Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 17:55

Hoi,

Ik rij heel veel buiten met mijn paard, maar ik merk dat de steekvliegen weer lekker op dreef zijn. Nu ben ik dus op zoek naar een vliegenspray die heel goed werkt. Ik kwam naar wat onderzoek uit op Absorbine Ultra Shield, wat zijn jullie ervaringen?

A_nouk

Berichten: 11642
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:27

Heb vorig jaar een bus meegenomen toen we in Noorwegen waren.

Spul werkt goed, stinkt ook flink, maar is niet voor de gevoelige (mensen) huid :=

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:47

Geweldig spul! En blijft dagen effectief.

Maar ook giftig voor het waterleven dus zorg dat je paard niet direct na het inspuiten natuurwater ingaat.

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:34

Ik spuit mijn paarden hier ook mee in, ook al staat op de fles dat het hiervoor niet geschikt is. Werkt goed maar helaas niet langdurig, in tegenstelling tot andere ervaringen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 20:32

Fijn spul. Werkt langer dan andere sprays maar geen weken. Spuit het ook wel in de inloopstal en dan zijn daar veel minder vliegen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:05

Ik heb 1 paard gehad die er erg allergisch op reageerde die kreeg er bulten van. Bij de ander werkte het wel goed.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 00:59

Ik heb ook wel interesse. Het is duur maar als het effectief is, heb ik dat er zeker voor over. Maar hoe is het met de geur? Dit is toch niet dat vreselijke spul wat dusdanig ruikt naar knoflook dat je er spontaan misselijk van wordt?

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:30

Ik vond het goed werken. Niet meerde dagen dat deed de ultrashield (geloof uit Amerika) wel maar dat is echt niet meer Nederlands in te krijgen helaas

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 07:40

Mk1978 schreef:
Ik heb ook wel interesse. Het is duur maar als het effectief is, heb ik dat er zeker voor over. Maar hoe is het met de geur? Dit is toch niet dat vreselijke spul wat dusdanig ruikt naar knoflook dat je er spontaan misselijk van wordt?

Dat is paardenparfum wat zo gigantisch stinkt!

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:26

Inderdaad, de Ultrashield ruikt naar citronel. Paardenparfum stinkt veel meer.
Ik gebruik het wel. Is op zich fijn spul. Zonder regen en afspuiten blijft het een week zitten. Bij mijn paard hielp het vooral tegen de teken en muggen. Tegen de dazen helpt Paardenparfum beter.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:19

Sanniej_ schreef:
Ik vond het goed werken. Niet meerde dagen dat deed de ultrashield (geloof uit Amerika) wel maar dat is echt niet meer Nederlands in te krijgen helaas


Nee je bedoeld Endure van Farnam. Dat werkt meerdere dagen.
Ultra Shield wordt vaak in dezelfde adem genoemd maar is imo toch iets minder goed. Beide werken op basis van Permetrine, maar Endure heeft daarnaast nog een extra middel erin waardoor het langer in de vacht blijft hangen. Ik heb heel veel soorten al getest, Endure blijft de beste (en de duurste, en de slechtst verkrijgbare :+ ) maar de Ultra Shield zwart is wel goed, het is dat die imo niet zolang werkt als Endure.
En ja er zijn paarden die op Ultra en Endure reageren, dat is bekend. Farnam heeft daarvoor Tri-Tec. Absorbine heeft meerdere uitvoeringen Ultra Shield, red, green en sport en black.

Thokkadisje

Berichten: 2146
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:29

Ik heb ook de Ultrashield black (voor EU markt) en ben zeer tevreden. Ik spray het ook op de vliegendeken, maak er mijn eigen Vamoose van.

We een groot minpunt- het is hartstikke giftig voor katten! Dus ik spray alleen buiten en zorg dat de stalkatten uit de buurt zijn. Daarna goed handen wassen zodat ze het niet alsnog per ongeluk ultra shield in hun vacht krijgen via mijn handen.

De deken leg ik altijd op een plek waar de katten niet bij kunnen.

turtlelito

Berichten: 1701
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:39

Hier dezelfde ervaringen: Endure is het beste, Absorbine zwart komt daarna. Tri-tec vond ik minder (werkt goed, maar is zo weg). Dit jaar een nieuwe vondst: Red Zone super spray. Ook voor mensen geschikt, werkt goed, is net wat voordeliger dan de Endure/Absorbine. De vliegen beginnen hier nu echt te komen, dus ik ga de komende tijd denk ik ontdekken of het net zo goed werkt.

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:53

Hoe lang blijft het ongeveer werkzaam als je paard gemakkelijk/veel zweet en je na training afspuit?

tiwi1969

Berichten: 7699
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:06

Ik heb eerst Endure gebruikt, en nu Ultrashield en in de praktijk merk ik weinig verschil in de werking van beide producten. Werkt allebei prima, moet er wel bij zeggen dat niet meer rijdt met mijn merrie. Gebruik het puur in de wei en dan scheelt het echt veel overlast van vliegen en dazen.
Hoe het met veel zweten werkt durf ik niet te zeggen.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 13:12

Uiteindelijk is het Grand National keep off extra spray geworden, gisteren in de stal gebruikt en paard was vrij van stal vliegen. Morgen ga ik als het goed is het bos in, eens kijken hoe het dan werkt!

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:46

rina schreef:
Sanniej_ schreef:
Ik vond het goed werken. Niet meerde dagen dat deed de ultrashield (geloof uit Amerika) wel maar dat is echt niet meer Nederlands in te krijgen helaas


Nee je bedoeld Endure van Farnam. Dat werkt meerdere dagen.
Ultra Shield wordt vaak in dezelfde adem genoemd maar is imo toch iets minder goed. Beide werken op basis van Permetrine, maar Endure heeft daarnaast nog een extra middel erin waardoor het langer in de vacht blijft hangen. Ik heb heel veel soorten al getest, Endure blijft de beste (en de duurste, en de slechtst verkrijgbare :+ ) maar de Ultra Shield zwart is wel goed, het is dat die imo niet zolang werkt als Endure.
En ja er zijn paarden die op Ultra en Endure reageren, dat is bekend. Farnam heeft daarvoor Tri-Tec. Absorbine heeft meerdere uitvoeringen Ultra Shield, red, green en sport en black.

Ohja de Endure die was echt top maar niet meer te krijgen helaas

Rongyos
Berichten: 606
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:50


Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:10

Nou, ik ben om en heb de ultra shield besteld. Spayen jullie alleen je paard? Of ook de stalwanden?

Skessa_
Berichten: 10732
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:13

Ik gebruik ook ultra shield, de zwarte, maar gebruik het 1 x in de 2 weken/ 10 dagen.

Vaker mag je het niet gebruiken heb ik begrepen, is heel giftig.
Werkt vooral tegen teken heel goed.

Rongyos
Berichten: 606
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:19

Wij sprayen alleen de paarden met de Ultra Shield. In de stal staan ze nauwelijks en vliegt er niets rond.
@Skessa wij sprayen ze 1x in de week en als het heel erg is met de vliegen/dazen/andere steekbeesten dan zelfs vaker. Nooit gehoord dat het niet vaker mag?

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:20

Bij Horze staat in de beschrijving dat het mild genoeg is voor dagelijks gebruik? >;)

Skessa_
Berichten: 10732
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:41

Nou ja, zo heb ik het begrepen :') Ik dacht ook dat het eigenlijk meer voor de stalwanden etc was.




Afbeelding

Ashleytjuhh

Berichten: 6723
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:46

De sport hebben wij gehad en was erg fijn.

Bestellen jullie in nederland of halen jullie ze uit het buitenland?
Ik zag ergens net dat in UK een stuk voordeliger zijn.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:47

Ik gebruik hem ook en ben heel tevreden. Bij zweet, regen en afspuiten is de werking redelijk snel weg maar anders werkt het echt top.

Ik heb die van mij in Duitsland gekocht. Was 85€ voor een grote kan. Hiermee vul ik dan kleine sprayflessen bij. Doe er nu al 3 jaar mee.