Vliegenmasker 24/7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:36

Hier heeft sinds eergisteren mijn ruin het masker van weatherbeeta op en ik ben tot nu toe erg tevreden. Past mooi. Heb er nog geen vlieg onder gezien en hij krijgt hem * klopt af * tot nu toe niet af.
Dit is maat mini:

Afbeelding

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:40

Ik zag net dat m'n shires vliegenmasker een scheur heeft, dus op zoek naar een vervanging!

Ik heb nu deze met oren en franjes op de neus: https://www.equimatch.nl/deluxe-fijnmaz ... rings.html
Bevalt op zich goed. Maar paard krijgt toch iets schuurplekken, vooral op de neus. En hij valt wel eens af.

Nu vind ik zo'n lycra ook wel fijn. Maar bestaan die ook zonder rits, met neusflap/franjes en met 'bolle ogen'? (wel of geen oren, maakt niet uit)

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:44

De lycra zijn vaak wat langer dan de shires modellen, dus ik denk haast dat je geen friebeltjes of neusflap nodig hebt.

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:20

Sluit zo'n lycra ding beter aan denken jullie? Ik had veel moeite gedaan een passende vliegenkap te vinden. Hij sluit goed aan en toch komen er soms beestjes in met alle ellende tot gevolg.. Ik denk via de gleuf zeg maar onder het hoofd

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:37

Ik vind het nadeel van die lycra dingen dat ze heel erg zweten. Veel meer dan rambo of shires.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:51

Ik heb voor allebei een lycra en deze zweten niet. Zelfs niet met het warme weer nu. Andere maskers die ik hadden ze veel meer last van zweetplekken. Vooral bij de oren.

Maddy_Paola

Berichten: 1335
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:14

Zweetplekken heb ik hier juist bij de lycra niet, juist ideaal, paard heeft m regelmatig dagen achter elkaar op, geen zweet te zien tenzij ik een halster of hoofdstel eroverheen doe, 4 verschillende modellen, bij elk 'normaal' model altijd zweet.

Lycra zonder rits mét neusflap en bolle ogen heb je de lemieux bug relief, maar zijn nog wel meer opties als je meer zoekt, van lemieux wist ik het toevallig

Lycra is mega stretch stof zoals badpak, dus sluit echt aan, en als het onder de keel net niet aansluit hebben vliegen daar niets te zoeken want dan sluit het langs de wangen wel aan waardoor ze nog niet bij de ogen kunnen

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:22

Maddy_Paola schreef:
Zweetplekken heb ik hier juist bij de lycra niet, juist ideaal, paard heeft m regelmatig dagen achter elkaar op, geen zweet te zien tenzij ik een halster of hoofdstel eroverheen doe, 4 verschillende modellen, bij elk 'normaal' model altijd zweet.

Lycra zonder rits mét neusflap en bolle ogen heb je de lemieux bug relief, maar zijn nog wel meer opties als je meer zoekt, van lemieux wist ik het toevallig

Lycra is mega stretch stof zoals badpak, dus sluit echt aan, en als het onder de keel net niet aansluit hebben vliegen daar niets te zoeken want dan sluit het langs de wangen wel aan waardoor ze nog niet bij de ogen kunnen


Oh super bedankt!
Ik had lemieux bekeken, maar dacht dat die een rits had (bleek de Kentucky te zijn) :')

Die Rambo leek me ook fijn, maar is overal uitverkocht.

https://www.agradi.nl/kentucky-vliegenm ... t-full.htm
Kentucky heeft nu ook een combi tussen de Rambo en lycra masker. Maar 60 euro voor een vliegenmasker vind ik echt te gek!

Maddy_Paola

Berichten: 1335
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:32

Als een vliegenmasker de magische krachten heeft om vliegen ed van het hele lichaam te houden zou ik die 60 euro serieus overwegen _O-

Ik rijd zelf ook met vliegenmasker dankzij nul voorpluk, bij de lycra maskers gaat het hoofdstel er gewoon overheen, tis voor het paard even wennen maar mijn merrie steekt zelf dr neus erin en doet hoofd omlaag zodat ik de oren goed kan doen, kan m over een hek heen omdoen, soms twijfel ik en vraag ik het aan dr, en als ze last heeft komt ze B-)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:44

Ik heb paar jaar terug ook al lycra vliegenmaskers gehad. Waren ook fijn en zacht, maar dat gaas stond toen nog niet van de ogen af en gaas was heel kwetsbaar. Dus dat is nu wel een verbetering!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:55

Maddy_Paola schreef:
Als een vliegenmasker de magische krachten heeft om vliegen ed van het hele lichaam te houden zou ik die 60 euro serieus overwegen _O-

Ik rijd zelf ook met vliegenmasker dankzij nul voorpluk, bij de lycra maskers gaat het hoofdstel er gewoon overheen, tis voor het paard even wennen maar mijn merrie steekt zelf dr neus erin en doet hoofd omlaag zodat ik de oren goed kan doen, kan m over een hek heen omdoen, soms twijfel ik en vraag ik het aan dr, en als ze last heeft komt ze B-)


Het is even 'wennen' idd. Maar zelfs mijn jaarling heeft een lycra masker die geen rits heeft en dus over haar neus en ogen moet. Gaat hartstikke prima en makkelijk!

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:08

Mijn lycra’s zweten ook niet, juist niet. Waar andere maskers gelijk worden afgeschuurd, steekt mijn paard hier zelf zn neus in. Draagt hem 24/7 tenzij regen. Het is mooi licht. Gaatje kan je zo zelf naaien en binnenkant plakken met extra lycra als nodig.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:32

Ik heb net de bestelde vliegenkap binnen gekregen, maar helaas de verkeerde gestuurd.

