Paard zeer gevoelig na scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:23

Ik heb zelf ooit misschien wel soortgelijke klachten gehad. De irritatie onder mijn oksels was gewoon niet te dragen. Een zeer heftige combinatie van irritatie, jeuk, pijn.

Koelen, met een nat washandje of zoiets, was niet te doen. Ik kon er niets op/aan verdragen, ook geen water. Uit wanhoop ben ik midden in de nacht de auto ingestapt en de snelweg op en neer gaan rijden. Met mijn armen kruislings over het stuur liggend, naar voren leunend en de airco, zo koud mogelijk, gericht op mijn oksels. Dat gaf enige verlichting, maar lang niet genoeg. Wat voelde ik me zielig en ellendig. Ik ga dat nooit meer vergeten :D

Ik had me een (kansloze) methode om te ontharen aan laten smeren. Je wreef met een ding over de te ontharen huid. Het werkte voor geen meter. Dus doorgaan met wrijven. Ik had moeten stoppen.

De huid was door de wrijving een soort van verbrand. Ik denk bij jouw paard ook die kant op, maar dan aan de messen.

Goed dat je je paard rust hebt gegeven. Arm dier :(:)

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 15:29

Mocht iemand ooit nog op het topic stuiten.

Na een aantal dagen waren de klachten van de gevoeligheid op de huid weg. Het wassen met de vitalbix skin care heeft er denk ik positief aan bijgedragen.

Helaas in haar uitbarstingen op de gevoeligheid heeft ze een blessure opgelopen.
Een kleine oneffenheid op de binnenste meniscus van de rechter achterknie.

Ze is inmiddels behandeld (ACP + cortico) en revaliderend de komende 3 weken (is de verwachting van de arts.. ik maak er wel 6 weken van :+)


De scheerder heeft gisteren met hetzelfde apparaat de andere merrie geschoren en daar kon ik vandaag probleemloos op :+