Welke vliegendeken?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 18:32

Hoi!
Ik ga mijn paard dit jaar onder een vliegendeken zetten omdat ze dikke bulten krijgt van vliegen.
Ik zoek een vliegen deken die sterk is, niet warm en die dag en nacht op kan.

En 1 die helemaal compleet is, dus met hals, buikflap, en masker.

Wie heeft suggesties? Mag rond de €100 kosten

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:35

Ik weet wel een die je niet moet kopen.. Ook goed?
Ik had bij de Agradi een vliegendeken gekocht.. Hij was lekker goedkoop en zag dr op het plaatje goed uit.. Maar die 'gaten' dingesen zijn echt 2cm breed ofzo.. Dr kan een heel nest vliegen in per gat..

Dus ik raad Agradi af.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 18:38

OemmiejO schreef:
Ik weet wel een die je niet moet kopen.. Ook goed?
Ik had bij de Agradi een vliegendeken gekocht.. Hij was lekker goedkoop en zag dr op het plaatje goed uit.. Maar die 'gaten' dingesen zijn echt 2cm breed ofzo.. Dr kan een heel nest vliegen in per gat..

Dus ik raad Agradi af.


*ligt onder de tafel van het lachen*
grappig hoe je dat verteld

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:57

Ik vind de Bucas Buzz Off fijn, maar die ligt wat boven het budget dat je had gesteld. Ongeveer 140 Euro zonder masker.

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:08

Ik ga dit jaar die Bucas kopen, Memuska is allergisch voor dazenbeten dus dat lijkt me wel fijn voor haar. Vorig jaar heb ik nog een "gewone" gekocht, van Lamicell was die. Hij is dubbel gelaagd en heef hele fijne mazen, daar komt helemaal geen vlieg door. Hij is ook heel sterk en makkelijk te wassen, ik ben er heel tevreden mee. Masker had ik er apart bijgekocht, eerst een gewone zwarte van HH en daarna heb ik er via Debo hier een besteld met van die idiote ogen

Taron
Berichten: 9592
Geregistreerd: 06-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:32

ik heb de HH gekocht, die witte, echt goed beschermend, maar niet sterk, na 3 uur lag hij verscheurd in de wei. maar als je een braaf paardje hebt en hij heeft geen weidemaatjes, kan ik hem aanraden

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:26

Ik heb de ankyvliegendeken en halsstuk met hoofd zeg maar .
Ben er zeer tevreden mee !!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:14

De Bucas dekens zijn erg goed, voor zo'n prijs wel hopen dat je paard em heel laat

Thokkadisje

Berichten: 2146
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:18

Bucas ligt ietsjes boven je budget maar is een hele goede deken mijn paard heeft er hele zomers dag en nacht mee gelopen en niet kapot En dat terwijl ze dag 1 echt aangevallen is door haar weide genootjes (waren niet zo weg van een blauw paard ) Alleen lag dat hoofdhapje er al na 5 minuten af. Die wou ze niet op hebben.

Het kost een beetje meer maar dan heb je wel een goede deken.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 00:00

Ik heb er een van S & K. Ben er erg tevreden over. Prisca heeft er de hele zomer mee op de wei gestaan en hij is nog helemaal heel. Ook veel minder last van steken.

Ik zou er vooral goed op letten hoe de stof voelt. Veel vliegendekens zijn heel erg stug en dat lijkt me absoluut niet prettig voor je paard.

Eerst had ik een Bucas, ook daar was ik erg tevreden over, maar je betaald natuurlijk wel een stuk meer...

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 00:26

mijn paard heeft de ankydeken gehad. Was 3x niks.

Als zijn hoofd naar beneden ging kwam er 30 cm hals bloot te liggen. Werd hij nog lek gestoken.

Hij heeft nu de Bucas met hals en buikflap. Ik vindt de deken wel trekken bij zijn borst. Simon heeft namelijk een behoorlijk breden nek. Hij mag hem daarom niet dag en nacht op. S nachts heeft hij een katoenen zomerdeken op.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 07:47

geen anky dus heb je geen foto van je deken prisca K?

Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:39

Wellicht zijn hier ervaringen met HH Fly sheet Reflective? Sterk genoeg voor slopende weide maatjes?

eventsdocw
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-06

Re: Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:01

ik heb een super Shet, die zwaar manen- en staartexceem heeft. Alles al geprobeerd en vorige zomer een superdeken gevonden: de exceemdeken van Divoza. Die pakt hem helemaal in, blijft lekker koel en die rotmugjes kunnen hem niet meer prikken . Zit hals bij en buikflap. Is rond de 70 - 80 euro (geloof ik). In ieder geval onder de 100,=. Het is eigenlijk een Boettdeken van eigenmerk Divoza.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 12:16

eventsdocw schreef:
ik heb een super Shet, die zwaar manen- en staartexceem heeft. Alles al geprobeerd en vorige zomer een superdeken gevonden: de exceemdeken van Divoza. Die pakt hem helemaal in, blijft lekker koel en die rotmugjes kunnen hem niet meer prikken . Zit hals bij en buikflap. Is rond de 70 - 80 euro (geloof ik). In ieder geval onder de 100,=. Het is eigenlijk een Boettdeken van eigenmerk Divoza.


Oke! zal die deken onthouden

never

Berichten: 3046
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: tolkamerr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:01

ik heb dr van de week eentje gekocht ben er echt super blij mee
Afbeelding
28,50 compleet alleen zoder kap de hals zit er vast aan

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:27

zoo!! waar heb je die gekocht voor zo goedkoop?

never

Berichten: 3046
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: tolkamerr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:54

heb je een berichtje gestuurt

LadyS

Berichten: 731
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:50

Ik wil ook een vliegendeken met hals etc voor mn paard kopen, maar zo'n deken net zoals bij NEVER -> misschien een stomme vraag, maar is dat niet warm of warmer voor paarden dan zo'n deken met alleen gaatjes erin?

Marije_Dusty
Berichten: 123
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:41

Urielle schreef:
Ik vind de Bucas Buzz Off fijn, maar die ligt wat boven het budget dat je had gesteld. Ongeveer 140 Euro zonder masker.


deze heb ik ook.
is een fijne deken

chelsea82
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:50

Ik heb de anky vliegen dekens.Ben er heel tevreden over.Ze blijven mooi en goed zitten, zijn na 3 jaar nog niet stuk (zelfs niet een zo'n gaatje uitgescheurd) en blijven lekker koel onder die deken.

Ook hebben we zilvere vliegendeken van harrys horse.Die is reflecterend.Wat heel handig kan zijn voor de zwarte paarden.Ze verkleuren dan niet.Ook onder deze deken staan ze lekker koel en zijn ook nog niet stuk gegaan.Deze zijn wel iets zwaarder dan de anky deken.

We hebben ze gewoon en helemaal compleet met hals.Alle paarden gaan er netjes mee om.Zelfs de hengsten slopen ze niet.

never

Berichten: 3046
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: tolkamerr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:48

ze gaan niet zweten onder deze deken want het si gehaakt spul dus niet geheel dicht
plus de kleur is zon werend dus hij koel ook een beetje

Liselot

Berichten: 32221
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:34

ik vind die van weatherbeetha erg prettig, hebben ze bij divoza!

hobbelheks

Berichten: 8846
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:32

ik heb er vorig jaar een gekocht bij horsepower in heino, perfect ding met alles eraan en een erg zacht stofje, was erg bang voor schuren van de manen enzvoor maar 50 euro

ellepel

Berichten: 47563
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:36

ik heb deze voor appie:
Afbeelding

hij kon hem nooit op omdat stalgenootje die deken opvrat,maar dit jaar krijgt hij hem dus eindelijk op.
wil alleen nog zien of ik er een halsstuk of halsdeken bij kan krijgen.

de bandiri is wel een fijne deken vind ik, op de rug zit fleece gemaakt ,heel goed tegen t zweten.