[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:31

Ik heb inderdaad contact opgenomen met dochorse zoals hier werd geadviseerd. Het advies is echter heel summier met wat linkjes.

Ik had nog nooit van een V Hals gehoord, wat doet dit en waarom is t juist een geschiktere keus voor mijn merrie?

Ze heeft nu de lamicell 150g op liggen. Is een Quarter deken en zit zo goed als gegoten. Maar die is er alleen in 0 en 150. Vanaf maandag wordt t weer 7 graden dus kan de 150 niet opblijven en gaat de EJ sterrendeken 0gr + fleece weer op. Maarja die ligt niet optimaal. Budget is ook even zoek...
In ieder geval. Ik dacht de Lamicell eens op te meten :)

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:27

Een v hals sluit vooral lager dan andere dekens. Bucas heeft een hele hoge rechte sluiting die veel paarden niet passen als ze zelf een lage halsaanzet hebben. De meeste andere dekens sluiten iets lager en dan heb je de V sluitingen van Horseware, deze sluiten nog iets lager. In principe kijk je daarvoor vooral naar de halsaanzet en hoeveel ruimte heeft je paard daar nodig heeft om vrij zijn hoofd naar beneden te bewegen. Bij een deken die hoger sluit dan de halsaanzet begint trekt het paard vaak de deken mee omlaag, waardoor deze strak trekt bij de schoft en je daar dus wondjes krijgt.

Enige bij de V sluitingen is dat de bevestigingen erg over de schouder lopen. Dat moet bij de bouw van je paard passen. Een Bucas is bijvoorbeeld veel breder van voor. Maar alle dekens hebben zo hun voor en nadelen.

De deken die je nu gebruikt en die goed ligt ken ik helaas niet dus ik kan deze niet voor je vergelijken met de V sluiting. De EJ sterrendeken heb ik toevallig wel.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:39

Wiwabalia schreef:
Ik heb zojuist de Lemieux Kudos besteld (100gr versie) en een Lemieux 100 grams liner erbij. Ben heel erg benieuwd.


Zo wat een prijzen 8)7 Maar het lijkt me inderdaad een heel degelijk deken! :j

Veel succes!

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:10

xDenies schreef:
Ik heb inderdaad contact opgenomen met dochorse zoals hier werd geadviseerd. Het advies is echter heel summier met wat linkjes.

Ik had nog nooit van een V Hals gehoord, wat doet dit en waarom is t juist een geschiktere keus voor mijn merrie?

Ze heeft nu de lamicell 150g op liggen. Is een Quarter deken en zit zo goed als gegoten. Maar die is er alleen in 0 en 150. Vanaf maandag wordt t weer 7 graden dus kan de 150 niet opblijven en gaat de EJ sterrendeken 0gr + fleece weer op. Maarja die ligt niet optimaal. Budget is ook even zoek...
In ieder geval. Ik dacht de Lamicell eens op te meten :)



Welke Lamicell is dat? Ik heb ook een paard(je) waarbij de onderlengte 1 a 2 maten groter is dan de bovenlengte.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:44

Haf_Woezel schreef:
Wiwabalia schreef:
Ik heb zojuist de Lemieux Kudos besteld (100gr versie) en een Lemieux 100 grams liner erbij. Ben heel erg benieuwd.


Zo wat een prijzen 8)7 Maar het lijkt me inderdaad een heel degelijk deken! :j

Veel succes!


Het is niet de goedkoopste nee maar verwacht dan ook wel dat hij wat jaren meegaat. :j

De Lemieux Arika is trouwens incl. hals in de aanbieding bij EJ voor 90 eu. Daar kunnen ook liners onder. Voor de geïntresseerde.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:02

Ik vraag me af of de horseware liners onder de lemieux dekens passen. Heb eigenlijk een nieuwe regendeken nodig, maar de lemieux spreekt mij wel aan. Echter andere dekens wel nog van horseware dus ga niet een hele nieuwe lijn liners aanschaffen..

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:05

xDenies schreef:
Ik heb inderdaad contact opgenomen met dochorse zoals hier werd geadviseerd. Het advies is echter heel summier met wat linkjes.

Ik had nog nooit van een V Hals gehoord, wat doet dit en waarom is t juist een geschiktere keus voor mijn merrie?

Ze heeft nu de lamicell 150g op liggen. Is een Quarter deken en zit zo goed als gegoten. Maar die is er alleen in 0 en 150. Vanaf maandag wordt t weer 7 graden dus kan de 150 niet opblijven en gaat de EJ sterrendeken 0gr + fleece weer op. Maarja die ligt niet optimaal. Budget is ook even zoek...
In ieder geval. Ik dacht de Lamicell eens op te meten :)


Zijn de dekens die arthur heeft misschien niet wat? Dat is vergelijkbare pasvorm dacht ik als lamicell?

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:32

ja zou wel mogen inderdaad, of toch een goede garantie voorwaardes.
laat maar weten als ie binnen is. ben benieuwd :P

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:38

Haf_Woezel schreef:
ja zou wel mogen inderdaad, of toch een goede garantie voorwaardes.
laat maar weten als ie binnen is. ben benieuwd :P


Het scheelt dat mijn merrie geen slopert is, en ook de weide/paddock maatjes heb ik nog niet aan dekens zien trekken. Als ik een sloper had gehad, zou ik zoiets niet aanschaffen. :)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:59

Ik heb in een eerdere post foto’s gedeeld van de kudos, voor de geïnteresseerden. :) Hij ligt echt als een huis. Ontzettend blij mee.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:28

amyz schreef:
Zijn de dekens die arthur heeft misschien niet wat? Dat is vergelijkbare pasvorm dacht ik als lamicell?


Op de site van Arthurs kon ik nu niets vinden en ik heb niet de mogelijkheid daar heen te gaan. Daarnaast zijn ze vaak niet outdoor en behoorlijk aan de prijs. Deze was nu €160, eigenlijk meer door het retourneren van de andere maarja, het zij zo.
Ik vind dat toch wel echt een beetje max voor een deken, zeker als je er meerdere nodig hebt.


Jennyxx schreef:
Welke Lamicell is dat? Ik heb ook een paard(je) waarbij de onderlengte 1 a 2 maten groter is dan de bovenlengte.


De oregon :)
https://www.poppyshorseshop.be/product/ ... on-0g-150g
Heb hem hier gekocht, erg fijn geholpen.


Afbeelding
Dit is hem, de 74''. Ligt keurig. Had voor wellicht wat meer ruimte mogen hebben voor mijn gevoel maar dat kan ook tussen m'n oren zitten. Wat weet ik er nu van. Maat groter had geen oplossing geweest. Ze liep er ook fijn in. Blijft goed liggen, morgen zie ik haar weer dus dan verder kijken.
Samen met verkoper gekeken en nog iemand anders dus ja.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:37

mcjv schreef:
Ik heb in een eerdere post foto’s gedeeld van de kudos, voor de geïnteresseerden. :) Hij ligt echt als een huis. Ontzettend blij mee.


Even terug gezocht, ziet er veelbelovend uit. Ik heb voor de zekerheid ook de Arika besteld en pas ze dan beide even, even zien hoe/wat.

Arika scheelt wel de helft van de prijs, maar we gaan het zien.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:57

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk / hoop dat ik mijn pasvorm gevonden heb :)

Rhino pony 200 gr

De pony plus 50 gr is onderweg

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:00

Oh zo schattig. Wat een knap dekentje! Love it.

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:19

Ziet er goed uit. Ik vind die kleintjes zo lief in een dekentje :') <3

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:37

Oh wat fijn zeg! Ziet er mooi uit ook met dat gekleurde biesje.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:36

voelt ook echt wel kwalitatief beter aan als de voorgaande dekens als ik eerlijk ben en ik ben niet iemand die "dure merken" boven goedkope kiest omdat ze vaak uit dezelfde fabrieken durven komen en niet altijd beter zijn, maar bij deze VOEL je het gewoon *\o/*

Hopelijk komt de pony plus met disc ook snel aan (want hij is nog niet geschoren dus 200gr is nog te warm).

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:54

Ziet er goed uit! Knappe pony met knappe deken. Ben na 9 jaar nog steeds blij met de rhino :D

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:16

Zijn er ervaringen met de pasvorm van deze dekens: https://equoiq.com/?fbclid=PAAaa1ZWbiTj ... BkBBM0CYcs

Equoiq.
Zag het op insta voorbij komen en het marketing verhaaltje klinkt goed, maar ben benieuwd of er tevreden gebruikers zijn. En of de dekens passen op paarden met een diepe halsaanzet.

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:51

Hmm, ik vind ze er niet fijn uit zien. Waarschijnlijk ook omdat elk paard op de voorbeeld foto een maat te groot op heeft, maar ze lijken allemaal niet lekker te liggen.

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:52

Wilde het niet zeggen maar dat zijn wel de meest slechte marketing foto’s ooit :')

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:33

Haha ja vandaar mijn vraag. Het plaatje past niet echt bij het praatje. Een Daniella vd Werf heeft ze wel bijvoorbeeld. Ik was nieuwsgierig.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:38

Hier gaan we dan:

De pony plus 50 gr
(Hals afgelaten)
Afbeelding

Afbeelding

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 14:02

Hoi even een vraag.
Ik heb wat dekens liggen die al echt "oud" zijn. En geen idee hoeveel gram de dekens (nog)zijn. Is er een manier om dit te achterhalen?

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:50

Heb eindelijk de amigo binnen wat vinden jullie?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding