Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Lindsey_99 schreef:Een stalhouder die geen moeite in een week opbouwen wil steken snapt niet zo heel veel van pony's en gezondheid... Mijn pony's zouden in elk geval grote problemen krijgen met - hop de wei op - in deze periode. Ik zou verhuizen want het voorjaarsgras kunnen ze geen van 3 verdragen. Graasmasker vinden ze niks.
koend schreef:Ik heb mijn paarden aan huis.
Ik geef ze een weekje elke dag een bak gras dat ik in de weide afmaai met mijn grasmaaier op hoogste stand. ( Opletten voor giftige planten en niet in de zon op een hoop leggen..
Daarna gaan ze enkele vakantiedagen voor 3 a 4 uur in de weide.
En daarna overdag en ’s nachts op stal.
Tenslotte 24 u voor diegene die er tegen kunnen.
Ik heb ook een veelvraat, die moet ’s nachts altijd binnen/ met paddock.
Vinnie123 schreef:Niet zo netjes om meteen de stalhouder aan te vallen. Deze meneer is 80+ en doet mij en een aantal anderen een groot plezier om onze pony’s te verzorgen in de wintertijd. Ik kan goed begrijpen dat hij met zijn 80+ geen 500 meter wil lopen met 20 pony’s.
Daarnaast is mijn pony een graasmasker inmiddels gewend.
Je oplossing is dus verhuizen? Of lees ik over een andere oplossing heen?
gelijk deze aanvullende info erbij zetten was héél misschien wel handiger geweest om de situatie te schetsen...Citaat:Staleigenaar wilt geen paarden verplaatsen van land-paddock, er zijn geen stalgenoten die rustig opbouwen, het is meteen 24/7 het land op.
Echter door werk (7 uur weg van huis en 19 uur thuis) lukt het niet goed om het rustig op te bouwen