Storm en harde wind...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 10:49

Vandaag is Storm Dennis in het land. Wat doen jullie met je paarden vandaag? Rijden jullie gewoon of ga je toch iets anders doen?
Gewoon uit nieuwsgierigheid! Hoop dat hij goed staat,

Groetjes!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:58

Hier staan de pony's gewoon op de weide. Ik heb geen gedraineerde paddock, enkel een weide met schuilstal. Ze kunnen zelf kiezen waar ze zich het comfortabelste voelen, en ze hebben storm Ciara zo ook overleefd.
Let wel op, ik heb geen hoge bomen in de buurt van mijn weide staan. Wel 2 kleintjes maar die vangen amper wind
Edit: rijden doe ik niet meer, maar ga ook niet met ze werken aangezien ik dan vol in de wind moet staan :+.
Laatst bijgewerkt door Luca03 op 16-02-20 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:00

Goeie, ik zit nog steeds in dubio. Heb wel een binnenbak tot mijn beschikking maar ben zelf niet zo held.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 11:15

HorseTimeXL schreef:
Goeie, ik zit nog steeds in dubio. Heb wel een binnenbak tot mijn beschikking maar ben zelf niet zo held.

Ik heb een half open , overdekte bak. Geen idee hoe mijn verzorgmerrie op de wind reageert. Ze kan soms best een spanning opbouwen en met dit weer ben ik dan ook niet z’on held. :')
Ik twijfel dus ook nog! Merrie zelf staat binnen vandaag.

Mijn eigen shetlanders hou ik ook binnen, maar dat is meer omdat ze als ze buiten staan geen schuilmogelijkheid hebben en een van de pony´s staat op dit moment ontzettend te hoesten .

Anoniem

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:18

Ik ga vandaag niets doen met m'n paard. Ze staan denk ik ook niet echt lang buiten vandaag. (pensions, dus heb werkelijk geen idee hoe de planning vandaag is). Heb zelf een workshop vandaag, dus ga daarna even wortels en voer droppen op stal en even poetsen ofzo denk ik. Morgen heb ik wss grondwerk les, dus dan heeft ie ook maar 1 dag stil gestaan en dat kan geen kwaad.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:18

Caitlin_K schreef:
HorseTimeXL schreef:
Goeie, ik zit nog steeds in dubio. Heb wel een binnenbak tot mijn beschikking maar ben zelf niet zo held.

Ik heb een half open , overdekte bak. Geen idee hoe mijn verzorgmerrie op de wind reageert. Ze kan soms best een spanning opbouwen en met dit weer ben ik dan ook niet z’on held. :')
Ik twijfel dus ook nog!


Echt he. Anders wordt het maar even aan de hand stappen. Mijn paard is redelijk koel in het hoofd dus dat scheelt maar ja hij heeft er ook niks aan als ik met gespannen handen op hem zit. Ga ecen kijken, soms scheelt het ook op welke kant van de bak de wind staat. Die van mij staat ook op pension. Vorige week zondag heb ik ook een half uur gestapt. Het is niet ideaal maar ja gelukkig stormt het niet iedere dag :') Wat zou de beste tijd zijn vandaag om naar stal te gaan?

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 11:21

Ja, wie weet valt het bij mij zo ook wel mee.
Ga nu zo die kant op, want dacht dat het in de loop van de middag harder ging waaien, dus wellicht stap ik er toch even op.

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:22

Rijden in een storm? Neuhh, ikke niet hoor. Misschien was het anders als ik een binnenbak had maar hier buiten met rondom bomen, doen we maar niet :+

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:33

Mijn merrie staat gewoon buiten op de weide met 2 dekens op. Ciara is ook overleeft dus maak me over Dennis vrij weinig zorgen. Rijden doe ik momenteel sowieso nog niet met haar, wel werken we aan de hand. Met dit weer doe ik vrijwel niets. Eventueel wat liberty basiswerk als ik toch bezig ben met voeren en wat geaai en geknuffel maar dat is het ook wel. Heb geen bak tot mijn beschikking. Natte weide met deze wind vind ik geen ideale optie, ondanks we enkel bezig zijn met voornamelijk stap en een drafje er tussendoor aan de longe. Meer kan en hoeft ze nu ook niet.

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:04

Ze staan gewoon de hele dag buiten. De mijne is goed te rijden met harde wind maar dit is me net een beetje te hard. Die van m’n dochter wordt lekker druk en dan wordt zij onzeker. Dus gewoon lekker lopen laten.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:18

Ik weet uberhaubt nog niet of ik wil gaan fietsen naar stal toe .. er staat zoveel wind ... 8 km mezelf helemaal lam trappen meh ...

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:24

Absolem schreef:
Ik weet uberhaubt nog niet of ik wil gaan fietsen naar stal toe .. er staat zoveel wind ... 8 km mezelf helemaal lam trappen meh ...

Verbrand je wel flink calorieën mee. Mocht dat nodig zijn. :D

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:26

Hier ook altijd buiten tijdens de storm. Ik vind het heel eng en ben altijd super bezorgd en slaap zelfs slecht. De paarden gaan altijd achter de muur uit de wind staan. Ze vermijden de stal want daar willen ze juist niet in als het stormt of bliksemt.
Tot nu toe heb ik ze altijd gezond weer terug gevonden de dag er na, ze kunnen vluchten want de wei is heel erg groot (1,5 -2 ha). BIj ons staan wel rondom bomen. Wel vind ik ze vaak wat schichtig als de wind zo hard is. Maar al vrij snel na zakken wind sterkte zijn ze weer normaal.
1x ben ik gaan kijken tijdens de storm, ik was zo bezorgd, maar dat doe ik nooit meer want ik bracht me zelf echt in gevaar daarmee en zij stonden mooi achter de muur van de schuur..

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:39

Zoals vrijwel altijd, in zijn uitloopstal met paddock en weiland.

Mijnheer is 26 en met pensioen.
Hij kiest zelf wel of hij binnen of buiten wil staan...

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:42

Ik woon aan de kust en hier besloten om de paarden vandaag binnen te laten staan door de pensionstal houder. Vorige week met de andere storm hebben ze de ochtend buiten gestaan.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:45

Ik heb toch besloten om in de middag te gaan dus dan kijk ik dan wel even. Met een beetje geluk is de wind dan al wat afgezwakt. Althans begreep dat het hoogtepunt in de ochtend was. Bij mij en mijn paard is het vaak dat het baasje het enger vind dat het paard haha. In verband met het relatief 'warme' weer vandaag heeft een stagenootje wel de deken lekker afgedaan omdat ze toch binnen staan. Ik doe ze aan het einde van de middag er dan weer lekker op.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:46

Ik heb vandaag een clinic bitloos rijden op stal. Maar we hebben een binnenbak

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:49

Vandaag even een dagje niks.. Weiland is een en al blubber dus dan glijd ik gegarandeerd uit met dit weer. Ze staan prima.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:59

Ik laat hem vandaag voor de zoveelste keer maar gewoon met rust. Onze bak is echt ruk (lees:blubber tot enkels) en onze paddocks zijn nog ergers (lees:kleiblubber tot enkels). Maar dat is alles wat we hebben. Alternatief is hele dag op stal. Dat vind ik geen optie.
De afgelopen weken staat debak non stop onder water dus heb al weken niet kunnen rijden. Dagje meer of minder maakt ook niet uit, al baal ik er flink van.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:06

Moest eigenlijk veertig min stappen maar revalideren van een peesblessure met elke x die storm is drama. Ze ging dwars door de tranquigel heen dus heb haar maar gewoon op haar postzegel paddock gezet met haar dochter. Staan twee km bij het strand vandaan. Met een rij hoge coniferen en een klapperend zeil voor de mest put. Geen doen..

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 13:07

Ik ben er toch inmiddels even op gegaan, ging opzich goed al was ze wel vrij fris en regende het de bak in. Dus zowel zij als ik waren er na 20 minuten ook wel weer klaar mee.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:08

Ons werk gaat gewoon door..
Valt ook allemaal wel mee hier.. waait een beetje hard maar verder :)
Gewoon opladen en naar de binnenbak.. ze moeten toch getraind/beleerd worden :D

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:14

Caitlin_K schreef:
Ik ben er toch inmiddels even op gegaan, ging opzich goed al was ze wel vrij fris en regende het de bak in. Dus zowel zij als ik waren er na 20 minuten ook wel weer klaar mee.


Slim ja. Tsja met dagen zoals deze is toch even behappen. Ik moet ook van de fysio minimaal een half uur stappen dus we gaan het zien. Gelukkig gisteren wel lekker onder het zadel geweest en eergisteren en donderdag ook us op zich is een dagje rust geen ramp. Maar ben er zelf gewoon vooral klaar mee met die wind :')

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:16

Kristy1998x schreef:
Mijn merrie staat gewoon buiten op de weide met 2 dekens op.

Misschien eentje afdoen? Het is 16 graden :+ ...

Paarden staan hier trouwens gewoon buiten. Ze staan wel allemaal met hun kont naar de regen niks te doen, dus denk dat ik ze straks maar binnenhaal...

Tancreda4

Berichten: 24039
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Storm en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:31

Mijne hebben vrij. Staan normaal 24/7 buiten maar hebben afgelopen nacht binnen te staan en komende nacht ook. Even kop uit de wind en tot rust komen.