Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BarbaLala schreef:Gefeliciteerd met je aankoop!
Een dier wat het hele winterseizoen al met deken staat zou ik niet midden in januari ineens zonder deken zetten.
Ga dan gewoon volgend winterseizoen zonder deken in, als dat je voorkeur heeft.
Janine1990 schreef:Als die 0-grams wind en waterdicht is, heeft het wel een stuk meerwaarde in mijn ogen...
Daarnaast zit er zeer waarschijnlijk te weinig vacht onder om bij koud en regenachtig weer het fatsoenlijk op te zetten.
Janine1990 schreef:Staldekens kunnen volgens mij geen 0 gram zijn dan zal het een zomerdeken zijn?
Janine1990 schreef:Oke handig dat je je er even in verdiept dan...![]()
Ik ga mee met Cioccolato, even een 0-grams regendeken kopen en volgend seizoen de deken aflaten...
Lengte van het haar en de gevoelstemperatuur van de vacht zelf zijn géén graadmeter.
Vraag de vorige eigenaar waarom en wat voor deken...
Stel dat je paard net als de mijne de hele dag onder dak staat en nu ineens volle bak buiten... Nah... das vragen om moeilijkheden natuurlijk.
Cioccolato schreef:Maar als die nu een stal deken op heeft dan stond die dus bijde vorige eigenaar niet buiten? In ieder geval niet met slecht weer? Dat zou dan al een hele verandering zijn. Zou dan zeker gaan ondersteunen en in de gaten houden. Nat regenen en dan de vies koude wind.. Zonder deken.. Brrrrrrr. Maar misschien is dat zelfs met deken al te heftig..

jeniej schreef:Ik weet wel dat hij daar overdags ook buiten stond. Maar vragen wat voor deken gaat helaas niet meer. Hij liep een dag nadat ik hem had kreupel en had dit netjes gemeld maar dit kwam niet in goede orde aan helaas.
Kreupel zijn lijkt (gelukkig) een hoefkneuzing, nog erg vervelend natuurlijk maar dat gaat weer over als het goed is.
Ik merk zelf wel dat ze hier veel binnen staan. Misschien ook omdat mijn andere pony zowiezo een hekel heeft aan regen en zelf geen goede waterdichte vacht heeft. (die heeft echt nog nooit onder een deken gestaan zelf gefokt, en borstel haar ook niet veel)
Maar dan moet ik misschien toch opzoek naar een wel wind en waterdichte deken zou zonde zijn als ik hem de komende week verplicht binnen moet laten staan wegens een deken