Mijn paard heeft de afgelopen 2 jaar nog al veel veranderingen door gemaakt. In het begin reden we wedstrijden werd het paard geschoren in oktober en om een gigantische vacht tegen te gaan zou ze nu al onder een 100 grams deken staan. Vorig jaar heb ik haar niet meer geschoren ivm stoppen met wedstrijden, maar ik was nog wel druk in de weer met dekens.
Inmiddels staan we op een andere stal waar mijn paard veel meer buiten komt en waar ik zelf alles in de hand heb. Nu zit ik continu in de twijfel, wil ik wel aan het kloten blijven met de dekens elke keer en is het überhaupt wel nodig? Ik bedacht mij in eerste instantie dat ze pas een deken om krijgt wanneer het weer zo danig om slaat dat het echt koud is en dan direct een 200 grams en verder geen irritant gedoe met elke keer andere diktes. Echter vraag ik mij af als ik dat doe is haar wintervacht dan al niet zo toegenomen dat 200 grams dan veel te warm is?
Kort om ik twijfel gigantisch, wel deken of geen deken? Wil ik wel een deken om doen maar minder grams dan voorheen? En moet ik dan nu al beginnen met een dun dekentje? Doe ik alleen een deken om als het straks niet boven de 5 graden uit komt? Maar wat voor soort deken heb ik dan nodig? Of doe ik gewoon helemaal niks en laat ik haar een teddybeer worden? Of kies er ik voor om haar alleen een waterdichte deken om te doen mocht het guur en regenachtig zijn?
Misschien is het trouwens handig om te weten dat het paard overdag op de wei staat snachts op stal. We maken overigens lange buiten ritten en dat was het.