Muggen op stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Muggen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:43

Iemand een goed tip wat ik kan gebruiken tegen muggen vliegenspray helpt niet.
Elke jaar wanneer het wat warmer word komen de muggen in stal weer te voorschijn.
Net nog even op stal en de paarden worden er echt gek van, gelukkig hebben ze er overdag geen last van want dan staan ze buiten.
Maar zou ik iets kunnen gebruiken wat we ook gewoon voor mensen gebruiken van spray of roller.
Het is gelukkig nog maar voor een paar dagen want zaterdag gaan ze 24/7 de wei op.
Iemand een goede tip.

troi

Re: Muggen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:56

Als je een spray wilt moet je iets met permethrin hebben. Das een insecticide, erg chemisch dus maar werkt wel (niet in de sloot smijten want het waterleven kan er niet tegen..) . Veerust werkt vrij redelijk (gaat er makkelijk weer af). Absorbine ultrashield werkt goed (blijft ook tot een week werkzaam) maar is errug prijzig (40 euro voor een flesje).

Natuurlijke sprays werken voor geen meter.

Vliegenkap en vliegendeken is eigenlijk nog het fijnste. Niet chemisch en werkt goed.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:04

Is het een stal met daaronder of ernaast een mestkelder? Of een kelder met een laagje water? Omgebouwde koeien of varkensstal

Dan even een literfles paraffine kopen en er over heen spuiten. Er vormt zich dan een filmlaagje waardoor de nieuwe larven geen kans krijgen.

Let wel. Het gaat dan om een waterlaag wat dus niet bedoeld is als drinkwater opslag.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 22:07

Nee het is geen oude koeienstal of mestput onder de stallen. Wel hebben we rond het terrein allemaal slootjes en de buren hebben een soort poel voor de eenden.

Troi bedankt voor je tips ga ik daar naar kijken.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:42

Hier hetzelfde probleem. In de zomer ook vliegen die gemeen kunnen steken. Sinds een paar jaar gebruik ik eco insectbuster en wat een rust op stal!

https://eco-insectbuster.com/nl/

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:48

zijn het die kleine steekmuggen?
Sowieso de stal overdag zo donker mogelijk zien te houden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:03

Ik verplaats dit topic naar Seizoensvragen.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 23:13

Noor17 schreef:
Hier hetzelfde probleem. In de zomer ook vliegen die gemeen kunnen steken. Sinds een paar jaar gebruik ik eco insectbuster en wat een rust op stal!

Waar zou ik hem dan het beste kunnen hangen.
We hebben 3 buiten boxen met een overkapping er aan, de tussen wanden zijn dicht met voor de helft tralies.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 23:14

pillow schreef:
zijn het die kleine steekmuggen?
Sowieso de stal overdag zo donker mogelijk zien te houden.

Ja van die kleine steekmuggen.
Het zijn 3 buiten boxen met een overkapping er aan. Licht is overdag altijd uit, maar donkerder dan dat kunnen we het niet maken.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:19

Saltidin werkt goed tegen muggen, dit is een alternatief voor Deet (zonder de nadelige effecten van Deet)

Saltidin zit o.a. in Red Zone insectenspray.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:05

Zorry schreef:
Noor17 schreef:

Waar zou ik hem dan het beste kunnen hangen.
We hebben 3 buiten boxen met een overkapping er aan, de tussen wanden zijn dicht met voor de helft tralies.

Dat zou je even aan hun moeten vragen. Ze geven snel en fijn antwoord is mijn ervaring.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:35

Ik heb 3 van die dingen met dat blauwe licht hangen dat dekt mijn hele stal en helpt echt als een tierelier.