UV-werend vliegenmasker (cremello/perlino/roze huid)

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZwarteHeks

Berichten: 648
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

UV-werend vliegenmasker (cremello/perlino/roze huid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 15:43

Hey iedereen!

Een aantal weken geleden is mijn merrie bevallen van een bleekscheetje ( :D cremello/perlino, test resultaten komen volgende week binnen). Nou is het wel bekend dat deze paarden wel snel(ler) last hebben van UV stralen door hun roze huidje :(:)

Ik ben op zoek naar een goede UV-werende vliegenmasker, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik moet ook nog eens maatje Veulen/Mini/Shet hebben, omdat ze natuurlijk nog heel klein is.

Hebben jullie ervaringen hiermee? Doen jullie in de zomer ook een UV-werende deken op? Wat beschermt het beste?
Laatst bijgewerkt door ZwarteHeks op 07-04-22 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_
Berichten: 10782
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:47

Cashel Crusader! Is er ook in kleine maatjes en UV werend

Rainer
Berichten: 644
Geregistreerd: 13-02-13

Re: UV-werend vliegenmasker (cremello/perlino/roze huid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:01

Geen ervaring met UV-werende producten. Wel met een cremello. Hij heeft met zonnig weer wel een vliegenmasker op omdat ik merk dat hij dan een beetje met zijn ogen begint te knijpen, maar roze huid is geen enkel probleem. Ik heb nog nooit zonnebrand of UV bescherming moeten gebruiken en hij is ook nog nooit verbrand, ondanks 24/7 op de wei. Ik zou dus vooral rustig eventjes aankijken of het uberhaupt wel nodig is voordat je een veulen bij voorbaat al helemaal gaat inpakken

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:12

Skessa_ schreef:
Cashel Crusader! Is er ook in kleine maatjes en UV werend


Ja deze is superfijn! Heb er 2 voor mijn perlino mini (zo kan er ook eentje zo nu en dan in de was haha) Maar top pasvorm en echt hele fijne bescherming!

Viljalover
Berichten: 59
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:26

Hallo,

wat leuk dat je een bleekscheet hebt gekregen!
Voor mijn bleekscheet heb ik dit masker: https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... -black.htm.
Ik merkte dat ze met de felle zon eerder al wat verbrande plekjes kreeg op haar neus. Dit masker werkt goed.
Als het masker bij de neusgaten vies is. was ik was het masker op 30 graden in de wasmachine zonder wasmiddel.

Mag ik vragen welke kleurentest je hebt gedaan? Ik zou ook graag willen weten welke kleur m'n bleekscheet precies heeft

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:25

Sowieso de field relief
Was een echte uitkomst voor mijn maanblinde pony. Nu gebruik ik ze graag voor mijn fries en haar veulens. Super fijne pasvorm ook. Vind ze nooit ergens in de weide
(Overigens ook met oren en neusflap te krijgen)
Afbeelding

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: UV-werend vliegenmasker (cremello/perlino/roze huid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:44

Het rambo vliegenmasker. Werkt perfect en het enige masker bij ons wat niet stuk gaat omdat ze het af willen schuren.

ZwarteHeks

Berichten: 648
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 20:35

Ma_n0n schreef:
Het rambo vliegenmasker. Werkt perfect en het enige masker bij ons wat niet stuk gaat omdat ze het af willen schuren.

De Vamoose? Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden, er zit toch een metalen draadje in? Ik kan dan de gekste scenario's verzinnen dat mijn paard het toch op een manier voor elkaar krijgt om bijv. draad in zn oog te krijgen... (ben 7 jaar geleden een paard verloren aan Botulisme, 1 op de miljoen kans, dusja, paranoide zegmaar :=)

Kabayo schreef:
Sowieso de field relief
Was een echte uitkomst voor mijn maanblinde pony. Nu gebruik ik ze graag voor mijn fries en haar veulens. Super fijne pasvorm ook. Vind ze nooit ergens in de weide
(Overigens ook met oren en neusflap te krijgen)
[ [url=m/UjY2Tx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van deze had ik nog niet gehoord! Ziet er idd heel fijn uit en niet te duur! Thanks voor de tip!

Viljalover schreef:
Hallo,

wat leuk dat je een bleekscheet hebt gekregen!
Voor mijn bleekscheet heb ik dit masker: https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... -black.htm.
Ik merkte dat ze met de felle zon eerder al wat verbrande plekjes kreeg op haar neus. Dit masker werkt goed.
Als het masker bij de neusgaten vies is. was ik was het masker op 30 graden in de wasmachine zonder wasmiddel.

Mag ik vragen welke kleurentest je hebt gedaan? Ik zou ook graag willen weten welke kleur m'n bleekscheet precies heeft

Die had ik ook voorbij zien komen met goede reviews :j
Via Combibreed.nl heb ik het laten doen.

Duality schreef:
Skessa_ schreef:
Cashel Crusader! Is er ook in kleine maatjes en UV werend


Ja deze is superfijn! Heb er 2 voor mijn perlino mini (zo kan er ook eentje zo nu en dan in de was haha) Maar top pasvorm en echt hele fijne bescherming!

Die ziet er goed uit! Thanks voor de tip!

Rainer schreef:
Geen ervaring met UV-werende producten. Wel met een cremello. Hij heeft met zonnig weer wel een vliegenmasker op omdat ik merk dat hij dan een beetje met zijn ogen begint te knijpen, maar roze huid is geen enkel probleem. Ik heb nog nooit zonnebrand of UV bescherming moeten gebruiken en hij is ook nog nooit verbrand, ondanks 24/7 op de wei. Ik zou dus vooral rustig eventjes aankijken of het uberhaupt wel nodig is voordat je een veulen bij voorbaat al helemaal gaat inpakken

Ik ga mijn veulen natuurlijk niet helemaal inpakken := Maar wel fijn dat ik weet wat ik kan verwachten, zeker op latere leeftijd.

Kidde
Berichten: 3549
Geregistreerd: 24-10-09

Re: UV-werend vliegenmasker (cremello/perlino/roze huid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:23

Cashel inderdaad :j