Tips afkrijgen graasmasker

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marrit13

Tips afkrijgen graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-22 16:10

Na jarenlang tevreden de Greenguard gebruikt te hebben, lag incidenteel af, over gestapt op Thinline. Want ten eerste krijgt hij dit seizoen ineens binnen 15min de Greenguard af, en dat harde plastic voor de tanden is ook geen optimale situatie.

Dus.. De Thinline aangeschaft, het masker wat paarden fijn vinden en dus minder snel af willen doen.. Uhuh :') Geprobeerd met extra keelriempje achter de kaken, het “hoedje” van de vliegendeken erover, extra halster eroverheen maar nee.. Het halster waar het masker aan zit glijdt gemakkelijk over de oren. Ik ga geen 67 euro voor bij behorend Thinline masker kopen trouwens. Is ook halster materiaal zoals mijn halster, enige plus is dat er meer gleuven aan zitten om die tieripjes aan te doe. Wat hij doet: gaat rollen en met voorbeen tjoept ie hem er zo af. Als ie maar eenmaal over de oren is.

Nu beetje geknutseld met een beugelriem om zijn hals en daar aan vast maken. Maar alles trekt naar voren totdat de band mi echt te strak om bij keel zit. Ademhalen is best wel een prio zeg maar :+ Heeft iemand hier voorbeelden van zo’n constructie? Of andere tips?

Ideeen als andere stalling zoeken ed hoef ik niet :+

www.connemara.nl

_Liv

Re: Tips afkrijgen graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:13

Mocht hij langere manen hebben de riem achter de oren mee vlechten in de eerste slag van een vlecht. Dat werkt bij doe van mij tot nu toe als enige. Is ook zo'n houdini

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-22 16:15

Heb ze gister net verknipt :') Handbreedte is kinderhandbreedte geworden :+ Maar dat zou ik later nog keer kunnen proberen!

www.connemara.nl

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:17

Vroeger had iemand een elastiekje aan het masker/halster en maakte die vast aan de voorpluk! Ik dacht gewoon een staartje.... Vlecht zou ook kunnen. Dat paard liet alleen dan z'n masker zitten!

Oskar <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-22 16:34

Genoteerd :+ Kreeg ook de tip om een riem vanaf kopstuk over voorhoofd naar neusriem te doen, tegen het trekken. Dat kan ik ook nog fröbelen :')

www.connemara.nl

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:38

Heb je het 2 halster die je er over heen hebt gedaan ook een keer door het andere halster heen gehaald?
Ik maakte het onderste halster, die dus met masker, over de 2e vast zodat het 2e halster hem nog extra vasthield.

Ook zou je de 2 halsters bovenop het hoofd aan elkaar vast kunnen maken met een tiewrap o.i.d.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:42

Die van mij kreeg altijd zn greenguard af, ik had er ook een tweede halster omheen gedaan (verweven door andere halster zoals hierbovenbeschreven) en daardoor bleef het goed zitten. Zal kijken of ik nog een foto kan vinden ervan.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:47

Vlechtje in de manen achter de oren. Kan ook met korte manen. Tiewrapje in het vlechtje. Karabijnhaak aan kopstukhalster fabrieken en wanneer het halster omgaat de karabijn
vastklikken aan het tiewrapje.
Herbruikbaar en bij grote druk knapt de tiewrap

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:48

Strakker om doen?

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-22 16:50

Ah het 2de halster erdoorheen halen heb ik niet gedaan nee! Goeie, dankjewel :)

En de vlechttechniek met tiewrapje ook genoteerd. Zat idd met het feit dat het makkelijk om moet ivm stalbaas die buiten zet :j Dank!

Strakker is geen optie, heb hem al op zn strakst helaas, nog strakker en dan klappen de lippen dubbel open tegen het masker :))

www.connemara.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie