Welke/hoeveel dekens voor in de winter bij -20 graden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxXHorseXxX

Welke/hoeveel dekens voor in de winter bij -20 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:30

Hoi,
Ik ga verhuizen naar zweden. En daar word het vaak in de winter -20 graden! Dus heel erg koud. En ik krijg dan een pony. In een schuur, aan huis. Maar een huis is natuurlijk beter geisoleerd dan een schuur. Dus ik vraag me af: Welke/hoeveel dekens moet de pony dan op? Het is voor een pony van 1,30! Ik hoop graag iets te horen! Groetjes Tanja

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:32

als ik jou was zou ik een lekker deken van Bucas kopen, en dan zo'n lekkere dikke, ze kosten wel tegen de 200€ maar ze zijn heel licht andere warme dekens zijn zo zwaar vind ik!

justremie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:33

een harry's horse 300 grams is dik genoeg en kost ook niet zoveel als een bucas mijn paard had het ook warm genoeg met -13

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:34

Hangt er sterk vanaf hoe makkelijk je pony zichzelf kan warmhouden. Hoeveel dekens heeft hij afgelopen winter opgehad? Ook hangt het ervan af wat je met je pony wilt doen in de winter. Kan je hem wel rijden? Doe je dat niet dan mag hij gerust meer eigen vacht kweken.
Kan alleen adviseren goede dekens mee te nemen die je als laagjes over elkaar kan doen, maximaal drie dekens. Dus bijvoorbeeld een onderdeken, een ongevoerde regendeken en een winterdeken. Dan heb je gelijk drie dekens voor drie verschillende weertypes.

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:37

neem je een pony mee van hier daarnaar toe?
of kopen jullie er daar een?

Als je daar een pony koopt is hij of zij waarschijnlijk la redelijk gewend aan de strenge winters. Ik denk dat je beter daar een deken kan kopen dan hier. Dat omdat je hier natuurlijk met hele andere temperaturen te maken hebt, en dus ook hele andere eisen stelt (en de meeste dekens dus niet tot -20 zijn)

Mijn advies. Vraag het daar eens als je er woont. Of als je daar een pony koopt aan de vorige eigenaar vragen hoe hij/zij het altijd heeft gedaan in de winter.

In zweden hebben ze vast ook wel maneges (of locale mensen die veel van paarden weten). Als je een pony van hier meeneemt, vraag daar dan eens aan, zij kunnen je beter helpen, omdat ze ervaring hebben in de praktijk!

XxXHorseXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:45

Oke bedankt, ik koop daar een pony. Na de verhuizing! Dus dan vraag ik het dan wel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:50

VSW --> SV.

DianneM

Re: Welke/hoeveel dekens voor in de winter bij -20 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 23:47

ik zou geen dekens gebruiken maar het paard zijn eigen vacht laten groeien. Die kan hij zo dik maken als dat hij daar zelf behoefte aan heeft. Wel zou ik een goede dikke fleece zweetdeken aanschaffen om hem na het werk snel droog te krijgen.

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:07

Inderdaad, niet met dekens maar met zijn eigen vacht.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:02

Ik heb voor -10 al een 500 grams deken van WheaterBeeta...

XxXHorseXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 12:06

Nu word er gezecht: dubbele dekens en er word ook gezegt geen deken uhh daar heb ik niks aan

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:53

ik vind geen dekens geen doen! je paard krijgt dan een inmense vacht, ja wat heb je daaraan! als je veel rijd heb je de hele tijd je paard dik onder het zweet en zie die maar is droog te krijgen bij bvb -20. dat vind ik zielig lijkt mij voor hun lekker koud. onder dekens houden ze minimale vacht en na het rijden doe je ze weer lekker warm de deken op! en ze zijn super snel droog zonder vacht !

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:55

Tja is volledig afhankelijk van het paard EN wat je ermee gaat doen

Heb je een koukleum en wil je blijven trainen dan zal je toch echt aan de deken moeten, en het aantal grammen aanpassen aan zijn behoefte

Maar doe je verder niks met het dier dan zou ik hem geen deken op leggen

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:34

De topicstarter is onder een schaduwaccount actief, daarom hier een slotje.