuurlijk wat je van plan was met rijden. Een rustig ritje in de schaduw in het bos of een training in de buitenbak, maakt een groot verschil natuurlijk.


Hoi,

Ben het hier ook mee eens.

Groetjes

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:02

ellepel schreef:
ik doe boven de 26 graden niks meer,
als ik zelf ook helemaal suf word van de warmte....



idd dat is dan echt geen doen meer
maar als ik warm weer verwacht dan ga ik meestal 's ochtends rijden of later in de avond wanneer het wat afgekoeld is

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:41

Niet boven de 25 graden..
Of dan doe ik het s'avonds.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:15

Ik rijd gewoon overdag. Ik red het namelijk niet om alle paarden overdag of 's avonds te rijden. Soms longeer ik er eentje tussendoor en ik doe natuurlijk niet te gek met ze als het echt warm is (boven de 30 graden).

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:19

Als het echt heet word zodat ik ook zelf slap wordt dan klim ik er al zo vroeg mogelijk op. Heb mijn pony in de hete zomers vaak al wel van half 8 tot 8 gereden. Dan was het nog heerlijk weer

Ninus
Berichten: 1742
Geregistreerd: 10-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:58

Het hangt af van het paard, de luchtvochtigheid, wel/geen wind etc.

Mijn paard kan niet echt goed tegen de hitte, dus ik probeer niet op het heetst van de dag te rijden bij hoge temperaturen. Je kunt ook je training aanpassen, op hele warme dagen maken we meestal een rustig buitenritje

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:04

Toen ik in Canada werkte reden we gewoon door in de zomer. (ja, de handel draait door en klanten komen ook midden op de dag)
Wat betekende dat we soms met 38 graden nog op paard zaten. (en ik op een dag riep dat het zo heerlijk koel was toen de thermometer 34 graden aangaf )
Maar, als ik kan kiezen rijdt ik met die warmte liever gewoon 's morgens vroeg of eind van de dag en 's middags paard gewoon in de koele stal)