Iemand ervaring met een losse hals mbt zomereczeem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Galja

Iemand ervaring met een losse hals mbt zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-22 16:27

Wij hebben 2 paardjes die in lichte mate zomereczeem hebben. We komen van ver maar de hals blijft een dingetje.
Ik zag dat losse halsen bestonden, lijkt me ideaal want dan hoeven ze niet helemaal ingepakt te staan.
Ik kwam verschillende merken ( en prijzen) tegen.
Zij er mensen die hier ervaring mee hebben? Welk merk? Blijft het goed zitten ?

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

gerlindie

Re: Iemand ervaring met een losse hals mbt zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:32

Vorig jaar had één pony op de manege er één die vast zat bij het halster en door een singel om de buik.
Bleef goed zitten, maar is wel enkel symptoombestrijding natuurlijk, de jeuk had hij alsnog.

MariekeRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:56

Wij hebben nu een hals van qhp, die zit aan het halster vast. We zijn nu opzoek naar een alternatief want hij krijgt wat plekjes van het halster.

Is er iemand die het verschil weet tussen een sleeve (niet voor eczeem) en een hals die wel speciaal voor eczeem is? Het lijkt mij dat die beestjes bij beide er niet bij kunnen komen toch?

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:02

Je kunt het beste een deken nemen met een vaste hals met uitsparingen voor de oren. Alle andere dekens hebben weinig effect omdat de vliegjes alsnog bij de manen kunnen komen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:29

Ik heb al 5 jaar die hals van dat dure merk. Niet kapot te krijgen. Nadeel is wel dat hij zo dik is dat ie met deze dagen te warm is.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-22 22:30

Paardenfann4 schreef:
Je kunt het beste een deken nemen met een vaste hals met uitsparingen voor de oren. Alle andere dekens hebben weinig effect omdat de vliegjes alsnog bij de manen kunnen komen.

Dat stadium zijn we voorbij. De ene sloopt ze aan de lopende band en de andere heeft dus ook alleen jeuk op de hals, helemaal inpakken zien we daarom niet zitten.

Een halster omhouden is geen optie, ik dacht dat ze met een soort band om de keel zaten? Maar dan zakken ze alsnog terug/af begrijp ik?

Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:37

Wij hebben voor het vierde jaar een halsdeken van Waldhausen en bevalt erg goed! Paard heeft geen hele deken nodig, dus dit is echt een top oplossing!

Ze is geen sloper en er zijn ook geen slopers bij ons op wei. Ze is nu net aan de derde deken begonnen.

Afbeelding

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:57

Ik heb die van QHP gehad, maar pony is bijna verongelukt door die deken :+ :+ Blijkbaar sluiten die gespen niet optimaal en was de gesp losgeraakt en is dat ding over zijn hoofd terecht gekomen. Epplejeck nam de hals zonder probleem terug en zei dat ik goed moest controleren als ik een nieuwe kocht omdat ze het al vaker gehoord hadden. Ben nu dus maar terug overgeschakeld op een normale eczeemdeken.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:11

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:19

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:21

Smeer om de paar dagen baby olie bij de maan aanzet. De knutten plakken hier aan vast en kunnen veel minder bijten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-22 22:08

Dank jullie wel!

MelissaV schreef:
Ik heb die van QHP gehad, maar pony is bijna verongelukt door die deken :+ :+ Blijkbaar sluiten die gespen niet optimaal en was de gesp losgeraakt en is dat ding over zijn hoofd terecht gekomen. Epplejeck nam de hals zonder probleem terug en zei dat ik goed moest controleren als ik een nieuwe kocht omdat ze het al vaker gehoord hadden. Ben nu dus maar terug overgeschakeld op een normale eczeemdeken.

Hier ben ik dus ook een beetje bang voor :
Eentje is al een beetje een pechvogeltje dus dit is typisch is voor hem...

Pippaa schreef:
Wij hebben voor het vierde jaar een halsdeken van Waldhausen en bevalt erg goed! Paard heeft geen hele deken nodig, dus dit is echt een top oplossing!

Ze is geen sloper en er zijn ook geen slopers bij ons op wei. Ze is nu net aan de derde deken begonnen.

Gaan ze echt maar Max een jaartje mee?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie