Vliegendeken over het zadel of tussen zadel en dekje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Vliegendeken over het zadel of tussen zadel en dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 21:06

Misschien een béétje vroeg met mijn vraag, maar ach.

Ik heb dus een vliegendekentje gekocht voor Amo, heel simpel ding. Wij hebben niet zoveel last van dazen en vliegen, maar voor een buitenrit net even lekkerder.

Het is een deken zonder zadeluitsparing, maar ik wil hem wel onder het zadel gaan gebruiken. Kan ik hem dan het beste over mijn zadel doen (en er dus zelf op zitten) of tussen het dekje en het zadel? Dan kan het dekje niet meer vast aan het zadel...
Helemaal onder het dekje lijkt me niet comfortabel voor het paard, vandaar.

Hoe doen jullie dit?

En nee, ik hoef geen opmerkingen van; koop er één met uitsparing, het is voor misschien drie buitenritten, vind ik een beetje zonde.

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:34

ja ik heb eigenlijk dezelfde vraag
dus ik w8 ook op antwoord

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 07:56

Ik denk dat je het het beste kunt gaan uitproberen en dan kijken wat fijner is

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:11

Ik leg altijd eerst de vliegendeken op Flan. Daarover pas het dekje en het zadel. Bij ons gaat dit altijd goed zonder schuurplekken oid.
T is wel een hele zachte stof v.d. vliegendeken die we hebben..

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:19

De keren dat ik mijn vliegendeken heb gebruikt heb ik hem over het zadel heengebruikt. Bleef op zich prima liggen. Het enige is dat de deken die ik heb nogal uitrekt tijdens het rijden. Ik ga weg met een netjes passende denken, maar als ik na een uurtje of wat terug kom hangt de deken tot op de knieen zo'n beetje....

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:21

Ik heb m ook altijd over het zadel gehad, maar vind dat dit wel schuift. Ik doe m dus ook af zodra ik 'echt ga rijden'.
Maar ja, tussen zadel en dekje is inderdaad ook geen oplossing, aangezien je dan je dekje niet meer vast kunt maken aan je zadel...

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:12

Ik denk dat tussen het zadeldekje en zadel het fijnst is!
Voor jou en je paard! Maar het beste kun je het natuurlijk gewoon uitproberen . Denk dat ik er ook maar eentje ga kopen.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:20

ik zou hem niet onder het dekje doen dat lijkt me niet echt prettig (pijnlijk) zelfs voor het paard.
er zijn speciale vliegendekens om mee te rijden hoor