Nu scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

trysteffy

Nu scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-24 06:46

Hoi,

Ik heb een vos gelders paard.
En ik zit zo met mijn hoofd van ik wil hem scheren. Hij heeft ieder jaar eigenlijk echt heel veel haar en dik op elkaar gewoon en daar door iedere zomer bloedje heet dat ie het heeft. Hij heeft eigenlijk van zich zelf altijd heel snel warm ook met 15 graden voelt hij altijd heel warm aan met het rijden is hij ook binnen 10 min ook nat en dan hebben we alleen maar nog los gereden.
Dus zou het verstandig zijn?

Friesfanaat

Re: Nu scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 06:47

Ik zie niet in waarom je het niet zou doen. Enige wat je in de gaten moet houden dat je hem niet direct in de brandende zon en/of stromende regen zet ivm kwetsbaarheid van de huid.

Julia - Tymen 503 x Wimer 461
Meiske - Eise 489 x Wimer 461

~ No Fear, Life's Better Than You Obviously Thought ♡ ~

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-24 06:58

Friesfanaat schreef:
Ik zie niet in waarom je het niet zou doen. Enige wat je in de gaten moet houden dat je hem niet direct in de brandende zon en/of stromende regen zet ivm kwetsbaarheid van de huid.

Ja ik wil ook een regen/vliegedeken kopen voor hem zodat ie wel beschermd is maar wel door lucht

pluisje88

Re: Nu scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:01

waarom niet scheren? Als jij het nodig vindt dan moet je dat lekker doen. Scheren is geen schande en je doet er niemand kwaad mee. Pas inderdaad op met kaal huidje in volle zon en voor de rest zal het wel loslopen.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training.

Gezocht: doe het zelf of particulier plekje voor twee paarden op leeftijd in de Achterhoek (omgeving Dinxperlo)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:05

De laatste jaren scheer ik steeds meer paarden het jaarrond.

Mijn oudjes van 33 en 23 heb ik 2 weken geleden ook geschoren ivm de hitte en ik heb 2 vrolijke jonge paarden in gedrag terug.

Het verharen blijft wel doorgaan, dus je moet blijven poetsen, maar het is minder intensief door de korte haren.

Ik scheer alles op 3mm

Let wel op met de zon, en een goede vliegendeken is echt een must als ze veel buiten lopen in een gebied met veel ongedierte

Her heeft voor en nadelen dus

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie