Beste dazen val

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SandraWierda

Beste dazen val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-24 09:09

Nu het dazen seizoen toch echt weer gestart is, de grote vraag wat is nu de beste dazen val. Bal met zo‘n rok en bekertje erboven? Bal met lijm? Emmer met lijm? Welke bal, welke lijm, zoveel aanbod, ik zie door de ballen de dazen niet meer :D En waar hangt je het dan het beste op?

Wie heeft waar ervaring mee, please advies _/-\o_

- Mellow (Haflinger 1.37m)
Dressuur (bij de paarden) B+12, L1+13, L2+11, M1+5/ Endurance klasse 1/ Springen 0.50m+2/ W0
- Fred (Fjord 1.37m) In training voor endurance klasse impuls kort

BigOne

Re: Beste dazen val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:18

Ik heb ze beide, vind de gewone , met bal en vangbak erboven prettigst . De lijmbal drie weken gebruikt, vangt genoeg maar ook onschadelijke insecten zoals vlinders . En een gesmeer van jewelste .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:45

Een dazenval vangt het beste dazen.
Plakval ook wel, maar ook veel mugjes en vliegjes.

betreft dazenval, koop de loer, of een die hetzelfde systeem heeft.

Zal het even uitleggen met foto's.
De echte loer die hangt met elastieken op en zodoende kan het hele gebeuren in de wind op en neer wiegen.

Goedkopere zitten vast met een ring en dan gaat die doorzichtige fuik/rok op en neer door de wind maar schuurt door bij de ring.

Die eerste gaat bij ons al zo lang mee. (halen ze wel half september weer binnen)
Die 2e hebben we na 1 seizoen geplakt en toch maar een 2e weer opgehangen, maar was echt niet fijn meer in gebruik.

Afbeelding

Afbeelding

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie