Dekenpas service?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Dekenpas service?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 09:46

Hallo allemaal

Ik hoop dat dit hier goed staat.

Had wel even gezocht maar laatste topic wat ik kon vinden was van 2014

Bestaat er ook zo iets van een deken pas service?

Ik heb een hele leuke merrie maar een kriem met dekens. Heb net nieuwe bucas vliegen deken gekocht maar die hebben we er van het weekend weer afgetrokken want ze heeft de hele voorkant kapot.
Zo hebben we elke keer wat met (vliegen)dekens.
Nou ben ik dus op zoek naar iemand die gewoon verschillende merken deken's heeft en die op stal eens komt om ze eens te passen en mijn voor advies komt voorzien.
In de omgeving Twente.

Hierbij het monster waar om het gaat.

Afbeelding

maj0

Re: Dekenpas service?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 11:40

Niemand?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:50

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:02

Vlakbij roden zit dekenwasserij Jambo. Zij is ook dekenpasser en past bestaande dekens ook aan.
Ik weet alleen niet of Cora ook helemaal in twente komt maar wellicht als je meer stalgenoten hebt die bijvoorbeeld dekens willen laten wassen/aanpassen is er wellicht wat te regelen met haar. Heel fijn vrouwtje, meet echt uitstekend en qua wassen 1 van de betere die ik tot nu toe heb gekent!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 21:12

petra8 schreef:
Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt maar ik weet dat Drunens Ruiterhuis zoiets heeft. https://www.drunensruiterhuis.nl/blog/p ... asbox.html

Ik zoek alleen nu even iemand die ook met me mee kan kijken. Want ik zie het gewoon niet meer nu haha. Na zoveel dekens ga je aan alles twijfelen.

kim_1990 schreef:
Vlakbij roden zit dekenwasserij Jambo. Zij is ook dekenpasser en past bestaande dekens ook aan.
Ik weet alleen niet of Cora ook helemaal in twente komt maar wellicht als je meer stalgenoten hebt die bijvoorbeeld dekens willen laten wassen/aanpassen is er wellicht wat te regelen met haar. Heel fijn vrouwtje, meet echt uitstekend en qua wassen 1 van de betere die ik tot nu toe heb gekent!

Ik kan eens kijken. Misschien dat het een optie is om naar haar toe te gaan? Maar zal eens googlen. Bedankt!

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:29

Wat voor merk winterdeken heb je? De paarden hier die Bucas niet passen passen vaak wel in een Amigo duurdere lijn of rambo vliegendeken is mijn ervaring. Amigo is zachter dan Rambo. Maar sommige zomervelletjes zijn gewoon heel lastig... ik ken verder geen zomerdekenpasservice.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 21:31

Sas_Mon schreef:
Wat voor merk winterdeken heb je? De paarden hier die Bucas niet passen passen vaak wel in een Amigo duurdere lijn of rambo vliegendeken is mijn ervaring. Amigo is zachter dan Rambo. Maar sommige zomervelletjes zijn gewoon heel lastig... ik ken verder geen zomerdekenpasservice.

Van alles wat. Ook daar kwam ik nog niet echt op de lekkere deken. Ben er wel achter dat ik er 1 moet hebben met een hogere hals. Ben dus nog niet echt over op 1 merk wat echt lekker ligt

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:36

De paardendrogist had dat altijd. Ik weet niet of dat nog zo is.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 21:44

ga ik naar kijken bedankt!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:01

maj0 schreef:
kim_1990 schreef:

Ik kan eens kijken. Misschien dat het een optie is om naar haar toe te gaan? Maar zal eens googlen. Bedankt!

Naar haar toe kan volgens mij altijd wel... Maar als ze moet aanmeten, is het handig om betreffend paard bij de hand te hebben haha

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 15:48

Ja met paard bedoel ik dan haha. Zonder hebben we nog niets aan dan kan ik net zo goed een deken in de winkel halen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:21

Ik kon voor mijn ondertussen overleden merrie ook geen fatsoenlijke dekens vinden. Van alles gekocht, gepast enz. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de rambo protector vliegendeken. Prijzig maar het geld meer dan waard. Voor mijn nieuwe merrie gaat de zoektocht ook beginnen. Ik weet niet of paarden tegenwoordig zo raar zijn of dat dekens gewoon een rare pasvorm hebben wat niet mee groeit met de huidige type paarden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:35

Dominick dekens, 100%. Pasvorm is super goed en ligt echt op bijna alle paarden mooi passend. Heb nog geen paard gezien met schuurplekken van deze dekens. Worden door verschillende professionele stallen gebruikt. Weet zeker dat als je contact met hun opneemt ze je verder kunnen helpen. Ze hebben staldekens, maar ook vliegendekens, coolers, waterdichte dekens etc.

Ze zijn wel echt duur, maar de dekens gaan jaren mee en de service als er toch iets is, is top. Je krijgt bijvoorbeeld levenslange garantie op sluitingen. Ik had bij een zomerdeken dat het stiksel los begon te laten en toen heb ik het deken opgestuurd. Mocht het gewoon vuil opsturen. Zij hebben toen het deken kosteloos gerepareerd en gewassen. Daarbij kreeg ik ook nog een kortingsbon voor de webwinkel. Mijn paard laat alleen deze dekens heel. Terwijl andere dekens binnen zeer korte periode gesloopt werden.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 17:15

Ik ga er eens naar kijken bedankt :D