Liner onder Rhino wug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ManonRijck

Liner onder Rhino wug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 17:32

Hallo Iedereen,

voor mijn moeilijke paard ben ik al een tijd opzoek naar het perfecte deken.
hij heeft een enorm hoge schoft en hij heeft nu een staldeken met daarover een regendeken met halve hals.
Helaas was dit regendeken maar 600den (achteraf pas achtergekomen) en staat hij met 2 speelvogels in de paddock. Ik zie ze regelmatig aan elkaars deken trekken (voornamelijk aan de voorkant). hierdoor is het regendeken gescheurd bij de loopsplit.

Nu heb ik zitten opzoeken opzoeken en nog eens opzoeken en ben ik uiteindelijk bij rhino uitgekomen. (rambo vind ik iets te duur)

Het beste voor mijn paard met hoge schoft zou een wug zijn, aangezien deze niet op de schoft drukt. Maar hier kun je dus geen liners aan bevestigen lees ik.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Welke onderdekens gebruiken jullie onder de wug?

(had ook nog fedimax dekens gevonden, las goede ervaringen op bokt. Maar zij raden mij af om een onderdeken te gebruiken en dus meerdere outdoordekens te kopen. ik vind dit persoonlijk wel erg duur worden zo...)

Ik wist niet dat een goede deken vinden zo moeilijk kon zijn, al helpt het niet dat ik een eeuwige twijfelaar ben.
het heeft nu wel enige haast want het onderdeken dat hij nu op heeft trekt enorm naar achteren (te grote halsopening?) en geeft dus schuurplekken op de schouder.

Azmay

Re: Liner onder Rhino wug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:33

Ik heb de Horseware liners onder de Nikas met halve hals, kan ze alleen achter vast zetten maar zelfs als ik dat vergeet blijven ze goed liggen. Zou het zelf wel aandurven :j

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 17:49

Ooh oke, en sluiten de liners ook mooi hoog? zodat deze niet achter zijn schoft kunnen schuiven en trekken op de borst?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:55

ManonRijck schreef:
Ooh oke, en sluiten de liners ook mooi hoog? zodat deze niet achter zijn schoft kunnen schuiven en trekken op de borst?

Bij mij niet maar de pasvorm is gewoon heel fijn oor haar.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:02

Liners kunnen prima onder de Wug’s waarbij je de deken alleen achteraan vast maakt.
Alleen, de liners zijn niet in Wug formaat maar gewoon de normale pasvorm. Ze trekken niet naar achter, blijven mooi liggen, maar als ze goed blijven liggen op die hoge schoft, zou je ook gewoon de gewone Rhino deken kunnen proberen.

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 18:03

Ja klopt. Maar ik weet dus niet of de gewone rhino dekens goed liggen met zijn hoge schoft.. :(:)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:11

Dat begrijp ik, maar de pasvorm van de liners is vergelijkbaar met de pasvorm van de gewone dekens. Dus als je bewust voor een wug kiest omdat je bang bent dat de normale vorm, dan is de kans groot dat de liners hetzelfde probleem geven.

Is het geen optie om tweedehands een deken te testen?
Het kan alsnog weinig kwaad om een 0 grams aan te schaffen en te testen met een liner, enige risico is dat je kans hebt dat een van de twee, of beide systemen niet werken voor jouw paard.

Overigens kan je ook andere onderdekens oude de meeste horseware dekens doen. Ik weet niet hoe goed de HH highliner nog wordt verkocht, maar die vond ik er ook mooi onder liggen.
En wellicht een totaal andere hoek, kijken bij dekens met schoftkussens? Zoals de Weatherbeeta.

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 18:16

Ahja zo, ik was even niet mee. Ik was ook aan het kijken naar de highliner idd! alleen zo jammer dat ze deze niet hebben in 100 gram. Want ik weet niet hoe jij erover denkt, maar is van 200 gram naar enkel een regendeken niet een hele grote overgang? ik was eigenlijk aan het denken een rhino wug 100g te kopen. Zodat ik die alleen als overgangsdeken kan gebruiken en dan een 100 gram liner eronder voor als het kouder wordt. Maar vind die tweedehands niet. Enkel de medium (250g).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:21

Wugs vind je sowieso weinig tweedehands, en moet wel zeggen dat de 100grams deken mijn go to deken is de afgelopen twee jaar. Meer en minder gebruik ik ook, maar in verhouding de 100grams het meeste. Je zou het gewoon kunnen testen, de liners kan je makkelijk tweedehands vinden en ook nieuw zijn ze niet te duur.

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 18:29

Ja, misschien dat ik de rhino wug 100 g dan nieuw koop en een liner tweedehands zoek.
Ik vind de rhino wug 100g enkel op de site van https://hypostore.nl/rhino-wug-vari-lay ... black.html

Maar dat is dan de vari layer staat er. Op de site van de paardendrogist staat: "Vari-Layer dekens zijn er in 250 grams en 450 grams uitvoering. Zo hebben wij een warme 450 grams winterdeken en een 250 en 450 grams staldeken."

Dus is het dan een fout van de paardendrogist of van hypostore...

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:42

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een Rhino deken van 100g gezien, alleen de Lite (0g) en Medium (200/250g).

Ooteman verkoopt ook Rhino, zie hier bijvoorbeeld voor de Wug

https://www.ooteman.nl/on-the-horse/rug ... black-grey

Ik gebruik de Horseware liners overal onder. Dekens van andere merken, en ook onder wugs. Heb ook een paard met een hoge schoft en een Wug van Bucas trekt alsnog wat voor de schoft. Dan ligt de Rhino (in de goede maat, dus niet te groot!) beter.

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 18:46

Maik79 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een Rhino deken van 100g gezien, alleen de Lite (0g) en Medium (200/250g).

