Vliegenmasker - welke opties?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:26

Afbeelding


Afbeelding

Het vliegenmasker van Professionals Choice heeft mijn paard gewoom 24/7 om. Ideaal en ze kunnen er 's nachts nog prima mee zien door de relatief grote maaswijdte en als hij ergens achter blijft hangen schuift hij zo van het hoofd af

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:34

Zweten ze niet snel onder die elastische stof?

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:20

Afbeelding

Ik heb een Rambo vliegenmasker want dat is de enige die ook uv werend is (vind ik belangrijk ivm oogproblemen). Ik laat hem 24/7 om hoor.. ook met regen. Kan prima.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:02

De field relief midi is ook uv-werend.
En hebben alletwee mijn pony’s 24/7 om. Is een van de weinige maskers die ruim van hun ogen afzit.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:09

Ik heb laatst een vliegendeken met hals gekochtvan QHP. Aan de hals zitten lusjes waar je het masker aan vast kan maken. Zo zit het tegen de hals aan en paard heeft het tot nu toe niet uitgekregen. Hoogstens een oor maar die floept er vanzelf zelfs weer in...
Geen halster om en ik laat het dag en nacht aan.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:53

Tieneke schreef:
Ik heb laatst een vliegendeken met hals gekochtvan QHP. Aan de hals zitten lusjes waar je het masker aan vast kan maken. Zo zit het tegen de hals aan en paard heeft het tot nu toe niet uitgekregen. Hoogstens een oor maar die floept er vanzelf zelfs weer in...
Geen halster om en ik laat het dag en nacht aan.


Zijn die lusjes niet bedoeld om het vast te maken aan een halster? Of hoe ziet het eruit bij jou

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:01

Dat kan natuurlijk ook, maar ik zie dat ik het wat verkeerd schreef. Het masker heeft de lusjes, de hals heeft klittenbandjes op die plaatsen waar de twee elkaar tegenkomen. Ik doe sowieso niet aan halster op wei, dus voor mij was 1+1=2 :+

Het gaat om dit deken:
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 19838.html

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:54

Ik heb ook een lycra vliegen kap zoals marith. Mijn merrie heeft hem al twee weken aan zonder af te krijgen. Mijn ruin heeft hem een keer uitgekregen.

Je hebt er verschillende, mijne heeft een rits om makkelijk aan te doen. Mijn merrie haar Weidemaatje hebben een iets andere die volledig over het hoofd ge schoven wordt (vind ik persoonlijk onhandige, hangt er vanaf hoe goed je paard dat toelaat)

Het handige van de lycra maskers is dat ik er ook mee kan rijden.


Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:00

Afbeelding

Vliegenmasker van field reliëf. Fijn ding, zacht rondom de randjes en kan prima dag en nacht om blijven zitten. Heb 'm al bijna 3 jaar en is nog steeds mooi en nergens kapot.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 23:33

Zuidpool schreef:
Zweten ze niet snel onder die elastische stof?


Nee, nog nooit gezien en ik gebruik ze al een jaar of 5 elke zomer :)

monsera
Berichten: 3075
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 23:34

Waar kopen jullie die mooie roze vliegen maskers? Vind alleen naar Engels talige sites.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 01:15

Sinds maandag heb ik een vliegenkap van Busse met franjes bij de neus. Had eerst een eenvoudige van QHP met bont maar hier kreeg m'n draver toch schuurplekken van, en hij had enorm veel vliegen op zijn neus.
Nieuwe masker bevalt tot nu toe goed, zacht materiaal, licht elastisch waardoor hij mooi aansluit. En hij kan er goed doorheen kijken.
Prijs viel me ook mee, €19,99

Afbeelding

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 04:16

monsera schreef:
Waar kopen jullie die mooie roze vliegen maskers? Vind alleen naar Engels talige sites.


Cowgirlshop, agradi.

Maar volgens mij overal uitverkocht.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 05:50

Kifra Horse heeft ze ook, daar heb ik er deze week nog weer 1 besteld

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 07:44

Annenas schreef:
Mijn paard krijgt ook álles af, franjes gaan met halster en al en alles met oren gaat ie op het puntje van zn oor staan en hangt nog half om als ik geluk heb aan het einde van de dag... laten we het nog maar niet hebben over maskers met neusnetjes...... Vanalles geprobeerd, van Bucas tot huismerken en nu als laatste optie het masker van Shires zonder oren gekocht. En ik juig heel voorzichtig maar ik heb hem in 3 weken tijd nog maar 1x uit de wei hoeven vissen *\o/*


Hier ook 1 die alles af haalt. Zelf de shires zonder oren. En de masker die hij vorig jaar heel keurig om hield... en gewoon binnen 24/7

Denk dat ik toch maar weer een poging waag..

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 08:27

superpony schreef:
Waarom moet ze een halster om als ze 24/7 buiten staat?

