luizen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linar

luizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 13:57

hallo, ik ben hier net nieuw, kreeg deze site van een vriendin omdat ik een probleem heb. ik heb namelijk een paar pony's en die hebben elke lente weer luizen, nu heb ik ze al een keer gewassen, maar dit heeft gewoon geen nut omdat er andere pony's naast staan die ook luizen hebben, en die eigenaar doet er niks aan. ik heb al naar ander land gezocht, maar er is echt niks in de buurt. wat nu eigelijk mijn vraag is of je de luizen ook voor kunt zijn ofzo, zodat ik alvast voorzorgsmaatregelen kan treffen. alvast bedankt!

Pheebs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:32

Wat ik gehoord hebt schijnt knoflook te helpen, maar of het werkt weet ik niet. Waarmee was je je paarden om van de luizen af te komen ??

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:42

je hebt ook poeder voor paarden die je erop moet doen en dan moet inwrijven.

weet zo niet meer hoe het heet.
Als ik het niet vergeet dan kijk ik vandaag op stal, want heb hem in mijn zadelkast staan.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:33

mijn verzorgshetjes hebben het ook
ze worden nu om de 10 dagen ingesprayed met veerust (is voor koeien) maar dit werd voorgeschreven volgens hun dierenarts

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:51

Ik zou even een dierenarts hierover bellen, dan weet je het meteen!

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:23

De man waar ik mijn paardje vandaan heb die ze paarden hadden ook luis met gevolg de mijne dus ook. Ik heb de veearts gebeld kreeg een heel vies stinkend goedje wat ik moest mengen met water erop moest sprayen en dan was het weg en inderdaad het is nu ook helemaal weg:)

Cookies

Re: luizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:15

Ja veerust erop spuiten. Werkt perfect. Goed opspuiten, 10 minuten wachten en je kunt zo de dooie luizen er af borstelen. Na 10 dagen nog een keer herhalen voor de uitgekomen eitjes en je bent er van af.