[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 01:51

Toch frappant, al die lekkende Rambo's. Zelf ondertussen mijn geld terug gehad van mijn eigen doorgelekte Rambo Original en niet voldoende vertrouwen meer om weer een Rambo aan te schaffen. Wij hebben nu gekozen voor een Rhino plus. Ben benieuwd hoe die zal bevallen. Ik heb al wel een Rhino wug maar misschien zit er nog wat verschil op de pasvorm. Hopelijk past madam in de middelste singel want dat is bij de wug wel een dingetje :))

Haf_Woezel

Berichten: 461
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:03

Vraagje:

Welk regendeken 0 of 50 gram is er ideaal voor een shetlandpony van 1.05 met een dikke hals?

Vandaag kom ik aan in de wei ligt het deken weer helemaal schuin, en voelt gewoon zo strak op de borst.

Heeft nu het sterrendeken van EJ.


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Ps: op foto ligt hij niet schuin maar zijn de enige die ik heb. 135 cm onderlengte.

Er bestaat helaas geen amigo XL bravo voor ponies meende ik, anders wist ik het wel

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 01:19

Amigo 50 gram. Disc sluiting dus je kan wat schuiven met het klittenband, losse hals en kunnen liners onder. Ik heb ook een rhino VL maar die is 250 gram.

Haf_Woezel

Berichten: 461
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 12:46

Ok..

Ik ga eerst eens proberen…
Ik heb m’n Amigo Bravo eens bekeken…

En na proberen te maken bij m’n shet z’n deken.. ik ga het eens testen ;)

Het kan maar werken toch? En als het niet werkt kan ik het zonder probleem ongedaan maken. :+

Hij kan nog langer dat het dus nog meer naar onder valt. Maar ik moet dat op de pony zelf even uitdokteren


Afbeelding

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:05

Geniaal!
Ik hou van dit soort oplossingen.

RianneH

Berichten: 28245
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:01

Ziet er goed uit! Je kan ook de gespen iets langer doen en dan direct de haakjes gekruist aan de D ringen doen.

Haf_Woezel

Berichten: 461
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:08

RianneH schreef:
Ziet er goed uit! Je kan ook de gespen iets langer doen en dan direct de haakjes gekruist aan de D ringen doen.


nee helaas zijn die nét te kort hiervoor, dat had ik inderdaad ook geprobeerd, bovendien staan die iets te ver uit elkaar, als ik het dus toch zo zou vastmaken dan trok die het deken in een plooi :(

RianneH

Berichten: 28245
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 16:38

Ah, dan is dit een mooi alternatief :j

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:14

Haf_Woezel schreef:
Ok..

Ik ga eerst eens proberen…
Ik heb m’n Amigo Bravo eens bekeken…

En na proberen te maken bij m’n shet z’n deken.. ik ga het eens testen ;)

Het kan maar werken toch? En als het niet werkt kan ik het zonder probleem ongedaan maken. :+

Hij kan nog langer dat het dus nog meer naar onder valt. Maar ik moet dat op de pony zelf even uitdokteren


[ [url=m/hQZOeO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Slim gedaan alleen ik ben getraumatiseerd door karabijnhaken zonder schroef. Mijn paard heeft zo'n haak namelijk dwars door zijn onderlip gehad dus pas daar alsjeblieft mee op op plekken waar ze met hun mond bij kunnen -O-

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:51

Ik vind die karabijnhaken ook eng. Mijn vorige pony is eens met een musketon blijven hangen aan zijn hooinet, laat staan met zo’n karabijn als ze ergens tegenaan duwen. Ze zitten muurvast.

manzano

Berichten: 23973
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:11

Goeie tips. Ben benieuwd of het überhaupt scheelt om dit te doen zo. Bij de amigo bravo loopt de sluiting vanuit de schouder schuin weg. Nu is de sluiting nog steeds gewoon recht behalve het laatste stukje (denk eerder dat hij scheef trekt zo).

Haf_Woezel

Berichten: 461
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:15

Goedemorgen,

Ik hou je op de hoogte hoe het zit, ik heb de gesp linksboven verlengt zodat hij lager viel en het iets anders geconstrueert toen hij op de pony lag, buiten gezet, meteen ging ie rollen, maar deken lag alsnog recht, ik hou je op de hoogte straks als ik hem afhaal tegen 18u.

Hals gedeelte lag alvast iets losser.


bedankt voor de waarschuwingen, ik heb het zelf nooit meegemaakt of gehoord maar ik ga er zeker op letten. ik vind net een musketon dan weer enger met al die "uitsteekseltjes"

bovendien zijn deze niet zo héél sterk. ik denk moest het ergens achter haken dat ze net wel overspringen.
Maar goed daar denken we niet aan, we zullen het zien.

jezus het was deze ochtend wel -6 graden! :brr: heb m'n haf een 100 gram opgelegd , voelde net iets beter.
:j

Haf_Woezel

Berichten: 461
Geregistreerd: 18-09-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:15

Update: deken lag recht, alleen de plakker was los gegaan dus het geheel ging wat naar achter. Morgen iets strakker

prugelpiet

Berichten: 12580
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:17

Haf_Woezel schreef:
Update: deken lag recht, alleen de plakker was los gegaan dus het geheel ging wat naar achter. Morgen iets strakker


Ik denk dat je er haast niet aan gaat ontkomen dat het klittenband los gaat en die flappen naar binnen vouwen. Dat gebeurt sowieso al vrij snel als er druk op het klitteband komt, laat staan als je de deken zo vast maakt.

Sintara

Berichten: 7433
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:18

Ik heb toch maar een liner erbij op gedaan dus 200 g totaal :o met liner was ze wel echt warm vanmiddag, maar goed zonder was ze een beetje op het randje en het wordt akelig koud vanacht. Plus ze heeft nog een beetje last van de rug.

Hopelijk heeft ze het morgen overdag niet te warm

romyvs

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:10

Fabienne_Z schreef:
Haf_Woezel schreef:
Ok..

Ik ga eerst eens proberen…
Ik heb m’n Amigo Bravo eens bekeken…

En na proberen te maken bij m’n shet z’n deken.. ik ga het eens testen ;)

Het kan maar werken toch? En als het niet werkt kan ik het zonder probleem ongedaan maken. :+

Hij kan nog langer dat het dus nog meer naar onder valt. Maar ik moet dat op de pony zelf even uitdokteren


[ [url=m/hQZOeO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Slim gedaan alleen ik ben getraumatiseerd door karabijnhaken zonder schroef. Mijn paard heeft zo'n haak namelijk dwars door zijn onderlip gehad dus pas daar alsjeblieft mee op op plekken waar ze met hun mond bij kunnen -O-


Heb daar ook een enorm trauma van.
2 maanden geleden onze pony heel zijn neusvleugel los, was ook achter een karbijnhaak blijven hangen van de slowfeeder.
Wil nooit zo’n ding meer in de buurt.

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:18

Dat ik net ging voeren/uitmesten zat er al laagje rijp bevroren op haar dekentje.

Afbeelding

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:35

Wij hadden net ijs uit de waterbakken gehaald en ernaast gemikt, toen ik dat na een minuut of 15 weg wilde halen zat het al vast gevroren.

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:54

Wij hadden vandaag overdag al bevroren leidingen, dus al emmers met water in stallen moeten zetten voordat ze naar buiten gingen en binnen kwamen. Hebben onze stal even ingepakt tegen de wind, die zou vannacht echt recht in de box staan en zelfs met de dikke dekens vond ik niet geen fijn idee.

Met een beetje mazzel blijft de drinkbak nu ook vrij, maar ze hebben extra water.

Tancreda4

Berichten: 24071
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:08

Het wrd hier -10 zegt m'n app nu, kak, dan had ik wel andere dekens op moeten doen.... Gelukkig hebben ze wel extra hooi gekregen :o

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8348
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:16

Hier besloten om toch geen extra laagje op te doen. Staat nu onder 100 grams outdoor en 200 liner plus hals. Maar net met controleren was het best warm op stal en mijn paard was lekker warm in de oksels en op de flank. Dus die heeft alleen een extra plak hooi gehad :j

Haf_Woezel

Berichten: 461
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:53

Jup gevreesde update…

Zelfde liedje dus besloten om de rhino pony plus met disc te bestellen. Das net in actie dus hopelijk heeft deze wel de juiste pasvorm. Zou zogezegd gemaakt zijn voor ponies en kleine paarden.

Was al aan denken een maatje groter maar dan kan de nek passen maar komt die veel te lang dus bij 90/137 gebleven

Wiwabalia

Berichten: 4701
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:59

Ik heb zojuist de Lemieux Kudos besteld (100gr versie) en een Lemieux 100 grams liner erbij. Ben heel erg benieuwd.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:00

Wiwabalia schreef:
Ik heb zojuist de Lemieux Kudos besteld (100gr versie) en een Lemieux 100 grams liner erbij. Ben heel erg benieuwd.


Daar ga je echt geen spijt van krijgen! :) De kwaliteit is echt geweldig.

Wiwabalia

Berichten: 4701
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 02:20

mcjv schreef:
Wiwabalia schreef:
Ik heb zojuist de Lemieux Kudos besteld (100gr versie) en een Lemieux 100 grams liner erbij. Ben heel erg benieuwd.


Daar ga je echt geen spijt van krijgen! :) De kwaliteit is echt geweldig.


Ah, dat is inidegeval fijn om te horen! :j

Heb eventjes getwijfeld over de prijs maar vind hem er erg fijn uitzien voor mijn merrie en ben al erg fan van veel van hun producten.