[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:46


DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:48


MarjanB

Berichten: 16552
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:49


DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:51

Jammer dat je niet wat meer in de buurt zit, had je even kunnen passen

MarjanB

Berichten: 16552
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:52

Dp die van jou heeft een minder uitstekende schouder lijkt het? Minder bottig aan de voorkant dan die van mij?

Ze is erg out of shape maar die schouder blijft zo :+
Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:59

Die van mij heeft alleen vet...ook out of shape :P

Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16552
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:02

Wel knap! Maar idd iets minder puntig op de schouder :') al kan dat ook meer spekjes zijn hihi

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:50


DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:53

haha, ja toevallig wist ik dat nu :D
En ook net zo duur want heb dat net afgelopen dagen bekeken.
Zonde als iemand dat weer opnieuw moet doen toch

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:55

Overigens had ik mega mazzel hoor.... Foutje in de Agradi-site destijds met de korting.... Had hem eigenlijk niet nodig, maar voor dit geld kon ik het niet laten toen. Nu dus super blij mee.
Afbeelding


Edit: weet niet welke maat jullie zoeken, maar hier is hij denk ik nog net goedkoper dan bij hypostore: https://www.ruitersporthoeve.nl/webshop ... e-0gr.html

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:59

MarjanB schreef:
Dp die van jou heeft een minder uitstekende schouder lijkt het? Minder bottig aan de voorkant dan die van mij?

Ze is erg out of shape maar die schouder blijft zo :+
[ [url=m/m0uLNG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier ook een merrie met erg hoekige schouders, redelijk breed in de boeg maar niet overdreven. Hier past de V-sluiting (van Rambo in mijn geval) super netjes! Hij blijft inmiddels ook al 2 weken liggen als een huis, nog geen een keer hoeven verleggen.


Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16552
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:01

Nou als de bucas niet past :') dan de Rambo of amigo. Met alle feestdagen zullen er wel weer nieuwe acties zijn.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:08

MarjanB schreef:
Nou als de bucas niet past :') dan de Rambo of amigo. Met alle feestdagen zullen er wel weer nieuwe acties zijn.

De bucas (die ik nog had van mijn vorige paard) lagen bij opleggen prima bij haar, maar eenmaal wat bewogen/gerend/gerold trok die helaas enorm naar achteren. En dat terwijl ze niet perse breder of smaller is dan mijn vorige paard... enkel veel hoekigere schouders.

Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:12

M_Vainqueur schreef:
MarjanB schreef:
Nou als de bucas niet past :') dan de Rambo of amigo. Met alle feestdagen zullen er wel weer nieuwe acties zijn.

De bucas (die ik nog had van mijn vorige paard) lagen bij opleggen prima bij haar, maar eenmaal wat bewogen/gerend/gerold trok die helaas enorm naar achteren. En dat terwijl ze niet perse breder of smaller is dan mijn vorige paard... enkel veel hoekigere schouders.

Als ze enorm naar achteren trekken dan had je waarschijnlijk het bekende probleem de deken veel te groot...

Ze kunnen wel vast liggen op schoft schouders natuurlijk als ze niet passen! Maar naar achteren trekken gebeurt enkel wanneer ze minimaal een maat te groot zijn.

MarjanB

Berichten: 16552
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:26

We gaan t zien! Jullie zijn m’n eerste hulplijn :Y)

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:20

Spenk schreef:
M_Vainqueur schreef:
De bucas (die ik nog had van mijn vorige paard) lagen bij opleggen prima bij haar, maar eenmaal wat bewogen/gerend/gerold trok die helaas enorm naar achteren. En dat terwijl ze niet perse breder of smaller is dan mijn vorige paard... enkel veel hoekigere schouders.

Als ze enorm naar achteren trekken dan had je waarschijnlijk het bekende probleem de deken veel te groot...

Ze kunnen wel vast liggen op schoft schouders natuurlijk als ze niet passen! Maar naar achteren trekken gebeurt enkel wanneer ze minimaal een maat te groot zijn.


Ik weet heel zeker dat de deken niet een maat te groot was. Maar de halsopening paste niet bij haar schoft/boeg/schouder combinatie waardoor de deken in de borst hing en de naad bij de schoft net voor-net op de schoft terecht kwam. De hele vorm ging ook uit de halsopening (in het geval van de smartex en de atlantic). Met de Irish turnout ging dat beter, maar daar sneed de naad in haar hals dus vandaar de zoektocht naar een hoger sluitende deken.

Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:23

Huh je zoekt een hoger sluitende deken en komt uit bij een rambo? Die sluit juist laag door de V sluiting en is geschikt voor paarden die daar veel ruimte nodig hebben. Van Bucas wordt juist gezegd die hoog sluit.

MyChoice

Berichten: 2201
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:33

MarjanB schreef:
Maar goed, wat past dan wel op zo’n schouder?


Ik heb voor mijn 2 merries met flinke schouder de Premier Equine dekens. Geven goed ruimte. Rambo Optimo is ook fijn voor dat type paarden.

Voor mijn mega brede Groninger ruin heb ik de amigo bravo XL. En hij heeft daarin ruimte over. Deken is qua lengte precies passend. Staartflap begint op aanzet staart.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:48

Spenk schreef:
Huh je zoekt een hoger sluitende deken en komt uit bij een rambo? Die sluit juist laag door de V sluiting en is geschikt voor paarden die daar veel ruimte nodig hebben. Van Bucas wordt juist gezegd die hoog sluit.

Ik zoek helemaal niks. Ik ben dolgelukkig met de overstap van Bucas naar Rambo. Bucas had technisch hele fijne dekens maar Rambo past mijn huidige paard perfect.
Ik geef alleen iemand mijn ervaring met betrekking tot een paard met hoekige/aanwezige schouders.

Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:55

Maar veel mensen hier zoeken juist dekens die lager sluiten en komen dan bij rambo en jij komt aan met dat die hoger sluit dan je bucas deed. Is dat dan gewoon een typfout of?

Want dat is voor mensen wel handig te weten om dat juist zoveel mensen bucas niet nemen omdat het te hoog sluit. Die hoge sluiting hoor je vaak met brede paarden dat dat niet werkt sluit te hoog kunnen ze niet grazen en daarom rambo.

Cinnepin

Berichten: 8960
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:34

fransje23 schreef:
Ik ben heel tevreden over Weatherbeeta op mijn brede paard.

Heb wel de comfitec premier free modellen.



Op mijn brede gaf ben ik idd ook tevreden met Weatherbeeta

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:59

@ MarjanB; ik zou de Rambo Optimo nemen. Ideaal voor brede schouders en lage halsaanzet.

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:02

manzano schreef:

Die heb ik ook en ben echt mega fan van deze dekens. Vorig jaar heb ik denk ik alle bucas dekens de revu laten passeren tot ik op bokt de tip kreeg en echt ze liggen ge-wel-dig.

Heb voor mn haf ook de big neck nodig.

Afbeelding

Dit is de 0 gram maar is identiek aan de 250 die ik ook had

MarjanB

Berichten: 16552
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:05

Haha als de bucas niet past ga ik kijken voor de optimum en WB (en de bravo xl)

Ik ben zo iemand die 1 ding per keer besteld anders zie ik door de bomen het bos niet meer

Hier wat meer beeldmateriaal van het spook in kwestie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:24

Spenk schreef:
Maar veel mensen hier zoeken juist dekens die lager sluiten en komen dan bij rambo en jij komt aan met dat die hoger sluit dan je bucas deed. Is dat dan gewoon een typfout of?

Want dat is voor mensen wel handig te weten om dat juist zoveel mensen bucas niet nemen omdat het te hoog sluit. Die hoge sluiting hoor je vaak met brede paarden dat dat niet werkt sluit te hoog kunnen ze niet grazen en daarom rambo.

Nee het is geen typefout. De deken zit in z'n volledigheid hoger om de hals heen waardoor de naad niet zo snel op de schoft terecht kan komen. Daarnaast zorgen de schuine voorsluitingen dat de opening van de hals meer op dezelfde plek blijft zitten zonder de schouder te beperken (die zitten namelijk boven de schouder). Maar doordat het een V betreft kan de diep aangezette hals wel zakken tijdens het grazen zonder afgekneld te worden. Dus ja het is in mijn optiek een hoger sluitende halsopening zonder de hals te beperken met grazen.