Scheren, droes…

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shirrlfl

Berichten: 1207
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Molenlanden

Scheren, droes…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 22:46

Hoi!

Afgelopen week zou mijn haflinger geschoren worden. Helaas werd hij de dag ervoor ziek en bleek hij droes te hebben :knuffel: . Tot nu toe pus ogen, koorts en weinig eetlust.

Nu is hij uiteraard de afspraak voor t scheren niet door gegaan. Ik heb wel zijn hals geschoren zodat hij de warmte kwijt kan. Daar had hij mega last van. .

Maar waar doe ik goed aan. Voorlopig zo houden of binnenkort helemaal scheren? (Uiteraard als de koorts weg is en hij verder ‘oke’ is) Even ter info: Hij word ieder jaar geschoren omdat hij echt een dichte dikke vacht heeft waar hij last van heeft. Dus niet alleen met rijden of longeren. Staat ook stilstaand te zweten.

Groetjes shirley

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Scheren, droes…

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:45

Logischerwijs zou ik zeggen dat helemaal scheren nu onlogisch is maar overmatig zweten lijkt me in deze situatie ook niet ideaal.

Heb je het al een besproken met een DA of op stal?

Lastige kwestie denk ik! Beterschap & sterkte voor je paard iig!

Shirrlfl

Berichten: 1207
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Molenlanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 23:51

KimD schreef:
Logischerwijs zou ik zeggen dat helemaal scheren nu onlogisch is maar overmatig zweten lijkt me in deze situatie ook niet ideaal.

Heb je het al een besproken met een DA of op stal?

Lastige kwestie denk ik! Beterschap & sterkte voor je paard iig!

|(
Vandaar idd mijn dubbele gevoel. Ze staan aan huis, maar omgeving heeft ook verschillende meningen. Maar geen met ervaring dus dat is lastig. DA geeft aan dat beide een optie is en beide voor en nadelen heeft. Dus heb ik ook net niks aan…

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Scheren, droes…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 00:04

Ik zou denk ik even kijken hoe hij het hierop doet. En pas eventueel helemaal scheren als het nodig is en anders als hij weer is opgeknapt.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 00:05

Maar je kunt sowieso voorlopig niemand laten komen, dan moet je hem zelf gaan scheren. Kan je niet hem eerst in jachtmodel scheren voor komende periode?

Shirrlfl

Berichten: 1207
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Molenlanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 10:57

Jester_ schreef:
Maar je kunt sowieso voorlopig niemand laten komen, dan moet je hem zelf gaan scheren. Kan je niet hem eerst in jachtmodel scheren voor komende periode?


Klopt, deed t normaal zelf. Maar dacht dit jaar een keer ander te laten doen. Heb hem idd gister in ‘jachtmodel’ geschoren

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Scheren, droes…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:37

Ik zou het denk ik even aankijken of dit model voor nu voldoende is, of dat er nog meer af moet. Eraf kan altijd nog, erbij niet meer. Voordeel dat ie aan huis staat is dat je hem goed in de gaten kan houden