-lek voor ijslandse eczeem ponij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stjarna85

-lek voor ijslandse eczeem ponij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:42

Mijn merrie Stajrna van 21 jaar heeft vreselijk eczeem. Ze schuurt met name haar hoofd benen helemaal kapot. We hebben al jarenlang van alles geprobeerd maar het wordt steeds erger. We zoeken als laatste redmiddel een plek aan zee, in de polder of iets dergelijks om te proberen of dat misschien een oplossing voor haar is. Het is een vreselijk lief paard, een natuurtölter en verder nog prima als recreatiepaard te gebruiken. We hebben er alles voor over om haar een rustige oude dag te bezorgen.

weet je iets laat het ons horen

Janine & Peter
j.doesburg@tiscali.nl

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:08

ooit al eens een homeopaat geprobeerd? Wellicht kan dat utikomst bieden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:39

Ik raad je ten eerste aan bij [MD]Medisch > Centraal topic over exzeem, schuren, jeuk ; hier op Bokt te kijken.
Pagina's vol tips en ervaringen!

Verder is het beste van 10 tot 3 ongeveer buiten, vooral als het schemert zijn die rotmugjes actief. Verder kun je afwerende lotions proberen, op www.paardendrogist.nl zijn vele proefmonsters te bestellen.
Zoals Marja al aangaf kan een Homeopaat of een Natuurgeneeskundig persoon uitkomst bieden misschien?

En je hebt speciale Boett/Ivanhoe dekens, verwijs ik je ook voor naar de al genoemde site. Hier is tevens ook veel info te vinden!

stjarna85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:56

Heb al alles geprobeert tot corticosteriod aan toe maar niets helpt.
binnenzetten(als dat al kon want we hebben geen stal) helpt ook niet want volgens de dierenarts kan ze al niet meer tegen enkele steken, dan reageert haar gestel direkt allergisch.
alleen in het donker zou ze dan evt. nog naar buiten kunnen.Daarom hebben we besloten om een andere "eczeemvrije"
plek voor haar te zoeken.janine

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:32

Ik weet ook niet meer dan wat ik net al aangaf
Zomerexzeem is hardnekkig, ik heb ook nog 2 verzorgpony's hierachter die het ook heel erg hebben. Is ook geen middeltje of methode meer tegen opgewassen.
We gebruiken enkel verzachtende lotions om de jeuk te stillen aan het einde van de dag..

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:35

misschien meot je stal Edda eens mailen, dat is een ijslanderstal op Vlieland. Wie weet kunnen ze je verder helpen?

stjarna85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 18:29

heb een heel goed plekje aan zee voor haar gevonden waar ze nog een erge eczemer hebben die nu geen last meer heeft, dus ik hoop dat stjarna er ook erg opknapt.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:31

ik hoop voor je dat het goed komt met haar.

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:52

Oh, ik ben blij dat te horen! Ik had vorig jaar geloof ik ook al een berichtje van je gelezen (op IH), en had zo'n medelijden met je paard! Ik hoop voor je dat ze een heerlijke jeukvrije zomer tegemoet zal gaan!!!!