Ooteman verkoopt ook Rhino, zie hier bijvoorbeeld voor de Wug

https://www.ooteman.nl/on-the-horse/rug ... black-grey

Ik gebruik de Horseware liners overal onder. Dekens van andere merken, en ook onder wugs. Heb ook een paard met een hoge schoft en een Wug van Bucas trekt alsnog wat voor de schoft. Dan ligt de Rhino (in de goede maat, dus niet te groot!) beter.

Dankjewel voor je ervaring te delen. heel fijn te horen dat jou paard ook een hoge schoft heeft en de liners goed liggen.
Ik vind deze ook bijna nergens anders buiten bij hypostore. Ik denk dat een 100 gram deken wel heel handig is om te hebben..
ik voeg even een foto toe als voorbeeld van mijn paard zijn schoft!
Afbeelding

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:50

Zelfde probleem gehad hier en uiteindeljk bij de premier equine dekens uit Engeland uitgekomen. Ze sluiten zo mooi hoog aan dat ik geen wug model meer nodig heb.

https://www.premierequine.co.uk/

Service is super en ze zijn met 4 dagen in huis. Prima te doen dus.

Succes met de zoektocht, misschien heb je wat aan mijn tip.

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 18:53

Hetwaszoiets schreef:
Zelfde probleem gehad hier en uiteindeljk bij de premier equine dekens uit Engeland uitgekomen. Ze sluiten zo mooi hoog aan dat ik geen wug model meer nodig heb.

https://www.premierequine.co.uk/

Service is super en ze zijn met 4 dagen in huis. Prima te doen dus.

Succes met de zoektocht, misschien heb je wat aan mijn tip.

bedankt voor je tip! Ze hebben ook een model high neck zie ik, die heb jij dus niet?
Zijn ze ook sterk? En gebruik jij deze met staldekens onder of heb je ze in verschillende diktes?

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 18:56

Ik zie ook dat ze liners hebben met een halve hals, die je kan bevestigen aan de dekens, dat is wel ideaal...

Ze zijn wel maar 840den zie ik, wel ballistic nylon.

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:44

ManonRijck schreef:
Ik zie ook dat ze liners hebben met een halve hals, die je kan bevestigen aan de dekens, dat is wel ideaal...

Mijn ruin is een nachtmerrie, normaal ga ik door minimaal twee outdoordekens per seizoen. Deze gaat al 2 jaar mee. Ik heb idd het normale model. Met hals er aan vast ivm schimmel een beetje schoon houden.

Ik geef geen garanties natuurlijk, maar ik ga alleen nog maar voor deze.

Ik heb zelf de titan 40 gram en dan met liners er onder.

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 19:49

Hetwaszoiets schreef:
ManonRijck schreef:

Mijn ruin is een nachtmerrie, normaal ga ik door minimaal twee outdoordekens per seizoen. Deze gaat al 2 jaar mee. Ik heb idd het normale model. Met hals er aan vast ivm schimmel een beetje schoon houden.

Ik geef geen garanties natuurlijk, maar ik ga alleen nog maar voor deze.

Ik heb zelf de titan 40 gram en dan met liners er onder.

Oke, dus jou ruin met hoge schoft heeft geen last van druk/schuurplekken op de schoft? Heb je de liners van equine premier?
En heb je dezelfde maat genomen die je normaal neemt? Ik lees in een forum dat ze heel erg groot vallen? soms zelfs 2 maten?

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:09

ManonRijck schreef:
Ja, misschien dat ik de rhino wug 100 g dan nieuw koop en een liner tweedehands zoek.
Ik vind de rhino wug 100g enkel op de site van https://hypostore.nl/rhino-wug-vari-lay ... black.html

Maar dat is dan de vari layer staat er. Op de site van de paardendrogist staat: "Vari-Layer dekens zijn er in 250 grams en 450 grams uitvoering. Zo hebben wij een warme 450 grams winterdeken en een 250 en 450 grams staldeken."

Vari layer is er in 250 en 450 grams. De 100 grams is een normale vulling, paardendrogist verkoopt die ook volgens mij.

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:09

Ik heb gewoon dezelfde maat genomen. Past prima. En nee geen schuur plekken. Maar als je erg twijfelt kun je voor het halve hals model gaan. Mijne had dat niet nodig maar dan sluit je het helemaal uit lijkt me.

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 20:10

MTinker schreef:
ManonRijck schreef:

Vari layer is er in 250 en 450 grams. De 100 grams is een normale vulling, paardendrogist verkoopt die ook volgens mij.

Oke dus dan heeft hypostore een fout op de website?

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 06:34

Denk het wel ja.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 07:44

Je kan ook naar de 1200D lijn kijken van Amigo, dan heb je wat meer keus en is qua sterkte bijna gelijk aan de Rhino.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 07:46

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 11:48

Prince schreef:
Agradi heeft ook de rhino wug 100 gr, met korting.

https://www.agradi.nl/rhino-wug-turnout ... -black.htm

Ik heb zelf ook de gewone rhino regendeken en deze zit alleen goed bij mijn pony’s met liner. Zonder trekt hij bij de schouder/borst.

Ja die had ik ook gezien bij agradi, helaas is de maat die ik nodig heb uitverkocht...
Toch bedankt voor de tip!
Oh dat is wel jammer dat het deken zonder liner trekt bij jou pony :(

ManonRijck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 11:49

ingvdh schreef:
Je kan ook naar de 1200D lijn kijken van Amigo, dan heb je wat meer keus en is qua sterkte bijna gelijk aan de Rhino.

ooh oke, ga ik toch nog eens naar kijken dan. Werd me verteld dat deze aanzienlijk minder sterk waren.. misschien toch niet dan!