Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Je was al wel begonnen met scheren en daarna ging het ineens niet meer? Dan denk ik toch dat je messen te los zitten, waarschijnlijk is de draaiknop losgetrilt.
cissy schreef:ja, normaal gesproken gaan de messen per set en alleen onder of bovenmessen bestellen dan zul je ze toch samen weer moeten laten slijpen om eea weer 'uit te lijnen' is mij verteld.
smit_ilse schreef:Het beste is om allebei te slijpen. Als je er net nieuwe messen op hebt gedaan dan zijn ze de 1e keer snel bot. Laat nieuwe messen altijd direct slijpen om goed aan het werk te kunnen........
Anke schreef:Misschien ligt het toch aan het oliën, hij werd op een gegeven moment ook iets warmer.
Anke schreef:Ik hoop iig dat het voldoende is om het bovenmes te vervangen...moet ook nog op zoek naar een bedrijf hier in de buurt om ze te laten slijpen!
Wat kost dat eigenlijk ongeveer: het slijpen van een mes?
is
td_kommer schreef:Om te testen of je messen bot zijn ga je met je nagel over de tanden, glij je er makkelijk over dan moet je ze laten slijpen.
ga ik gelijk is proberen
Krijg ze niet meer zo afgesteld dat ik mijn paard zijn benen op kan scheren 
Anke schreef:We hebben vandaag de twee jaarling hengstje geschoren, we hebben gedeeltes wel eerst moeten knippen (van die dikke plukken) want daar liep het apparaat toch op vast...
We hebben goed olie gebruikt en het ging nu beter! Nog niet helemaal optimaal en werd ook wat warm (messen), koelt gelukkig ook heel snel weer af.
mijn postcode: 6114 (Susteren)