Hoe voorkom je zonnebrand bij je creme veulen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
no panic

Berichten: 282
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Hoe voorkom je zonnebrand bij je creme veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 22:20

Afbeelding
Vraagje…

Mijn cremello merrie en creme veulen zijn de wei op gegaan.
24/7
Merrie is gevoelig voor verbranding door de zon, dus die krijgt later dit seizoen dr uvkap op..
Maar wat te doen bij het veulen? Zijn er mensen met ervaring met veulen met een uvkap? Bestaan die dingen uberhaubt wel. Of moet ik dan vanaf xxs t/m full aan gaan schaffen?
Zonnebrand smeren schijnt ook niet heel best te zijn heb ik gelezen. Deed dit hiervoor wel bij de merrie.
Maar nu weer iets gelezen over nanodeeltjes en schadelijke stoffen ect(zal het artikel even opzoeken en vermelden)
Laatst bijgewerkt door no panic op 01-05-23 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

no panic

Berichten: 282
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Re: Hoe voorkom je zonnebrand bij je creme veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 22:22


troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:34

Een verhoogd risico op huidkanker bij mensen is in elk geval totaal niet onderbouwd. Bijv deze publicatie: Use of sunscreen and risk of melanoma and non-melanoma skin cancer: a systematic review and meta-analysis. Elizabet Saes da Silva et al. Eur J Dermatol. 2018. Reviewed data van ruim 300.000 mensen en vindt geen verband met huidkanker.

Ik zou de rest van de claims in dit stuk, nu geen tijd om alles te checken, niet bijster serieus nemen. De wetten voor toelating van cosmetica in de EU zijn erg streng. Ik durf zonbescherming voor mensen met gevoelige huid gerust op mijn paard te smeren.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hoe voorkom je zonnebrand bij je creme veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:42

Zonnecrème.

En jaren terug heb ik nog een zwarte zalf gehad die voor enkele dagen een soort film op hun neus legde en werkte enorm goed. Was spul gemaakt door de dierenarts en ergens een uv-Blokker dacht ik(is 15+ jaar terug)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe voorkom je zonnebrand bij je creme veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:30

Gewoon Zwitsal zonnebrandcreme gebruiken, factor 50+. Het is heel uitgebreid bewezen dat zonnebrandcreme veilig is.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoe voorkom je zonnebrand bij je creme veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:34

Zonnebrand crème smeren en liever geen paarden met deze kleur en bijbehorende problemen met betrekking tot de zon niet fokken maar dat is een andere discussie.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:41

Cashel heeft maat mini/veulen uv werend vliegenmasker. Er staat ook een maattabel bij dan kan je kijken of het past.