Muze schreef:Ik vraag me altijd af of dat nou zo nodig is.
Als je paard droog op de huid is, dus gewoon droog gestapt en op adem./.
Volgens mij kan dan elke deken er gewoon op?
Muze schreef:Dat is hetzelfde als mensen die zeggen dat hun paard ziek wordt zonder deken.
Als ze droog op de huid zijn, is dat geen probleem
DGL schreef:Ik zou voor de paar tientjes extra gaan, heb je ook gelijk een reserve deken. En een extra dekentje komt altijd van pas! Mijn ongeschoren paard staat ook met 100-200 gram 24/7 buiten. Meestal pak ik wel pas de 200 gram als het snachts gaat vriezen. Als het boven nul blijft is de 100 prima. Als de ene deken helemaal zeiknat is vind ik het fijn dat ik de ander op kan doen. Echt vies om zo'n zeiknatte deken weer terug op je paard te doen. Hij is natuurlijk nog droog van binnen maar toch voelt dat niet zo lekker
Muze schreef:Ik vraag me altijd af of dat nou zo nodig is.
Ineke2 schreef:Muze schreef:Ik vraag me altijd af of dat nou zo nodig is.
Als je je paard ziek / verkouden wil hebben kan dat inderdaad...
Een niet ademende deken opgooien op een nat paard is vragen om problemen.
@ts wat is de reden dat je een dikkere deken op wilt doen?
Cemlys schreef:AnnedB schreef:Ik vond de liner erg dun voor 150 gram.
Klopt maar de stay dry geeft al extra warmte, vandaar dat hij niet heel dik is. Er is een schema voor wat je bij welke temperaturen nodig hebt
elyntjuhh schreef:DGL schreef:Ik zou voor de paar tientjes extra gaan, heb je ook gelijk een reserve deken. En een extra dekentje komt altijd van pas! Mijn ongeschoren paard staat ook met 100-200 gram 24/7 buiten. Meestal pak ik wel pas de 200 gram als het snachts gaat vriezen. Als het boven nul blijft is de 100 prima. Als de ene deken helemaal zeiknat is vind ik het fijn dat ik de ander op kan doen. Echt vies om zo'n zeiknatte deken weer terug op je paard te doen. Hij is natuurlijk nog droog van binnen maar toch voelt dat niet zo lekker
Ja daar dacht ik dus ook aan! Ze heeft dan in totaalt 150 gram op, maar staat alleen overdag buiten en bij heel slecht weer blijven ze binnen. Als het echt heel koud wordt in de nacht (wat vorig jaar helemaal niet is gebeurd), was mijn idee om er gewoon een extra zweetdeken onder te doen (niet de beste optie maar voor die paar nachten per jaar geen probleem).
Blijft altijd een gepuzzel met die dekens, en die tabellen die je online vindt voor een ongeschoren paard vind ik altijd erg veel qua grammen...
Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 6 bezoekers