Ik heb er 5 24/7 buiten staan en die hebben allemaal 24/7 een masker op. Soms regent het, maar zoals nu met echt veel beestjes doe ik ze echt niet af.

Heb aan het begin van het seizoen al dikke ogen gehad bij ze, dus lekker om laten. Ze lopen op een track met hooibakken etc en kunnen echt wel alles zien.

Had eerst anderen en net nieuwe. Nu heeft 1 een lemieux op met neusnetje en 3 hebben een shires met franje.. Die van lemieux is met opening voor voorpluk en die pony heeft veel haar, dus nu doet hij hem niet meer af. De vorige wel.

Mijn andere ruin is gevoelig en heeft nu non stop de shires en nergens last van.

Alleen de shet heeft het niet non stop om, omdat hij een mega voorpluk heeft en weinig last van vliegen ook daardoor.
Maar hij heeft er ook eentje met franje en voorpluk kan erdoor.

Omdat ik oudere paarden heb die ook weleens wat hebben, kom ik ook weleens 's nachts buiten en dan zijn er helaas ook nog steeds beestjes.
Die van ons zijn verder wel relaxt. de vorige gingen af en zaten weleens gedraaid, maar was er geen paniek. Als er voldoende toezicht is, staan ze toch niet 24/7 met een masker die half af hangt ofzo.

Hier is het gaas zwart en donker, maar zie je zat door. Heb er 1 met zebra en kan je ook gewoon doorheen kijken.
Er staan echt heel veel paarden 24/7 met maskers op hoor. Ik vind 24/7 een halster om veel enger en zou ik dan weer never doen.


Normaal heeft mijn paard nooit een halster om op de wei :) Maar in combinatie met een vliegenmasker, helpt het wel om dat vliegenmasker aan te houden :)

Ik heb wel veiligheidshalsters, indien ik haar toch een halster zou omdoen op de wei :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:31

Muze schreef:
Hoe bevallen mensen die bucas vliegenmaskers?
Die normale buzz off dingen met oren.
Kunnen ze daar goed doorheen kijken?


Mijn vorige bijrijdpaard zag er hee slecht door. Stond 24/7 buiten maar durfde met die maskers zn stal niet in.
Met andere maskers wel.

Monody

Berichten: 210
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:36

Moet ze er per se een met oren? Ik weet wel van mijn vorige verzorgpony, die had er ook een met oren en schudde hem constant af. Nu heeft mijn eigen pony er een van Shire zonder oren en hij heeft er totaal geen problemen mee, zit als een huis. Ik doe hem wel elke avond af en met (zware) regenval gaat hij ook af. Dan zijn er immers toch geen vliegen in de buurt.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:43

Het halster kan je dus vermijden met een masker dat je rechtstreeks aan het deken bevestigt.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:27

Oehlala schreef:
Ik heb die van lemieux en die hebben ze maandenlang 24/7 om. Zijn supersterk, goed schoon te maken en heb ze nog nooit moeten zoeken. Mijn paarden staan wel zonder halsters op de wei.


Inderdaad, Lemieux is top! Ik heb deze:

Afbeelding

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 11:04

Monody schreef:
Moet ze er per se een met oren? Ik weet wel van mijn vorige verzorgpony, die had er ook een met oren en schudde hem constant af. Nu heeft mijn eigen pony er een van Shire zonder oren en hij heeft er totaal geen problemen mee, zit als een huis. Ik doe hem wel elke avond af en met (zware) regenval gaat hij ook af. Dan zijn er immers toch geen vliegen in de buurt.


Ik heb ook eentje zonder oren, maar die is dan weer met wol afgezet en dat leek me dan weer te warm :D

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:17

https://www.agradi.nl/harrys-horse-vlie ... -large.htm

Ik heb deze laatst gekocht voor 3 van mijn paarden, en ze zitten super, ik laat ze wel dag en nacht op, alleen bij heel erge regen haal ik ze eraf, maar de paarden laten ze goed zitten, terwijl de kappen die bij de RSIH dekens zitten er binnen no time afgeschuurd worden. Ik ben echt heel tevreden over deze vliegenmaskers :j

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:30

Ik had eerst maskers van HH zoals kimmie261 hierboven in de link heeft staan. Paste prima en bleven ook goed opzitten, alleen als het bondrandje nat werd kreeg mijn grote wondjes.
Ben nu overgestapt op de shires masker en dat gaat super geen wondjes en ze dragen ze ook graag.
Hier worden ze 24/7 gedragen en alleen bij veel regen haal ik ze af.
de grote draagt die zonder oren met neusnetje de kleine zonder oren zonder neusnetje ofdergelijke.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 12:29

Tjaaa.. Velcro zat nog mooi dicht ook.

Afbeelding
Afbeelding

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:38

Het is wel goed voor de stappenteller om dagelijks op zoek te gaan naar je masker :+