Ik wilde dat lemieux lycra masker en heb nu het normale lemieux masker ontvangen.
Op zich niet erg, maar de maat schijnt ook anders te vallen

Amado
Berichten: 1329
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:02

Voor novio heb ik deze, hij heeft hem 24/7 om en gaat prima!
Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:18

Ik had vandaag de kentucky meegenomen bij de winkel.

Ik gok dat ik 2 maten groter nodig heb voor project bromvlieg :+
Die inmiddels besteld


Afbeelding


Voor de liefhebber heb ik een lemieux (M/cob) (zonder oren, zonder neus) in de verkoop.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:54

De blauwe is een full bij een lippizaner en de zwarte is een small pony bij een welsh van 140. Eigenlijk hadden we die voor de welsh a pony's gekocht. Maar bleek er een hand, lees onderarm, tussen te kunnen doen.
Voor de welshjes komen Lemieux armour shield maskers. Hopelijk zitten die goed!
En voor ouwe oma komt een harry horse b-free. Ook naar deze ben ik erg benieuwd.De rambo was voor haar een maat te groot,helaas.
Wat ik niet begrijp is wat de reden is dat er nog veel zwart word gebruikt. Dat gaas word toch warm?!

Afbeelding

Afbeelding

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:56

Ik las dat één van de mensen hier met lycra masker rijd. Zijn er ook mensen die al uitgevonden hebben welk type masker het mooist is voor het mennen?
Ben benieuwd naar ervaringen!

Ik zoek een masker met oren en neus voor het mennen.

Neem aan dat die bij het mennen over het hoofdstel zal gaan ivm hele kleppen of halve kleppen.

Maddy_Paola

Berichten: 1335
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:04

Horsie84 schreef:
Ik las dat één van de mensen hier met lycra masker rijd. Zijn er ook mensen die al uitgevonden hebben welk type masker het mooist is voor het mennen?
Ben benieuwd naar ervaringen!

Ik zoek een masker met oren en neus voor het mennen.

Neem aan dat die bij het mennen over het hoofdstel zal gaan ivm hele kleppen of halve kleppen.


Ik rijd inderdaad met lycra maskers, maar onder het hoofdstel, en als je met oogkleppen ment zal dat niet gaan. Ik vind t wel een goede vraag welke daarvoor geschikt zou zijn >;)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 02:18

Horsie84 schreef:
Wat ik niet begrijp is wat de reden is dat er nog veel zwart word gebruikt. Dat gaas word toch warm?!


Ik heb mn ruin nu eentje van Shires op, de witte met zwart en zijn zus een Lemieux blauw met grijs gaas.

We hebben net een shet vos met blonde manen en donker zoontje. Zij heeft soms een zwarte vliegenkap op, maar het viel me op dat zij bijna nooit vliegen op haar hoofd of rond haar ogen heeft zonder masker/

Ik zat dus ook al te denken dat een lichte kleur minder vliegen trekt. Want vanmiddag zat mn ruin zijn masker helemaal onder de vliegen. En de maskers sluiten netjes aan, maar alsnog hebben ze soms toch een vies oog.

Eigenlijk heb ik door overlijden van oude paarden teveel maskers, maar wil alsnog iets met wit bestellen.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:29

Horsie84 schreef:
Ik las dat één van de mensen hier met lycra masker rijd. Zijn er ook mensen die al uitgevonden hebben welk type masker het mooist is voor het mennen?
Ben benieuwd naar ervaringen!

Ik zoek een masker met oren en neus voor het mennen.

Neem aan dat die bij het mennen over het hoofdstel zal gaan ivm hele kleppen of halve kleppen.


Gewoon zo’n lycra ding onder je hoofdstel lijkt me. Ik zie de meerwaarde niet van over het hoofdstel doen en zeker niet met oogkleppen

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:42

ik zweer bij cashel, gedurende jaren verschillende geprobeerd en kom er steeds op terug, heeft ook mooi licht gaas. de le mieux kreeg mijne een wond van achter de oren van t elastiek en t gaas was zo fijn dat bij regen hij " dicht" ging zitten.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:30

Super tips en ervaringen. Thanks!

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:31

girlyggirl schreef:
ik zweer bij cashel, gedurende jaren verschillende geprobeerd en kom er steeds op terug, heeft ook mooi licht gaas. de le mieux kreeg mijne een wond van achter de oren van t elastiek en t gaas was zo fijn dat bij regen hij " dicht" ging zitten.


Oké, ga ik in de gaten houden mits de maskers passen bij de welsh a tjes. Als dit model niet wat is proberen we de bucas buzz off
Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:04

Horsie84 schreef:
girlyggirl schreef:
ik zweer bij cashel, gedurende jaren verschillende geprobeerd en kom er steeds op terug, heeft ook mooi licht gaas. de le mieux kreeg mijne een wond van achter de oren van t elastiek en t gaas was zo fijn dat bij regen hij " dicht" ging zitten.


Oké, ga ik in de gaten houden mits de maskers passen bij de welsh a tjes. Als dit model niet wat is proberen we de bucas buzz off
[ [url=m/4IGs9z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stalgenootje van mij had deze. Heeft hem meteen teruggebracht. Waardeloze pasvorm had die

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:05

Ik heb de bucas ook gehad. Binnen half uur weer weg. Vliegen kwamen eronder door. Vraag me niet hoe.