Welk smerig goedje tegen in dekens bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Welk smerig goedje tegen in dekens bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 06:51

De titel zegt het al, maar welk ranzig smakend iets hebben jullie op paarden dekens gesmeerd, zodat die niet steeds kapot gebeten werden?

Zit zelf te denken aan cribbox maar daar wordt de deken zelf denk ik juist weer nogal ranzig van omdat het nogal een kleverig goedje is.

Dus brand maar los met jullie gouden tips.

upendo

Re: Welk smerig goedje tegen in dekens bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:16

Je hebt ook cribox spray.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 07:23

Dank je wel upendo! Dat wist ik helemaal niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:24

Ik heb bij de Welkoop ooit anti bijt spray gekocht. De ruin bij m’n merrie hapte elke keer in haar deken.
Dat spul stonk mega, en hij heeft er 1 keer in gehapt en heb m nog nooit zo grappig zien kijken :+. Daarna nooit meer dekens gebeten.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:26

Hertstenolie of iets. Kan even niet op het spul komen :Y)
Wordt ook gebruikt bij varkens die in elkaars staart bijten. Dit heb ik op de eczeem deken gespoten een tijdje.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:41

Heb je enig idee wat de oorzaak is van het bijten? Dat is misschien ook nog iets om naar te kijken

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:46

Es_ther schreef:
Ik heb bij de Welkoop ooit anti bijt spray gekocht. De ruin bij m’n merrie hapte elke keer in haar deken.
Dat spul stonk mega, en hij heeft er 1 keer in gehapt en heb m nog nooit zo grappig zien kijken :+. Daarna nooit meer dekens gebeten.

Inderdaad. Ik moet gewoon kokhalzen als ik het op de deken spuit. Bleh

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 07:58

Goh toch blij dat ik dit topic even heb aangemaakt, ik wist niet dat er spray in te verkrijgen was en al helemaal niet dat de welkoop ze verkoopt. Ik ga vandaag gelijk even op pad, dank jullie wel.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:00

neetoch schreef:
Goh toch blij dat ik dit topic even heb aangemaakt, ik wist niet dat er spray in te verkrijgen was en al helemaal niet dat de welkoop ze verkoopt. Ik ga vandaag gelijk even op pad, dank jullie wel.

Niet sprayen in de wind 8-)
Ik kan het weten :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:04

Ik verplaats dit topic naar Seizoensvragen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:04

pluisje88 schreef:
neetoch schreef:

Niet sprayen in de wind 8-)
Ik kan het weten :')

Same _O- .
Rook het na 3 dagen nog ofzo :')

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:06

Ik heb het erop gedaan terwijl ze op stal stond dus niet eens in de wind. Maar mooi dat al m’n kleren zo de wasmachine in konden haha

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 09:00

Hahaha. Net even met de welkoop gebeld en die houden een bus voor mij apart. Maar de verkoper waarschuwde mij ook al, hahaha. Hij zei ook dat het ontzettend vlekt, hij had het een keer op zijn kleding gekregen en kon zijn kleding weggooien. Maar goed over vlekken maak ik mij toch minder zorgen als het resultaat ernaar is en de deken zelf niet zijn werking verliest.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:16

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:20

ik heb ook hertshoornspray, en dat werkt goed. Ik gebruik het nu zodat het veulen dat al afgespeend is niet weer terug bij de merrie gaat drinken. Wel een aanrader om handschoenen en oude kleding te dragen, het stinkt echt heel erg.
succes

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:23

Ik gebruikte midalgan voor mijn ruin die speelde met zijn deken en de voorflap elke keer aan een vriendje gaf zodat ze samen aan de deken konden trekken.

Dit is een middel tegen spierpijn voor mensen en gewoon in de drogist te koop, is erg heet. Hij vond het iig niet zo lekker smaken want het was snel over met dat spelletje.
Het is een spray, dus makkelijk opbrengen zonder vlekken.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:24

juval schreef:
ik heb ook hertshoornspray, en dat werkt goed. Ik gebruik het nu zodat het veulen dat al afgespeend is niet weer terug bij de merrie gaat drinken. Wel een aanrader om handschoenen en oude kleding te dragen, het stinkt echt heel erg.
succes

Ja! Die was het, hertshoornspray!

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 09:30

Daihyo schreef:
Ik volg even. Mijn ruin staat als enige in de groep met deken en wordt nogal eens in zijn kont gebeten. Kostbaar grapje elke keer :=
Welke spray is het?
https://www.welkoop.nl/zoeken?keywords= ... &view=grid

Nou door jou bericht gelijk weer even met de welkoop gebeld want verkoper en ikzelf hadden eigenlijk alleen de spuitbus gezien. Hij heeft die van grand national nu ook maar gelijk even apart gezet voor mij. Ik kom daar toch wekelijks, dus maandag maar even kijken en testen wat het beste zal gaan werken. Maar ik gok nu op die van grand national.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:45

Ik had die van 11,95 inderdaad!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:49

Die PBH-spray (ook bij Welkoop te koop), die is echt goed smerig. Hij weerhield zelfs de dekkende ruin bij ons van mijn opdringerige merrie af.
Pas op welke kant de wind waait, pas op voor andere spullen en pas op voor je handen.... het werkt erg goed.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 09:50

midalgan ga ik van het weekend even proberen idd. Want ik kan mij van jaren terug de blik van mijn shetlander nog wel herinneren toen die even aan eigen poot zat waar dit opgesmeerd was...

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:09

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:10

Ik heb niet alles gelezen, maar 1 advies: trek plastic handschoentjes aan als je met de spray van de welkoop aan de gang gaat!! Spul werkt perfect, het stinkt verschrikkelijk en trekt niet zomaar weg, alleen dat geldt ook voor je handen :+

(en ga uit de wind staan)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:13

Ik heb zowel de pbh als de grand national. De pbh vlekt inderdaad heel erg. De grand national vlekt bij mij niet. Die spuit ik op mijn dekens. De pbh alleen op mijn paard (stond met een staart en manen bijter in de wei). Gebruik het ook wel voor de mugjes op stal als ze overdag nog geen vliegendeken op hoeft.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:29

xMaritt schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar 1 advies: trek plastic handschoentjes aan als je met de spray van de welkoop aan de gang gaat!! Spul werkt perfect, het stinkt verschrikkelijk en trekt niet zomaar weg, alleen dat geldt ook voor je handen :+

(en ga uit de wind staan)

Dit wilde ik dus ook adviseren :+ . En adem in en mond dicht als je sprayt.
Ik heb die van Grand National van de Welkoop. Die is mooi kleurloos, maar als je het op je handen krijgt smaakt het eten je de volgende 24 uur niet meer. Het is echt heel erg bitter %)