Fientj schreef:Ik heb veel maskers geprobeerd voor mijn mini’s.
Bucas maar xxxs, eentje van Cashel , verschillende van de MHS en eentje van busse.
Het is echt heel goed uitkijken of het gaas niet in de oogjes gaat zitten of dat de kap niet ergens te los zit waardoor er alsnog vliegen onder kunnen komen. Ik heb hierom zo al 5 kappen weg kunnen doen.
Verder heb ik nog geen een kap gehad die goed zat en waarbij de voorpluk bespaard bleef helaas. Ieder jaar weer was mijn mini 2/3 van haar voorpluk kwijt.
Nu heb ik gewoon een vliegen frontriem en eigenlijk bevalt me dat wel. Anders heb ik nog een kap van cashel die goed zit (maar dus de voorpluk erg schuurt) of de kap van busse (die heeft oren en is zo elastisch dat ze hem makkelijk afschuren).
In mijn ervaring is het helaas wel echt een kwestie van passen. Sommige hebben goede maten tabellen dat helpt. Maar met die kleine koppies past de ene kap goed op pony A maar niet op pony B.
Bedankt voor je verhaaltje
Vliegen frontriem is voor mn mini shet echt geen optie.. dan kan ik net zo goed haar voorpluk weer los gooien (zit zomers altijd in een vlecht ivm anders hele vieze oogjes)
Maar ik denk dat het voor de vieze ogen niet zou uitmaken of ik een vliegenfrontriem koop of haar voorpluk los gooi.
Maar idd die maat tabellen die sommige hebben zijn wel fijn..
Ik had lycra maskers gevonden van €40+ per stuk die ook op maat gemaakt kunnen worden. Ik twijfel of ik toch die koop voor mn mini shet. Maar gezien de prijs was de bedoeling om toch idd verder te kijken. Bij die lycra maskers komen de vliegen er als het goed is niet alsnog onder.
Nu heb je goedkopere lycra en soortgelijke maskers, maar de meeste niet in de juiste maat helaas.