hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:21

de titel zegt het al !
op welke graden mag je niet meer paardrijden ??
groetjes

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:22

waar paardrijden bedoel je.
in de manegeles?
op je verzorgpony?

ellepel

Berichten: 47428
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: hoeveel graden niet meer paardrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:22

ik doe boven de 26 graden niks meer,
als ik zelf ook helemaal suf word van de warmte....

VonDutch

Berichten: 2413
Geregistreerd: 10-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:22

Op welke graden ?

Haha, Bedoel je misschien , Hoe warm moet t zijn voor je dat je niet meer gaat paardrijden ofsó , uhm ; 35 graden ofso

Als dat is wat je bedoeld

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:24

Ik denk dat dat helemaal van de situatie afhangt. De conditie van je paard en van jezelf. Of jij en je paard er nog zin in hebben en natuurlijk wat je van plan was met rijden. Een rustig ritje in de schaduw in het bos of een training in de buitenbak, maakt een groot verschil natuurlijk.

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:24

ja dat bedoel ik haha
maar ik heb de laatste dagen ook gewoon gereden en toen was het ook rond 27 graden ( warmte )

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:26

de laatste dagen toen het dus ook warm was zijn we wel naar de cross wei geweest daarna waren ze wel moe maar hebben we ze even helemaal nat gemaakt en laten rollen maar meestal als we weten dat het warm wordt dan zitten we zo ongevere om 9 uur al op het paard net een beetje voor de warmte uit en andre s ávonds lat van 8.00 tot 9.00

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:27

bedankt voor jullie berichten

riverwoods
Berichten: 22
Geregistreerd: 03-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:43

Als het 'tropisch' weer is, zorg ik ervoor dat ik voor 9.00 uur sochtens gereden heb, of ik rijd ze na 20.00 uur savonds.
Met 'tropisch' weer bedoel ik 27 graden en hoger.
Het ligt er ook aan waar ik rijd.
Als ik train in het bos dan hou ik het aardig lang uit met de hitte want dan rijd je onder de bomen door, windje erbij..
In de bak schijnt de zon vollop op je hoofd dus dan word het wat minder prettig

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:46

owh dat bedoelde je.
nou waar ik mijn verzorgpony kijken ze me al raar aan als ik met 25/27 graden aan het rijden ben in de volle zon.
ze hebben geen binenbak,en ik mag neit buitenrijden.
dus heb eigenlijk geen keus.

_Iris

Berichten: 2042
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:05

Als het 26/27 graden wors of is rijd ik s'avonds of s'ochtends als het wat koeler is.
Me pony is dan een stuk actiever en het is teminste niet zo heet.

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:11

Als het warm weer is boven de 25 graden ofzo ga ik rustig een buitenritje maken, als ik daar geen zin in heb ga ik savonds al het koeler is rijden.

ChrissiejJ
Berichten: 548
Geregistreerd: 01-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:18

als het zo warm is laat ik haar lekker op de wei staan (is veel schaduw) en was ik haar lekker en ga ik overdag niet te veel klooien enzo ik geef haar haar rust met die warmte en ik ga dan ook niet echt iets doen (zwemmen ofzo) ik rijd dan 's avonds als het lekker koel is.. en ja bij welke temperatuur dat is pff.. kweet niet ik kan zelf helemaal niet goed tegen warmte dus bij dit weer rijd ik al liever 's avonds.. ik probeer haar wel altijd beweging te geven. als het 's avonds nog niet echt koel is gaan we lekker wandelen in het bos! 9aan de hand)

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:39

okj bedankt!! voor jullie berichten !! het zijn onze eigen paarden ze staan bij iemand anders maar ze zijn wel van ons ze staan niet op een manege !
de cross baan zitten veel bomen bij dus best wel wat schaduw nu hebben we net meer echt in de bak gereden de zon scheen er recht op !! maar vandaag gaan we lekker in de cross wei rijden en dan nog even in de bak als het nite te heet is wandt er is iemand daar jarig en dan komen er veel mensen opbezoek met kleine kindertjes en die willen er dan meestal wel op zitten en dat mag dan wel hihih :P:P

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:11

als het zo warm is ga ik altijd savonds rijden..

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:14

Als ik het al gewoon heel erg warm heb en mijn VP ook dan ga ik gewoon niet. Met echte warmte heb ik soms ook niet echt veel zin dus dan sla ik een keertje over

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:20

denk dat jij niet lekker doorrijd met 30 graden

Als je het zelf te warm vind laat je hem toch een dagje staan, vind paardlief vast ook wel lekker

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:23

Ligt een beetje aan het paard. Het ene paard heeft meer last van de warmte dan de ander. Ook ligt het eraan wat je gaat doen, fanatiek dressuren of springen of buiten stappen. Als het 25+ weer wordt probeer ik 's morgens vroeg of 's avonds laat te rijden.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:55

Het gaat mij niet zozeer om de temperatuur maar om hoe het aanvoelt. Het kan heel warm zijn, maar met een lekker fris windje is er dan toch nog wel te rijden.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:16

Op wedstrijd ga ik sowiezo, hoe warm het ook is. Thuis rij ik bij warm weer idd 'sochtends vroeg of 'savonds na half tien.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:20

Gjilke schreef:
Op wedstrijd ga ik sowiezo, hoe warm het ook is. Thuis rij ik bij warm weer idd 'sochtends vroeg of 'savonds na half tien.



Ik juist niet. Een paard is op wedstrijd terrein toch niet helemaal zichzelf, zal niet snel drinken, terwijl hij dat nodig heeft, en staat toch de halve dag in de volle zon. Ik heb een keer een paard met een zonnesteek meegemaakt, daar word je niet blij van!

Thuis is een paard rustiger,en zal zodra hij in zijn vertrouwde stal komt meteen drinken, en gaan rusten.
Natuurlijk zijn er ook genoeg paarden die zich er geen z*k aantrekken als ze op ander terrein zijn, maar die ben ik nog niet tegengekomen

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:23

Ik rij eigenlijk altijd 's avonds, dus dan is de warmte wel over z'n piek heen. Als het echt warm is, doe ik een kort stapritje, is ze toch even het land uit geweest en hebben we het niet te gek gemaakt. Verder rij ik gewoon (evt. met meer stappen tussendoor).

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:45

Sannum schreef:
Gjilke schreef:
Op wedstrijd ga ik sowiezo, hoe warm het ook is. Thuis rij ik bij warm weer idd 'sochtends vroeg of 'savonds na half tien.



Ik juist niet. Een paard is op wedstrijd terrein toch niet helemaal zichzelf, zal niet snel drinken, terwijl hij dat nodig heeft, en staat toch de halve dag in de volle zon. Ik heb een keer een paard met een zonnesteek meegemaakt, daar word je niet blij van!

Thuis is een paard rustiger,en zal zodra hij in zijn vertrouwde stal komt meteen drinken, en gaan rusten.
Natuurlijk zijn er ook genoeg paarden die zich er geen z*k aantrekken als ze op ander terrein zijn, maar die ben ik nog niet tegengekomen


Dan ben je mijn paard nog niet tegengekomen Die drinkt overal even makkelijk, of je hem nou een emmer aanbiedt of zo'n grote drinkbak die neergezet is, hij drinkt. Ook is hij niet noemenswaardig anders op vreemd terrein, zeker niet buiten.

En wat betreft gewoon rijden met warm weer, ik ga mijn dag er niet op aanpassen. Meestal rijd ik sowieso 's avonds, maar als het overdag zo uitkomt dan rijd ik ook gewoon.

MysteryMum
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:55

Idd laat rijden, of juist vroeg.
of gewoon lekker zonder zadel wat rondjes stappen.

Meestal ben ik dan zelf ook niet zo actief met die hitte

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:30

Supertje schreef:
Sannum schreef:
Ik juist niet. Een paard is op wedstrijd terrein toch niet helemaal zichzelf, zal niet snel drinken, terwijl hij dat nodig heeft, en staat toch de halve dag in de volle zon. Ik heb een keer een paard met een zonnesteek meegemaakt, daar word je niet blij van!

Thuis is een paard rustiger,en zal zodra hij in zijn vertrouwde stal komt meteen drinken, en gaan rusten.
Natuurlijk zijn er ook genoeg paarden die zich er geen z*k aantrekken als ze op ander terrein zijn, maar die ben ik nog niet tegengekomen


Dan ben je mijn paard nog niet tegengekomen Die drinkt overal even makkelijk, of je hem nou een emmer aanbiedt of zo'n grote drinkbak die neergezet is, hij drinkt. Ook is hij niet noemenswaardig anders op vreemd terrein, zeker niet buiten.

En wat betreft gewoon rijden met warm weer, ik ga mijn dag er niet op aanpassen. Meestal rijd ik sowieso 's avonds, maar als het overdag zo uitkomt dan rijd ik ook gewoon.


Nee de mijne dus ook niet, die maakt het echt niet uit waar hij uit de trailer stapt, als er maar eten is.
Bovendien ben ik meestal degene die het meeste last heeft van de warmte, hij niet hoor.