[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:06

De Rambo Summer Series heeft het maar net gehouden vandaag. Begon nu wel echt nat te worden aan de onderkant van de rug. Helaas regen nog niet voorbij, dus toch maar een 0 grams dekentje op gegooid voor vannacht en morgen. Nu vind ik het wel jammer dat ze 's nachts niet op stal staan. Alles buiten is zeiknat en had mijn oudje graag een droge slaapplek gegeven vannacht. :(

Goed, hij heeft in ieder geval een droog Rhino dakje om zich heen waar hij wel weer droog onder blijft. <3

Sintara

Berichten: 7415
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:52

Een hele nacht is alleen zo lang.. persoonlijk zou ik ze liever een uurtje overdag op stal doen, langer dan een half uur slapen ze toch niet achter elkaar en dan staan ze daar maar.
Mel staat bloot en had het vanavond nog gewoon warm. Als het goed is wordt het vanaf morgen middag weer iets droger in elk geval...*duimduim*

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:58

Tja, ik had weinig keuze deze winter. Het was overdag buiten, 's nachts op stal. Maar paard heeft nog nooit zo goed in zijn vel gezeten dus ik heb me er maar bij neergelegd dat hij het niet zo vreselijk vond als ik had gedacht. Hij stond vanavond even op stal wat kuil te eten en bij te drogen en hij wilde gewoon zijn stalletje niet meer uit. Arme schat. Na 1 winter op stal is het een luxe paard geworden. :')

mavantos

Berichten: 3607
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 07:32

Voor een paard dat een beetje sloopt raad ik de Rambo Supreme turnout Lite absoluut af. Mijn paard heeft na één dag al stiksel van het klittenband los. Dat lukte hem met de goedkoopste regendekens nog niet eens zo snel en deze kost €450...

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:58

mavantos schreef:
Voor een paard dat een beetje sloopt raad ik de Rambo Supreme turnout Lite absoluut af. Mijn paard heeft na één dag al stiksel van het klittenband los. Dat lukte hem met de goedkoopste regendekens nog niet eens zo snel en deze kost €450...


Wanneer heb je deze gekocht? Ik had ook een exemplaar waarvan de stiksels los gingen, en ook sluitingen enz. en heb een nieuwe gekregen ivm een slechte badge die in omloop was.

Ik heb nu 3 ruinen die echt ruig met elkaar spelen onder de Rambo supreme staan en die houden zich echt goed.

mavantos

Berichten: 3607
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 12:12

Capriootje schreef:
mavantos schreef:
Voor een paard dat een beetje sloopt raad ik de Rambo Supreme turnout Lite absoluut af. Mijn paard heeft na één dag al stiksel van het klittenband los. Dat lukte hem met de goedkoopste regendekens nog niet eens zo snel en deze kost €450...


Wanneer heb je deze gekocht? Ik had ook een exemplaar waarvan de stiksels los gingen, en ook sluitingen enz. en heb een nieuwe gekregen ivm een slechte badge die in omloop was.

Ik heb nu 3 ruinen die echt ruig met elkaar spelen onder de Rambo supreme staan en die houden zich echt goed.



Ik heb het deken vorige week ontvangen. Heb Hypostore ook een bericht gestuurd dat ik het bijzonder vindt. Maar mijn paard heeft natuurlijk wel een beetje aan het deken getrokken, dus of ze er wat mee kunnen denk ik niet.

Heb gisteren het deken aan de voorkant maar ingesmeerd met cribox... Is bij andere dekens nog nooit nodig geweest.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 12:58

Hier zijn de Supremes altijd bere sterk geweest tot nu toe

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:23

In dit topic lees je wel meer over dat de Rambo's niet echt meer lijken te zijn wat het was. Al was de Supreme eentje die ik eventueel nog wilde proberen, maar vond hem eigenlijk te duur.
Voor veel minder geld heb ik hetzelfde (1680 denier ballistic nylon) van Premier Equine en nog betere pasvorm.

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:20

Vreemd, stiksels van mijn rambo zijn ook los gegaan in de 1e week dat ik hem had. Ik kreeg geen garantie.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:30

Blijft een deken op- deken af spel met dit weer.
Opa van 29 staat met een regendeken op en zijn vriendinnetje van 19 met kaalgeschoren zijkanten én buik waar nu een heeeeel dun laagje haar weer opzit heeft ook een jasje aan. Haar haar groeit enorm traag (PPID en diabetes), dus afgelopen winter een garderobe voor haar aangeschaft ;-).
Ze staan 24/7 buiten met schuilmogelijkheden. Ik merk dat ze zonder jas gewoon binnen stil gaan staan en met de regen ook nog buiten scharrelen en grazen. Lastig hoor.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:48

Ik had nu eigenlijk weer de zomerdeken met mesh zijkanten op willen hebben ipv de 0 grams Rhino, maar ik zit de hele dag al op kantoor. Vervelend.. :')

Friesfanaat

Berichten: 1347
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:54

Ik heb vanwege de natte paddock vandaag de verwassen 0 grams maar even opgedaan. Blijft de waterdichte vliegendeken nog enigszins schoon :P

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:08

Mijn 0 grams amigo was gisteren zo nat en bagger dat ‘ie vandaag met de 0 grams supreme op staat

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 21:28

Ik heb al best veel merken dekens geprobeerd, maar kom er niet uit. Hoop dat iemand me de gouden tip kan geven!

Wil graag een vliegendeken voor mijn paard, maar niets past en dan voornamelijk op haar borst zit het te strak.
Ze heeft licht eczeem, ben dus naast een vliegendeken ook op zoek naar een fijnere eczeemdeken, maar ook daar past letterlijk niets. Ze kan overdag onder een vliegendeken en als het warm is, wissel ik dus om.

Wat heb ik gepast;
- Bucas sweet itch (en de light X)
- Rambo Sweet itch Hoody
- Rambo Protector (198 bleek veel te groot, 191 veel te klein :? )
- Amigo Ripstop Hoody (deze zit wel het minst slecht, dus die heeft ze nu op)
- Amigo Bug Rug
- Horsegear eczeemdeken
- QHP vliegendeken, weet het type niet meer
- Bucas Fly Sheet

Voor de winter had ik een Bucas (power turnout) op, zit ook niet lekker bij d'r borst, dus die gaat er ook uit. Verder heeft ze een Rhino 0 grams, die echt perfect zit aan alle kanten. Maar Rhino heeft geen vliegen of eczeemdekens.
Heeft jouw paard een Rhino deken en zit dat perfect, hoor ik heel graag welke vliegendeken je hebt! En ook fijn om te horen wat voor model je paard heeft. Liefst met foto inclusief de deken, of vraag ik nu heel veel? :oo

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 21:50

De vliegendeken van Lemieux die ik laatst heb gepost hier is misschien het passen waard. Wel een dure deken.. dat paard staat ook onder een Rhino regendeken die heel fijn past bij hem. Rambo protector was voor hem ook te strak op de schouders.

Zal de foto voor gemak nog even toevoegen

Afbeelding
Afbeelding

Pallatin

Berichten: 2509
Geregistreerd: 30-05-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:22

@ Lies, mijn paard heeft Rhino 0 grams en daar heb ik wel de protector voor gekocht, maar als die bij jouw paard niet goed ligt denk ik dat je beter een foto van je eigen paard kan posten.
Heb je je paard wel eens goed opgemeten? De mijne had een andere maat dan ik dacht dat hij had, voor de regendekens geen probleem maar wel voor de vliegendekens…

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:39

Capriootje schreef:
De vliegendeken van Lemieux die ik laatst heb gepost hier is misschien het passen waard. Wel een dure deken.. dat paard staat ook onder een Rhino regendeken die heel fijn past bij hem. Rambo protector was voor hem ook te strak op de schouders.

Zal de foto voor gemak nog even toevoegen

[ [url=m/m3Evrc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qRkhKh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah ja, dat is misschien wat. Dit is de toverbal valk? Die is ook vrij 'zwaar' gebouwd, als ik het goed zie? Alleen de de mijne heeft wel meer front en meer kont :Y)
Heb even door je foto's in verschillende topics gescrolled en we hebben dezelfde regendeken, dus zou misschien kunnen passen idd. Wel duur :D Maar als het goed zit, dan zou dat top zijn. Zitten 'rechte' sluitingen bij hem ook te krap?


Pallatin schreef:
@ Lies, mijn paard heeft Rhino 0 grams en daar heb ik wel de protector voor gekocht, maar als die bij jouw paard niet goed ligt denk ik dat je beter een foto van je eigen paard kan posten.
Heb je je paard wel eens goed opgemeten? De mijne had een andere maat dan ik dacht dat hij had, voor de regendekens geen probleem maar wel voor de vliegendekens…


Niet onlangs, maar vorig jaar wel. Ze heeft maat 195/198. De Protector paste wel mooi op haar borst, maar de 198 was te lang en de 191 was te kort.

Afbeelding (198)

Afbeelding (191)

Kaal paard
Afbeelding
(overigens wel een heel trieste foto, maar was in februari ofzo. Veel regen, veel vacht nog en vies. Ze is wel gelukkig hoor :)) ).

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:53

lies schreef:
Ik heb al best veel merken dekens geprobeerd, maar kom er niet uit. Hoop dat iemand me de gouden tip kan geven!

Wil graag een vliegendeken voor mijn paard, maar niets past en dan voornamelijk op haar borst zit het te strak.
Ze heeft licht eczeem, ben dus naast een vliegendeken ook op zoek naar een fijnere eczeemdeken, maar ook daar past letterlijk niets. Ze kan overdag onder een vliegendeken en als het warm is, wissel ik dus om.

Wat heb ik gepast;
- Bucas sweet itch (en de light X)
- Rambo Sweet itch Hoody
- Rambo Protector (198 bleek veel te groot, 191 veel te klein :? )
- Amigo Ripstop Hoody (deze zit wel het minst slecht, dus die heeft ze nu op)
- Amigo Bug Rug
- Horsegear eczeemdeken
- QHP vliegendeken, weet het type niet meer
- Bucas Fly Sheet

Voor de winter had ik een Bucas (power turnout) op, zit ook niet lekker bij d'r borst, dus die gaat er ook uit. Verder heeft ze een Rhino 0 grams, die echt perfect zit aan alle kanten. Maar Rhino heeft geen vliegen of eczeemdekens.
Heeft jouw paard een Rhino deken en zit dat perfect, hoor ik heel graag welke vliegendeken je hebt! En ook fijn om te horen wat voor model je paard heeft. Liefst met foto inclusief de deken, of vraag ik nu heel veel? :oo


Ik heb hetzelfde. Ik kreeg de tip om de protector met disc te proberen. Die zou wel als eigen maat vallen.

Heb mijn paard zn rsih in maat 183 op de grond gelegd. De protector met v-sluiting in maat 175 lijkt qua lengte ietsje kleiner, wel gelijk aan een rambo staldeken 183. De protector met disc in 183 is net zo lang als de rsih 183.
Vrijdag ga ik alle twee passen met de protector 183 in rechte sluiting die te lang is.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 23:02

Benieuwd hoe het bij de jouwe zit als je gaat passen.

Ik heb dus de Amigo Ripstop Hoody, die is ook met disc (heb de 198). Die deken zit haar eigenlijk perfect, maar het disc systeem vind ik dom gedaan. Klittenband laat los, waardoor de deken dubbel gaat zitten, dus ben geen fan.

Afbeelding

(na een paar uurtjes zit het zo, na een nacht helemaal dubbel beide kanten op)
Afbeelding

Heb erover gedacht om 'm dan maar vast te naaien aan de voorkant, maar wil alsnog graag een goede vliegendeken voor overdag erbij.

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 23:03

Ik heb dat ook met m’n Bucas. Die heeft geen disc, maar t klittenband laat los. Bij m’n amigo deken, die wel een disc heeft, juist helemaal geen last van! Ook bij de andere Horseware dekens niet.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 23:07

Haha bijzonder hoor.
Ik opteer voor een deken-pas-service (in mijn regio). Heb het zelf willen opzetten, maar mijn man ziet er geen brood in..

