[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7414
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:48

Schuift het dan niet? Ik maak ze wel altijd vast. Mel doet ook redelijk fanatiek aan yoga gecombineerd met sprints dus ik ben altijd bang dat het gaat schuiven anders.

manzano

Berichten: 23955
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:49

Sintara schreef:
Schuift het dan niet? Ik maak ze wel altijd vast. Mel doet ook redelijk fanatiek aan yoga gecombineerd met sprints dus ik ben altijd bang dat het gaat schuiven anders.

Nee heb nog nooit gehad dat het gaat schuiven en mijn paard rolt vaak, stuitert de hele wei door en ligt altijd languit in z'n stal te slapen en moet altijd eerst even rollen voor hij opstaat.

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:57

Nee, schuift hier idd niet als ze goed passen. En ze ligt elke dag uitgebreid te rollen en maakt domme sprongen.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 11:41

Ik maak ze ook altijd heel braaf netjes vast :o Scheelt wel dat ik een 0, 100 en 200 grams Rambo heb. Dus ik hoef niet zo vaak een liner ergens onder te doen. Als ik dat heel vaak zou moeten doen dan zou ik denk ik ook wel wat makkelijker worden en geen zin hebben om alles steeds helemaal vast te maken :')

Tancreda4

Berichten: 24053
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:28

Ik doe ze soms netjes vast, maar vaker niet, dan alleen aan de achterzijde. Ik heb de horseware liners jaren lang onder bucas dekens gebruikt en deed ik ook alleen de achterklipjes vast, bleef altijd goed zitten. Een liner met fleece voering zal misschien anders zijn, maar die gladde schuiven totaal niet bij die van mij.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:30

Ik doe hem wel vast.
Maar dat komt omdat jaaaaren terug ik een paard in paniek door alle draden heb gehad toen de voorsluiting is geknapt.
En aangezien bij de liner van horseware er ook maar 1 voorsluiting zit doe ik hem boven dus ook vast.

EmmyAJ

Berichten: 111
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:26

Ik heb een vraag aan jullie.
Mijn pony heeft verschillende amigo bravo dekens. Deze zijn qua lengte prima en toch heeft hij schuurplekken op z'n schouders. Ik vind hem niet breed gebouwd maar toch klopt er iets niet. Hebben jullie ideeën of tips voor een ander model deken? Het liefst met linersysteem
Bijgevoegd 2 foto's van z'n deken
Afbeelding
Afbeelding

Wiwabalia

Berichten: 4697
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:34

Ik heb onlangs een Lemieux Arika aangeschaft, de 0 grams (vind ik) nog wel leuk betaalbaar, de EJ had deze laatst in de aanbieding voor 90eu

Ik ben erg tevreden, ligt op mijn merrie erg netjes (heb zelf de 100grans variant) en hier kunnen ook liners onder.

Sintara

Berichten: 7414
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:34

Wat gek, hij lijkt netjes te liggen. Heb je al eens op de deken zelf gekeken ter hoogte van de schuurplekken, niet dat er per ongeluk een sticker of iets zit?

EmmyAJ

Berichten: 111
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:42

Sintara schreef:
Wat gek, hij lijkt netjes te liggen. Heb je al eens op de deken zelf gekeken ter hoogte van de schuurplekken, niet dat er per ongeluk een sticker of iets zit?


Ik heb verschillende van deze dekens en bij allemaal heeft hij er last van. Ik zie niks raars aan de binnenkant. Vorig jaar geen problemen gehad. Dit jaar staat hij echter veel meer buiten door wisseling van stal. Geen idee of dat de reden is. Hij heeft sws een gevoelige huid.

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:08

De nieuwe HW liner kost bij Ooteman 89,95 zag ik net.

Pallatin

Berichten: 2506
Geregistreerd: 30-05-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:31

Ik vind de deken wel erg ver over de benen van je paard vallen; daarin lijkt ie erg lang. is dit een pony of paardenmaat? Ik denk dat die lengte wel invloed heeft hoe hij op de schouders ligt

EmmyAJ

Berichten: 111
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:33

Pallatin schreef:
Ik vind de deken wel erg ver over de benen van je paard vallen; daarin lijkt ie erg lang. is dit een pony of paardenmaat? Ik denk dat die lengte wel invloed heeft hoe hij op de schouders ligt


Hij heeft paardenmaat nu.

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:40

Celebi schreef:
Volgens mij had iemand daar wel een slimme manier voor ja, door de klittenbandjes aan elkaar te plakken en dan de onderste vast te maken aan de buitendeken als ik me niet vergis.




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

It’s me!

3 gaat aan 2 (beiden liners)
1 gaat aan 4 met ring van de bovendeken ertussen.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:44

NinaCharlie schreef:
Celebi schreef:
Volgens mij had iemand daar wel een slimme manier voor ja, door de klittenbandjes aan elkaar te plakken en dan de onderste vast te maken aan de buitendeken als ik me niet vergis.




[ [url=m/xPoNud.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zS7vN9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2LqNlm.jpg]Afbeelding[/url] ]

It’s me!

3 gaat aan 2 (beiden liners)
1 gaat aan 4 met ring van de bovendeken ertussen.


Thanks
Heb hem meteen opgeslagen mocht ik dit eens nodig hebben

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Erg blij met m’n 2e PE titan deken voor m’n andere merrie. Vrij smal gebouwd en 1.60 hoog, draagt een 5’9. Onwijs tevreden over de pasvorm, bucas lag na verandering in bespiering/bouw niet meer lekker.

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:21

Vandaag was pony na de les best nat op zijn borst, schouders en flanken. Na het uitstappen de dry liner opgegooid en toen ik weg ging deed ik hem af en was zijn borst droog! Schouder was bijna droog en de flank nog nat, maar daar raakte de liner hem amper. De liner zelf was mooi droog van binnen. Ben wel tevreden!

Slmt9

Berichten: 4812
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:04

Ah mooi!

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 21:37

Celebi schreef:
Vandaag was pony na de les best nat op zijn borst, schouders en flanken. Na het uitstappen de dry liner opgegooid en toen ik weg ging deed ik hem af en was zijn borst droog! Schouder was bijna droog en de flank nog nat, maar daar raakte de liner hem amper. De liner zelf was mooi droog van binnen. Ben wel tevreden!


Klinkt goed! En na hoelang heb je hem er weer afgehaald?
En heeft je paard een dikke of een dunne vacht?

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 21:58

Hele dikke vacht, echt mammoet lengte. Heb de exacte tijd niet bijgehouden maar ik denk een uurtje?

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 22:00

Dat is niet heel snel toch?

De bucas legde ik op een fjord met berenvacht en dan in een half uurtje is het hele paard kurkdroog :=

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 22:02

Ja geen idee, heb nooit echt gekeken hoe snel Bucas droogt. :+

Nou lag er geen bovendeken op dus lag de liner vrij los, dat zal ook minder snel drogen. Maar goed ik was vooral tevreden met dat de liner zelf echt nog goed droog was van binnen. Misschien droogt Bucas sneller, maar het werkt dus wel.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 09:20

Dochorse heeft korting, dus ik dacht wellicht kan ik nu alvast nieuwe dekens bestellen in plaats van volgend winter. Maar jeetje wat veel opties _O-

Ik heb een aantal jaar nu met volle tevredenheid Bucas Smartex dekens gehad, maar ze zijn allebei af en heel eerlijk gezegd vind ik ze best aan de prijs om nieuw te kopen. Ik had de rain en de extra, dus dat word een rib uit m’n lijf.

Ik heb in de zomer de Rambo sweet itch hoodie en die ligt goed, dus ik ben me aan het verdiepen in Horseware winter dekens.

Als ik me niet vergis was de kwaliteit Amigo - Rambo - Rhino? Ik heb gelukkig absoluut geen sloper en haar vriendjes slopen ook niet, dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Maar is een Amigo ook minder waterdicht dan een Rambo of Rhino?

Hoe bevalt de disc sluiting bij 24/7 om? Ik zie ze best veel voorbij komen maar het ziet er nou niet bepaald uit als een hele stevige sluiting. En laat staan dat ik nog geen klittenband ben tegen gekomen die het lang volhoud. De V sluiting lijkt me wel fijn, die bevalt op de rsih ook goed.

Suggesties van trouwe Horseware gebruikers? Ik neig naar 1 bovendeken en meerdere losse liners, is dat een goed idee? Of kan ik beter ook meer boven dekens hebben?

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 09:32

De volgorde is amigo, Rhino en dan Rambo. Amigo dan de bravo, de Hero heb je ook nog maar die zou ik niet als enige deken nemen. Als je bucas nog als reserve kunnen is er niks mis met 1 deken. Als ik het zo lees zou een amigo bravo met v sluiting in 0 gram en dan losse liners een mooie oplossing zijn voor jou :j

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 09:57

Ik vind de amigo wel minder waterdicht. Geloof horseware amigo ook waterkolom van 3000mm heeft en bucas 5000 dat scheelt in mijn ogen wel met de hele dag in de regen staan.