Vliegenmasker mini shet aanraders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JustMePris

Vliegenmasker mini shet aanraders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-24 11:25

Ik ben op zoek naar een vliegenmasker voor mn mini shetje. Ze heeft een enorme en lange voorpluk maar helaas krijgt ze hiervan ook vieze ogen, maar er zitten nu continu giga veel vliegen rond haar ogen.. ik zoek iets wat goed aansluit, en dus een uitsparing voor de voorpluk heeft. Liefst zonder oren

Daarbij zoek ik ook iets voor mn grotere shet (1.15) die nog nooit een vliegenmasker om gehad heeft en ik ook niet weet of hij ze dus heel laat. Hij word dit jaar pas 3 en is dus nog lekker jong en onderzoekend.
Voor hem heb ik ook het liefst iets zonder oren, en niet al te duur om eerst te kijken naar zn reactie en wat hij ermee doet.

Ik had prachtige lycra maskers gevonden maar dan was ik voor 2 pony's samen rond de €90 kwijt.. voor de mini shet kan het een optie zijn, maar ik wil eerst de war goedkopere opties af gaan.

Alle tips zijn dus welkom! :)

Lay_D

Re: Vliegenmasker mini shet aanraders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 11:37

Vorig jaar had ik deze voor onze mini shet en shetlander.
Afbeelding

Ik vond ze fijn in gebruik en een pluspunt was dat ze een stuk van de ogen afstaan.

Andere vliegenmaskers kwamen soms te dicht op de ogen waardoor onze mini last van haar ogen kreeg.

Ik heb ze destijds gekocht bij www.ruitersportruinen.nl

Maar zag zojuist dat ze die niet meer hebben in de maat shetlander.

Pablo☆,7-7-1997- 15-04-2013
Pip☆,1-3-2011- 02-01-2025
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 12:23

Ik zou eens kijken naar de cashel crusader. Veel verschillende modellen en maten

mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zacht naar mij...

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Kasanova's Dream ♡ 17-06-2015 - ☆ 28-08-2015

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 12:37

Ik heb veel maskers geprobeerd voor mijn mini’s.
Bucas maar xxxs, eentje van Cashel , verschillende van de MHS en eentje van busse.
Het is echt heel goed uitkijken of het gaas niet in de oogjes gaat zitten of dat de kap niet ergens te los zit waardoor er alsnog vliegen onder kunnen komen. Ik heb hierom zo al 5 kappen weg kunnen doen.

Verder heb ik nog geen een kap gehad die goed zat en waarbij de voorpluk bespaard bleef helaas. Ieder jaar weer was mijn mini 2/3 van haar voorpluk kwijt.

Nu heb ik gewoon een vliegen frontriem en eigenlijk bevalt me dat wel. Anders heb ik nog een kap van cashel die goed zit (maar dus de voorpluk erg schuurt) of de kap van busse (die heeft oren en is zo elastisch dat ze hem makkelijk afschuren).

In mijn ervaring is het helaas wel echt een kwestie van passen. Sommige hebben goede maten tabellen dat helpt. Maar met die kleine koppies past de ene kap goed op pony A maar niet op pony B.

Lilly, Fientje, Shine

†Beauti, Tedje

Novum01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 13:03

Afbeelding
Voor mijn grote shet had ik deze. Heeft een groot hoofd, maat shet. Bij agradi besteld

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 13:07

Ik heb de simpelste van Kramer voor mijn shet van ongeveer 0,90 m. Maat xs maar er is ook xxs. Ik knip de oren er af. Er zit een gat in voor de voorpluk.

Afbeelding

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-24 13:15

Fientj schreef:
Ik heb veel maskers geprobeerd voor mijn mini’s.
Bucas maar xxxs, eentje van Cashel , verschillende van de MHS en eentje van busse.
Het is echt heel goed uitkijken of het gaas niet in de oogjes gaat zitten of dat de kap niet ergens te los zit waardoor er alsnog vliegen onder kunnen komen. Ik heb hierom zo al 5 kappen weg kunnen doen.

Verder heb ik nog geen een kap gehad die goed zat en waarbij de voorpluk bespaard bleef helaas. Ieder jaar weer was mijn mini 2/3 van haar voorpluk kwijt.

Nu heb ik gewoon een vliegen frontriem en eigenlijk bevalt me dat wel. Anders heb ik nog een kap van cashel die goed zit (maar dus de voorpluk erg schuurt) of de kap van busse (die heeft oren en is zo elastisch dat ze hem makkelijk afschuren).

In mijn ervaring is het helaas wel echt een kwestie van passen. Sommige hebben goede maten tabellen dat helpt. Maar met die kleine koppies past de ene kap goed op pony A maar niet op pony B.

Bedankt voor je verhaaltje :)

Vliegen frontriem is voor mn mini shet echt geen optie.. dan kan ik net zo goed haar voorpluk weer los gooien (zit zomers altijd in een vlecht ivm anders hele vieze oogjes)
Maar ik denk dat het voor de vieze ogen niet zou uitmaken of ik een vliegenfrontriem koop of haar voorpluk los gooi.
Maar idd die maat tabellen die sommige hebben zijn wel fijn..

Ik had lycra maskers gevonden van €40+ per stuk die ook op maat gemaakt kunnen worden. Ik twijfel of ik toch die koop voor mn mini shet. Maar gezien de prijs was de bedoeling om toch idd verder te kijken. Bij die lycra maskers komen de vliegen er als het goed is niet alsnog onder.
Nu heb je goedkopere lycra en soortgelijke maskers, maar de meeste niet in de juiste maat helaas.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 13:25

Tara_13 schreef:
Ik zou eens kijken naar de cashel crusader. Veel verschillende modellen en maten

Deze zit hier ook super. Misschien ook niet heel goedkoop, maar ze blijven ook gewoon lang goed

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:05

Over de IJssel

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:17

† Laerkens Beauty

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie