Advies dikte deken en scheerpatroon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Advies dikte deken en scheerpatroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 23:31

Hi allemaal!

Mijn paard is dit jaar van stal verhuisd. Van een binnenstal met enkele uren weidegang of paddock naar een open paddockstal met 24 uur uitloop / weide.

Hij is in de winter altijd zodanig fluffy dat ik hem zeker 2x moet scheren.
Ik sta alleen voor een dilemma omdat hij nu buiten staat welke deken ik hem na het scheren op zou doen qua dikte. Ik heb zo ongeveer alle diktes dus dat is het probleem niet.

Zouden jullie er daarnaast voor kiezen om hem volledig te scheren? Of beter een patroon met alleen half en buik geschoren bijvoorbeeld.

Alle tips zijn welkom, thanks! :)

Even een toevoeging; ik wil hem graag scheren omdat hij supersnel zweet onder zijn fluffy vacht. Het duurt dan gemiddeld 3 uur eer hij weer droog is na het rijden. Het risico hierbij is me wat te groot als het straks echt koud gaat worden..

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Advies dikte deken en scheerpatroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:41

Wij scheren volledig behalve de benen en leggen met deze temperaturen een 200g op. In putje winter wordt dat 500 g met een fleece hals onder.

Aethelwulf
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:08

Mijn paarden staan ook 24/7 buiten met grote schuilstal en ik scheer ze deels. Benen en hoofd niet, dat vind ik niet fair als er een koude oostenwind staat en het lichaam bijna helemaal kaal behalve het bovenste stuk van de hals en een soort uitrijdekentje erop laten staan. Staat best leuk en is super handig. Ze hebben nu een 0 grams regendeken op want ze hebben het snel warm. Als het kouder wordt doe ik een 150 grams en eigenlijk is dat genoeg voor de hele winter.