[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escada

Berichten: 3860
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:25

Sinds gisteren staat mijn paard op een nieuwe plek. Het is alleen een groot open veld, wel met een schuilstal erbij maar volgens stalgenoten een deken aan te raden omdat het er erg koud is. Gisteren heb ik een 0 gram tegendelen opgedaan, ondanks dat hij een wintervacht heeft. Nu is de deken kapot en moet ik een nieuwe bestellen. Het word komende dagen weer met nachtvorst, zal ik dan een dikkere regendeken bestellen voor de zekerheid? 100 gram?

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:55

Escada schreef:
Sinds gisteren staat mijn paard op een nieuwe plek. Het is alleen een groot open veld, wel met een schuilstal erbij maar volgens stalgenoten een deken aan te raden omdat het er erg koud is. Gisteren heb ik een 0 gram tegendelen opgedaan, ondanks dat hij een wintervacht heeft. Nu is de deken kapot en moet ik een nieuwe bestellen. Het word komende dagen weer met nachtvorst, zal ik dan een dikkere regendeken bestellen voor de zekerheid? 100 gram?

Voor alleen wind is voor mijn paard in dezelfde situatie een 0 grams genoeg.
Temperatuur alleen zegt niks, ook de windkracht.

Sintara

Berichten: 7455
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:15

Ik zou echt met 0gram beginnen, als hij dat al nodig heeft. Misschien eerst eens kijken hoe hij het doet zonder en de deken achter de hand houden voor het geval dat

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:32

Ik weet niet hoe. Maar mijn pony lijkt uit haar bucas te groeien. (Turnout & Bucas Quilt)
Los van elkaar gaat t aardig.

Maar als ik maar een extra deken onder de turnout stop. Staat ze als n sushirol strak in t pak.
Vooral in het front. Lijkt me uiteindelijk blokkades geven in haar schouder regio.

Maar wát is breder dan bucas in het front?

Geen charmante foto.
Maar je ziet duidelijk veel front/schouderpartij maar verder kort en hoog in de halsaanzet.

Afbeelding

Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12588
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:35

Sintara schreef:
Zou er een sluiting zijn die beter bij mijn paard past? Ik heb de rechte sluitingen altijd van amigo en dat gaat eigenlijk prima. De v sluiting is het sowieso niet, die komt nog lager en dat komt de pasvorm niet ten goede. Zou een disc de pasvorm verbeteren denken jullie?
Dit is ze met rechte sluitingen als ze neutraal staat, met hoofd omlaag sluit hij wel netjes aan.
[ [url=m/NK0cYM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar ben je niet tevreden over dit? Want ik vind dit helemaal niet zo verkeerd zitten. De rand is wat omgevouwen maar daar ontkom je toch niet aan.

MyChoice

Berichten: 2201
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:13

Alle 3 mijn paarden zit bucas inclusief de big neck te krap bij borst/schouder. Rambo Optimo past goed, maar heb zelf de goedkopere (maar in mijn ogen fijnere) premier Equine titans voor 2 van ze. De breedste heeft de amigo bravo XL, maar die zit hem nog best ruim ondanks zijn formaat buffel.

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:14

Saaams schreef:
Ik weet niet hoe. Maar mijn pony lijkt uit haar bucas te groeien. (Turnout & Bucas Quilt)
Los van elkaar gaat t aardig.

Maar als ik maar een extra deken onder de turnout stop. Staat ze als n sushirol strak in t pak.
Vooral in het front. Lijkt me uiteindelijk blokkades geven in haar schouder regio.

Maar wát is breder dan bucas in het front?

Geen charmante foto.
Maar je ziet duidelijk veel front/schouderpartij maar verder kort en hoog in de halsaanzet.

[ [url=m/7dA2L2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GhU2JB.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bucas big neck? Of met een borstverbreder er tussen?

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:29

Borstverbreders heb ik liggen. Die ga ik eens proberen.
Big neck gaat denk ik niet passen. Dan krijg je druk op de schoft ben ik bang.

Rambo Optimo hoor je veel over. Maar naast de prijs. Vraag ik me af of ze daarvoor geschikt is.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:20

M_Vainqueur schreef:
Wat betreft mijn lekke Rambo, gelukkig is Horseware het er mee eens dat dit niet de kwaliteit is die ik kan verwachten van een Rbo. Dus ik krijg een nieuwe binnen de garantie. Erg snel geregeld door Hypostore en Horseware!


Hier ondertussen ook reactie en ik krijg eveneens een nieuwe, tenzij ze niet meer kunnen leveren, dan krijg ik geld terug. Dit zou eigenlijk wel vervelend zijn want dan mag ik ergens nog een oplossing uittoveren voor de rest van deze winter.

Is jouw nieuwe tot nu toe wel beter waterdicht dan de eerste?

Itamarka
Berichten: 60
Geregistreerd: 29-07-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:03

Hoi Bokkers, ik heb ook eens advies nodig
Mijn jongste paardje kreeg vorig jaar schuurplekken op de schouders van haar Horseware deken. Dit bleek te komen omdat de stiksels van de sluitingen (rechte traditionele sluitingen) net op haar schouders zaten.
Gelukkig heb ik dit al kunnen oplossen met een Rhino met V-sluiting.
En hoewel ik niet goed begrijp waarom je in hemelsnaam het uitstekende stukje waarmee je met je duim de musketon opent naar binnen maakt ben ik verder wel helemaal weg van het deken. Qua pasvorm en waterdichtheid echt een topper!
Nu zit ik helaas nog met het probleem dat de liners ook van die rechte sluitingen hebben die op haar schouders lopen...
Zijn er oplossingen, ideeën,... Of moet ik dan maar een dikkere versie van het deken aanschaffen voor de koudere dagen? (RIP portemonnee)
Alvast bedankt voor het meedenken!

Slmt9

Berichten: 4854
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:15

Zelf stof thv de schouders naaien zodat die naden er niet doorheen komen?

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:23

Of een borstbeschermer?

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:13

xHaithi schreef:
M_Vainqueur schreef:
Wat betreft mijn lekke Rambo, gelukkig is Horseware het er mee eens dat dit niet de kwaliteit is die ik kan verwachten van een Rbo. Dus ik krijg een nieuwe binnen de garantie. Erg snel geregeld door Hypostore en Horseware!


Hier ondertussen ook reactie en ik krijg eveneens een nieuwe, tenzij ze niet meer kunnen leveren, dan krijg ik geld terug. Dit zou eigenlijk wel vervelend zijn want dan mag ik ergens nog een oplossing uittoveren voor de rest van deze winter.

Is jouw nieuwe tot nu toe wel beter waterdicht dan de eerste?

Mijn nieuwe staat nog in bestelling, dus het is nog even afwachten.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:16

Itamarka schreef:
Hoi Bokkers, ik heb ook eens advies nodig
Mijn jongste paardje kreeg vorig jaar schuurplekken op de schouders van haar Horseware deken. Dit bleek te komen omdat de stiksels van de sluitingen (rechte traditionele sluitingen) net op haar schouders zaten.
Gelukkig heb ik dit al kunnen oplossen met een Rhino met V-sluiting.
En hoewel ik niet goed begrijp waarom je in hemelsnaam het uitstekende stukje waarmee je met je duim de musketon opent naar binnen maakt ben ik verder wel helemaal weg van het deken. Qua pasvorm en waterdichtheid echt een topper!
Nu zit ik helaas nog met het probleem dat de liners ook van die rechte sluitingen hebben die op haar schouders lopen...
Zijn er oplossingen, ideeën,... Of moet ik dan maar een dikkere versie van het deken aanschaffen voor de koudere dagen? (RIP portemonnee)
Alvast bedankt voor het meedenken!

Over de oplossing geen andere ideeën dan al genoemd.
Wat betreft de sluitingen, ik ben juist blij dat ze omgekeerd zitten. Ze kunnen niet met schuren oid vast komen te zitten omdat het klipje open schuift. En zo is de kans dat er zand in komt of andere viezigheid ook kleiner.

Celebi
Berichten: 3787
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 04:25

xHaithi schreef:
M_Vainqueur schreef:
Wat betreft mijn lekke Rambo, gelukkig is Horseware het er mee eens dat dit niet de kwaliteit is die ik kan verwachten van een Rbo. Dus ik krijg een nieuwe binnen de garantie. Erg snel geregeld door Hypostore en Horseware!


Hier ondertussen ook reactie en ik krijg eveneens een nieuwe, tenzij ze niet meer kunnen leveren, dan krijg ik geld terug. Dit zou eigenlijk wel vervelend zijn want dan mag ik ergens nog een oplossing uittoveren voor de rest van deze winter.

Is jouw nieuwe tot nu toe wel beter waterdicht dan de eerste?


Ik hoop dat ze dit tegen mij ook gaan zeggen eigenlijk. Ik was na mijn 2e lekke Rambo het vertrouwen kwijt en kocht een Rhino. Zou leuk zijn als die vergoed wordt. :')

Itamarka
Berichten: 60
Geregistreerd: 29-07-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:17

Een borstbeschermer doe ik liever niet ivm de verhalen over verwondingen aan de schoft.
Een stuk stof over de stiksels naaien had ik ook al gedacht. Misschien probeer ik dat maar.
Had ook gedacht aan een staldeken ipv liner, met een ander soort sluiting of kortere stiksels ofzo maar weet niet of al die singels wel een goed idee zijn daar er aan de Rhino al drie hangen.
M-Vainquer bij mij duwen die klipjes op haar borst. Lijkt mij als ze het hoofd naar beneden doen bij elk paard zo te zijn maar ik kan mis zijn.Ik heb al gedacht om ze te vervangen. Maar I see your point, inderdaad.
Bedankt voor de hulp iedereen!

RianneH

Berichten: 28253
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:32

Stalgenoot heeft ze vervangen voor karbijnhaken, zag er niet verkeerd uit vond ik.
Mijn paard heeft geen last van de klipjes lijkt het.

Rambo heeft ook stal dekens met de V sluiting dacht ik? Maar je zou ook de sluitingen van de liner af kunnen halen en de deken dicht naaien. Dat is miz de meest economische oplossing :=

MarjanB

Berichten: 16545
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:35

Karabijnhaken zijn ook niet zonder risico. Heb dr al eens 1 in een been zien zitten en gehoord van 1 die hem in z’n lip had hangen.. heb zelf alleen karabijn haken die ik dicht kan draaien

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:19

Celebi schreef:
Ik hoop dat ze dit tegen mij ook gaan zeggen eigenlijk. Ik was na mijn 2e lekke Rambo het vertrouwen kwijt en kocht een Rhino. Zou leuk zijn als die vergoed wordt. :')


Ik zou het gewoon zelf voorstellen. 2 lekke Rambo's is wel genoeg lijkt mij :+ Dan heb je wat retour op dat geld van die Rhino.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:57

Mijn paard staat in de wei bij een dekensloper, helaas.. Gaat gelukkig verandering in komen want dit kost me te veel geld zo :Y) .

Huidige deken heeft een klein winkelhaakje, kan je dat ergens zelf mee dicht plakken? Ik hoopte dit seizoen geen nieuwe deken meer te hoeven kopen :o .

MyWishMax

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:58

Je hebt van die speciale pakketten, bucas heeft zo'n reparatie setje. Andere merken misschien ook wel. Ik vind die heel handig.

manzano

Berichten: 23993
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:30


MarjanB

Berichten: 16545
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:06

Nou ik heb de afgelopen dagen nog ff terug zitten lezen en denken. Heb de bucas geannuleerd en een amigo bravo met v sluiting besteld. Ook bij dochorse om advies gevraagd en die kwamen ook met de bravo 12 met v sluiting. Natuurlijk ook weer levertijd dus even afwachten :D nu hopen dat dit past!

Yenni
Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:33

Vraagje, zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.
De onderdeken is te groot, i know dat is een 175 van bucas.
Heb meerdere onderdekens eronder gepast.

Is dit een geval deken te klein??

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt wel alsof hij een mini rokje aan heeft.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 21:57

Ik vind hem te klein/te kort naar onderen