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 23:56

Dominick heeft (had?) een deken huur service :j

Paard hierboven, heb je ook al gekeken naar exceemdekens, zoals die van Boett?
Stalgenoot had een type als jouw paard en daar lag de chetaime van Sectolin ook heel mooi op. En die is nog betaalbaar ook.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 14:52

Slmt9 schreef:
lies schreef:
Ik heb al best veel merken dekens geprobeerd, maar kom er niet uit. Hoop dat iemand me de gouden tip kan geven!

Wil graag een vliegendeken voor mijn paard, maar niets past en dan voornamelijk op haar borst zit het te strak.
Ze heeft licht eczeem, ben dus naast een vliegendeken ook op zoek naar een fijnere eczeemdeken, maar ook daar past letterlijk niets. Ze kan overdag onder een vliegendeken en als het warm is, wissel ik dus om.

Wat heb ik gepast;
- Bucas sweet itch (en de light X)
- Rambo Sweet itch Hoody
- Rambo Protector (198 bleek veel te groot, 191 veel te klein :? )
- Amigo Ripstop Hoody (deze zit wel het minst slecht, dus die heeft ze nu op)
- Amigo Bug Rug
- Horsegear eczeemdeken
- QHP vliegendeken, weet het type niet meer
- Bucas Fly Sheet

Voor de winter had ik een Bucas (power turnout) op, zit ook niet lekker bij d'r borst, dus die gaat er ook uit. Verder heeft ze een Rhino 0 grams, die echt perfect zit aan alle kanten. Maar Rhino heeft geen vliegen of eczeemdekens.
Heeft jouw paard een Rhino deken en zit dat perfect, hoor ik heel graag welke vliegendeken je hebt! En ook fijn om te horen wat voor model je paard heeft. Liefst met foto inclusief de deken, of vraag ik nu heel veel? :oo


Ik heb hetzelfde. Ik kreeg de tip om de protector met disc te proberen. Die zou wel als eigen maat vallen.

Heb mijn paard zn rsih in maat 183 op de grond gelegd. De protector met v-sluiting in maat 175 lijkt qua lengte ietsje kleiner, wel gelijk aan een rambo staldeken 183. De protector met disc in 183 is net zo lang als de rsih 183.
Vrijdag ga ik alle twee passen met de protector 183 in rechte sluiting die te lang is.


Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Mijn paard heeft in alle horseware dekens 198, en de protector met v sluiting lijkt precies iets te lang. De dekens met disc zitten bij hem mooi dus dan ben ik benieuwd!

Sky_As

Berichten: 4738
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:05

lies schreef:
Haha bijzonder hoor.
Ik opteer voor een deken-pas-service (in mijn regio). Heb het zelf willen opzetten, maar mijn man ziet er geen brood in..


in welke regio zit je? In brabant bestaat zoiets wel :-)

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:25

lies schreef:
Ik heb al best veel merken dekens geprobeerd, maar kom er niet uit. Hoop dat iemand me de gouden tip kan geven!

Wil graag een vliegendeken voor mijn paard, maar niets past en dan voornamelijk op haar borst zit het te strak.
Ze heeft licht eczeem, ben dus naast een vliegendeken ook op zoek naar een fijnere eczeemdeken, maar ook daar past letterlijk niets. Ze kan overdag onder een vliegendeken en als het warm is, wissel ik dus om.

Wat heb ik gepast;
- Bucas sweet itch (en de light X)
- Rambo Sweet itch Hoody
- Rambo Protector (198 bleek veel te groot, 191 veel te klein :? )
- Amigo Ripstop Hoody (deze zit wel het minst slecht, dus die heeft ze nu op)
- Amigo Bug Rug
- Horsegear eczeemdeken
- QHP vliegendeken, weet het type niet meer
- Bucas Fly Sheet

Voor de winter had ik een Bucas (power turnout) op, zit ook niet lekker bij d'r borst, dus die gaat er ook uit. Verder heeft ze een Rhino 0 grams, die echt perfect zit aan alle kanten. Maar Rhino heeft geen vliegen of eczeemdekens.
Heeft jouw paard een Rhino deken en zit dat perfect, hoor ik heel graag welke vliegendeken je hebt! En ook fijn om te horen wat voor model je paard heeft. Liefst met foto inclusief de deken, of vraag ik nu heel veel? :oo


Heb je de eczeemdeken van Shires Tempest of Highlander al geprobeerd? Die kan ik aanraden.